682 visninger
|
Oprettet:
Lopper i massevis. {{forumTopicSubject}}
Vi har to katte, men den ene (Cocio) er simpelthen blevet så hårdt ramt af lopper, de får begge lopperkur på dato, og alligevel er det så slemt - vi har sågår været ved dyrlæge med ham men det bliver ved og ved, han kommer ikke særlig tit ud men det gør vores anden kat tilgengæld, han er ude flere gange om dagen men er slet ikke ramt på samme måde. Cocio har lopper over alt simpelthen og nu har vi set dem kravle ind i munden på ham også, den lopperkur vi bruger på ham synes vi ikke rigtig virker - kun på vores anden kat Nuller, hvad kan vi gøre?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvad bruger du ellers af loppekur?
Det siges MANGE steder fra, at lopper er blevet resistente over for Frontline. Advantage (til at dryppe i nakken) hjælper.
Du skal også støvsuge omgivelserne grundigt og enten brænde støvsugerposen bagefter eller have et stykke loppehalsbånd liggende i den, for den virker som "kuvøse" for alle de æg og larver, du har suget op.
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
For ellers hjælper det intet at give kattene hele tiden.
Her virker Advantage så ikke, men frontline combo virker fint.
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
Jeg ved hvor levende et hjem kan blive af lopper og det tog en del gift at komme dem til livs - både behandling af dyrene samt behandling af huset.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Her virker Frontline ikke.
Jeg har både brugt prac-tic og Advantage med gode resultater
Derudover har jeg sprøjtet væggene i huset med Trinol810, samt støvsuge grundigt en del gange om ugen, kogevasket tøj og de ting der ellers kan tåle det, samt frosset alt kattelegetøj osv. ned
Lopper i massevis.