hård afføring sidder fast i anus hård afføring sidder fast i anus
Min hunkat har lige været på bakken. Men hun kan ikke komme af med afføringen - det sidder simpelthen fast i anus. Hun hyler , når jeg forsøger at hjælpe hende af med det, og hun kan tilsyneladende ikke selv få trykket det ud. Hvad søren skal jeg gøre?!
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Men jeg vil stadig gerne vide, hvad man kan gøre, hvis det sker igen..
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
jan 2010
Hun drikker rigtig meget. Jeg har flere skåle stående til hende, og jeg ser hende drikke mange gange dagligt, og ser også et stort svind i skålene. Sådan er hun odret siden Januar, og der har hidtil ikke været problemer.
Jeg ville rigtig gerne give hende vådfoder til daglig, men får hun mere end et par skefulde et par gange om ugen, så får hun diarré.
Og hun ér helt rask og fin. Hun (og hendes afføring) er tjekket grundigt hos dyrlægen, og han fandt intet. Og hun fungerer helt fint, så længe hun bare får meget fiberrigt foder.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Det er smækfyldt med fibre (dog imo lidt for lavt protein indhold så gerne supplere eller blande med mere kødholdigt produkt hvis hun kan holde til det).
Det er det, der virker herhjemme. Ikke noget gastro intestinal halløj i dyre domme fra dyrlægen.
Måske prøv at også stille et par Kattegræs planter nogle steder. Det har i hvert fald hjulpet på hårboller herhjemme så måske det også kan have en gavnlig effekt på hård mave? (er dog ikke sikker her)
jan 2010
hård afføring sidder fast i anus