3.762 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Frontline Vet - spray. Frontline Vet - spray.

Hej alle.

Min mor kæmper desværre en del med lopper hos hende (hun har kat og hund), da genboen har katte der ikke bliver passet.
Hun har selv ikke så meget, at gøre godt med, men er bestemt ikke intresseret i lopper.
Jeg var så inde på petworld og kigge på loppekure til hunde, da vi før har brugt Frontline Combo til kattene uden nogen form for virkning!
Min mor har så købt Frontline til hunden, da jeg havde fundet en annonce om, at Bayvantic kunne ætse deres hud.

På petworld fandt jeg så en spray med Frontline, som man kan bruge til både hund og kat, har I erfaringer med dette, eller er det ligeså dårligt som Frontline Combo? Vi vil ikke bruge penge på det, hvis det ikke hjælper nemlig.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frontline Vet - spray.
  • #1   8. aug 2012 Advantage og Capstar-tabletter! smiley

• #2   8. aug 2012 I denne omgang bruger vi advantage, da vores dyrlæge havde ferie, så vi ikke kunne få prac-tic der smiley

Ville nu bare hører, om der var nogle der havde erfaringer med Frontline på spray, da det er billgere, endda også billegere end Frontline til, at dryppe i nakken.

• #3   8. aug 2012 Mange siger at lopperne er blevet resistente over for Frontline generelt.
    Vi burgte også frontline og lopperne levede bare videre..

• #4   8. aug 2012 Her går vi en meget stor buen uden om Frontline, da det simpelthen ikke virker. Her bruger vi indtil videre Advantage, og har kattene et loppeangreb, får de Capstar til at slå de levende lopper ihjel med.

• #5   8. aug 2012 Tak, vi har før brugt Fontline uden virkning, men det var COMBO til, at dryppe i nakken. Ved ikke, om der er forskel på den spray og den i nakken?

• #6   8. aug 2012 Frontline spray er en tyndere opløsning end frontline combo...du kan ligeså godt sprøjte vand i pelsen på kattene...
    Du skal nærmest bade kattene i det spray og de finder sig sjældent i de 6 - 8 pump du skal give dem for at de får nok.

Her virker frontline combo fint, advantage virker ikke her.

• #7   8. aug 2012 Okay, så dropper jeg det bare, ville bare gerne høre erfaringer, inden jeg købte det. Frontline virker ikke her, så jeg holder mig bare til det jeg plejer, at bruge smiley

• #8   8. aug 2012 Jeg bruger advantage fra baywith (staveplade søges)

• Diana C
    Diana C Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #9   8. aug 2012 jeg har også døjet med mange lopper på både hund og kat. det der frontline vet det kan stærkt anbefales. 2 dage efter behandlingen var lopperne væk.
    hun må ikke brug bayvantic så dør kattene det er noget med at det er for stærkt for kattene.

• #10   8. aug 2012 Diana: Okay, vi har bare brugt COMBO uden virkning, efter en måned var der stadig levende lopper på katten!
    Ja, det fik min mor afvide, jeg vidste så kun, at katte ikke kunne tåle det, ikke at hunden ikke måtte få det, hvis der var katte, men godt det ikke blev det så, selvom det nok snart er slut for Pjuske smiley

• #11   8. aug 2012 Hvis det er et massivt loppeangreb, så skal der gang i både Capstar og pipetter og også Trinol til hele huset. Der er flere tråde, hvor der beskrives hvordan i skal tage huset, 1 rum af gangen.

• #12   8. aug 2012 Marianne: Jeg har skam brugt Trinol begge gange smiley "Hver" gang han har lopper, har jeg max fundet 2 levende på ham, så massivt vil jeg ikke sige det er smiley

• #13   8. aug 2012 Min veninde har lige fået hundeloppe-angreb. Hun fik at vide, at der skulle støvesuges 2 gange dagligt!
    Mht. kattelopper skal hun også være hysterisk med rengøring indtil det er nedkæmpet. Så er jeg helt med på Advantage og Capstar - Frontline virker heller ikke her!

• #14   8. aug 2012 Marianne: Hvis du læser længere oppe, har Frontline heller ikke hjulpet her på katte. Når jeg har lopper, støvsuger jeg også hver dag, smider posen ud efter jeg har støvsuget. Jeg sprøjter med Trinol på væggene, samt behandler katten i 6. måneder smiley

• FrøkenMis
    FrøkenMis Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #15   8. aug 2012 Kan man ikke få en indsprøjtning hos dyrelægen til at nedkæmpe lopper hver halve år....synes jeg bare jeg har læst.

• #16   9. aug 2012 Jo, snakkede med dyrlægen, det koster over 500,- pr. dyr, og så kommer der tillæg oveni, så det bliver noget af en udgift for min mor som har både kat og hund, og så ville det være billgere, at dryppe dem i nakken, for, at forebygge. Men der er Frontline vel også okay? Altså når der IKKE er lopper? smiley

• #17   9. aug 2012 Hvis den ikke er udekat, hvordan kan du så få loppeangreb
    Vedr baywith har jeg lige haft brugt det på en 12 ugers killing, det var noget der var lavet specielt til katte

• #18   9. aug 2012 brug advantage.
    Jeg har også den frontline spray og den virker ikke en dyt smiley træls når man har givet 200 kr for flasken.

• #19   9. aug 2012 Alice A - selvfølgelig kan indekatte da få lopper.
    DU kan slæbe dem med ind.

• #20   9. aug 2012 Som Maria siger, så kan indekatte også godt få lopper smiley
    De er begge udekatte, og har fået det, da Tarzan blev passet hos min mor, hvor der render katte rundt, der ikke bliver passet smiley

Jeg har brugt advantage denne gang. Det var ikke et spørgsmål hvad der var bedst, men om den spray med Frontline virker. Har ikke haft held med Frontline før, men kan man bruge den som forebyggende, så de ikke får lopper?

• #21   9. aug 2012 Maria og Josefine. Ja jeg ved godt at indekatte kan få lopper men det er yderst sjældent det kommer ind med os.
    Desuden må det være et større angreb af lopper når det er så svært at få has på.
    Jeg beskytter og vaccinere min katte fordi der er en risiko for at hunden eller os selv at slæbe sygdom hjem

• #22   9. aug 2012 Alice: Nej, det er ikke et massivt angreb? Der er ingen levende lopper mere, og de døde 24 - 48 timer efter behandling!
    Jeg siger, at Frontline ikke virker for mig, men vil hære, om andre har erfaringer med Frontline på spray.
    Har skam ikke sagt, at jeg ikke vaccinere min kat, hvor kommer det fra?

• #23   9. aug 2012 Frontline, hverken i pipette eller spray har virket hos mig.. derimod kan jeg nærmest se lopperne rasle af når vi bruger Advantage (inden for 24 - 48 timer).. Jeg har udekatte og de er sommetider lidt hårdt angrebet.. fordelen ved advantage er at du kan dryppe dem med en uges mellemrunm i en KORT periode.. og så er du faktisk loppefri.. jeg plejer at dryppe dem hver uge i en 3 ugers periode og så er der frit for lopper...(altså kun når vi har slemme udbrud. ellers får de hver måned)

• #24   9. aug 2012 Irene: Okay, jeg troede kun man måtte dryppe hver måned smiley Men vi er slet ikke hårdt ramt, så vi nøjes med hver måned smiley
    Fik lige afvide i dag, at hunden stadig har lopper, efter min mor har købt Frontline (der var ikke andet, da hun ikke måtte bruge Bayvantic). Så nu må hun finde noget andet, Frontline virker på nogle, min venindes hund virker det fint på, men min mors hund og kat hjælper det ikke på, samt på Tarzan virker det heller ikke smiley Rigtig øv, at bruge penge på noget der ikke virker!
    Men kan det forebygge loppeangreb?

• #25   9. aug 2012 Frontline på spray er yderst effektivt til myrer, men ellers synes jeg ikke det virker. Jeg vil kun bruge det hvis jeg skulle være meget uheldig at små killinger havde lopper.

• #26   9. aug 2012 Okay, måske min mor så kan bruge det til myre, det er jo også dyrt det man bruger dertil smiley
    Du vil mene, at katten og hunden godt kan få lopper, selvom den bliver sprøjtet hver måned med det? Altså når de er blevet behandlet færdig med et andet mærke (4 - 6 måneder).

• #27   9. aug 2012 Fedt Marianne:)

Jeg har en masse myrer udenfor og en halvfuld frontline spray.
    Hvor stor er en dødelig dosis?

• #28   11. aug 2012 jeg bruger PRAC-TIC til min hund.. det virker fint

• #29   11. aug 2012 Vi har også brugt prac-tic. Men vores dyrlæge har ferie til d. 16., så det kan vi ikke få ligenu smiley

• #30   11. aug 2012 hvad så hvis det er til killinger på 14 dage, hvad anbefaler i så?

• #31   12. aug 2012 en killing på 14 dage ville jeg ikke behandle med noget som helst da den er for lille.. Min Niko var 14 dage da jeg behandlede hans mor med Advantage og det hjalp også på ham..(han havde "arvet" et par lopper fra hans mor) de var begge helt fri for lopper dagen efter jeg havde behandlet hende

Kommentér på:
Frontline Vet - spray.

Annonce