944 visninger
|
Oprettet:
beroligende til min kat {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for et råd.
Min lille katte - dreng skal til lægen 16 km. Fra vores hjem,han bliver bange ligeså snart han kommer ud og køre, sp bange at han overskider både ham selv og kassen. Derfor er jeg nysgerrig kan jeg ikke give ham noget beroligende?
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
herhjemme står transportkasserne altid fremme og bliver brugt til at sove i, så der er ingen problemer her...
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Svar: 16
Og for at hjælpe hende igennem det til næste gang, så prøv at arbejd med hende. Start hende op på Zylkene og efter et par dage stil kassen ind i stuen og lad den stå der fast et stykke tid. Zylkenes beroligende effekt sammenholdt med at hun mærker at der sker ikke noget ved at kassen står der, vil gøre at hun ikke opfatter kassen som noget farligt. Så kan man gå videre til næste skridt, luk hende ind i kassen og gå lidt rundt med hende i kassen. Øg tiden i kassen for hver gang, gå en tur udenfor med hende i kassen osv. Og til sidst sæt hende ind i bilen lidt tid, næste gang tænd motoren, og endelig små ture som gradvist bliver længere. Små skridt hver gang så hun ikke bliver overvældet og bange for kassen igen.
beroligende til min kat