3.694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

hård afføring sidder fast i anus hård afføring sidder fast i anus

Min hunkat har lige været på bakken. Men hun kan ikke komme af med afføringen - det sidder simpelthen fast i anus. Hun hyler , når jeg forsøger at hjælpe hende af med det, og hun kan tilsyneladende ikke selv få trykket det ud. Hvad søren skal jeg gøre?!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hård afføring sidder fast i anus
  • #1   12. aug 2012 Nå pyh.. Så kom hun selv af med det..
    Men jeg vil stadig gerne vide, hvad man kan gøre, hvis det sker igen..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #2   12. aug 2012 Du skal købe noget kattemalt og give hende det 2-3 gange daglig i en uges tid, så afføringen bliver stabiliseret og derefter kan du give hende det som forebyggende mod hård mave og hårboller ca 1 gang om ugen. Kattemalten kan købes på apoteket og dyrehandler og dyrlæger. smiley Pøj pøj med hende.

• #4   13. aug 2012 Hun har faktisk tendens til blød mave, så det er bare helt en anden verden, dette her. Hun får weight reduction fra Specific efter råd fra dyrlægen. Det er ikke fordi hun er fed, men fordi det er det eneste foder, som ikke giver hende racermave. Det blander jeg så lidt killingefoder fra RC i, så hun får lidt flere kalorier indenbords.
    Hun drikker rigtig meget. Jeg har flere skåle stående til hende, og jeg ser hende drikke mange gange dagligt, og ser også et stort svind i skålene. Sådan er hun odret siden Januar, og der har hidtil ikke været problemer.
    Jeg ville rigtig gerne give hende vådfoder til daglig, men får hun mere end et par skefulde et par gange om ugen, så får hun diarré.
    Og hun ér helt rask og fin. Hun (og hendes afføring) er tjekket grundigt hos dyrlægen, og han fandt intet. Og hun fungerer helt fint, så længe hun bare får meget fiberrigt foder.

• #5   13. aug 2012 Har du prøvet det foder, der hedder Iams Hairball?
    Det er smækfyldt med fibre (dog imo lidt for lavt protein indhold så gerne supplere eller blande med mere kødholdigt produkt hvis hun kan holde til det).
    Det er det, der virker herhjemme. Ikke noget gastro intestinal halløj i dyre domme fra dyrlægen.

Måske prøv at også stille et par Kattegræs planter nogle steder. Det har i hvert fald hjulpet på hårboller herhjemme så måske det også kan have en gavnlig effekt på hård mave? (er dog ikke sikker her)

• #6   13. aug 2012 Iams hairball er prøvet. For selv det har et højere proteinindhold, end det der fra specific, som jeg i øvrigt synes er et skodfoder. Men det får hun også dårlig mave af, med mindre det bare er en smule blandet i slankefoderet.

Kommentér på:
hård afføring sidder fast i anus

Annonce