Naboen klager - Langt indlæg. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Har brug for et råd og lidt viden om hvad jeg kan gøre i min situation.
Sagen er den at jeg bor i lejlighed med have i et almindeligthøjhus-boligkompleks. Jeg har min kat på 4 mdr. som er både inde og ude, og tit vil hun gerne ud om natten så det får hun lov til da vi har skuret hun bare kan smutte ind i hvis jeg ikke lige hører hende når hun vil ind. Hun har både seng, mad og kattebakke inde i lejligheden OG i skuret
Hun er 100% renlig og virkelig velfungerende på alle måder. Min nabo kommer så ind igår og min kæreste(han bor her ikke) åbner døren, og der står min nabos, nabo og spørger om vi er glade for vores kat? Min kæreste svarer self ja, så siger manden at så skal i nok til at holde den inde om natten for ellers vil han sætte kattefælder op! For den havde været inde på deres terasse kl 01.30 om natten og det havde fået deres 2 hunde til at gø helt vildt så han måtte stå op og jage katten væk... Det var hans grund for at kræve at jeg tager katten ind, for ellers ville han fange den og indlevere den på et internat!!
På det tidspunkt kommer jeg så ud og spørger hvad der sker og manden forklarer det så igen. Vi får snakket frem og tilbage og så kommer den bedste part: Han SIGER at han ikke bor her, men det gør han, han lufter de hunde flere gange om dagen, og man må kun have 1 husdyr, de har 2 hunde! Hans undskyldning er at han bare er på besøg og den ene hund er hans, men han har boet der i længere tid end mig og jeg har set ham med de hunde 3 gange om dagen i 2½ år nu så jeg VED han bor der med sin kone/kæreste. Han fortæller så at han tidligere har fanget 2 katte i kattefælder herude og indleveret på internater, fordi de af og til går ind i deres have. Men det er jo ikke hans have hvis han ikke bor der, og må man sætte en kattefælde op et sted man ikke bor?ydermere fortæller han at der i tidens løb har været 16 hvalpe inde hos dem fordi de har haft avlet på deres hunde så manden bor der jo tydeligvis og har gjort det i mange år.
Mit spørgsmål er: MÅ han sætte en kattefælde op bare fordi vores kat sniger sig ind i hans have en enkelt gang om natten? Og må han indleverer en kat han godt ved hvor hører til, på et internat? Overvejer at gå ind og sige de her ting til ham da jeg ikke fik sagt noget igår, min kæreste prøvede lidt at få ham til at tage det lidt mere afslappet ved at smalltalke om hans elskede hunde så det var først efter han var gået jeg fik tænkt de her ting igennem. Er både vred og frustreret!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Hvis det er han eller hans kone der bor der/sætter fælder op kan vel være ligegyldigt?
Kan heller ikke forstå hvorfor det har en betydning at han har en hund for mange i lejligheden? I kan jo fortælle det til udlejer, men det lær jo kun gøre jeres forhold dårligere.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Overvej at indhegne jeres have det er bedre end at påbegynde en nabo krig selvom det lyder som om i også har noget at klage over
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
aug 2012
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Det er ikke din nabo der har valgt at have kat, det er dig
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 54
Hvad angår hans , jamen så klag ? hvis han har to dyr og kun må have et, jamen så må der være nogen at klage til . Bare vær opmærksom på at han vil gøre alt hvad han kan for at modbevise det . Så beviser ville være en god ting . Men så igen , tror ikke det bringer færre problemer med sig , at klage over ham .
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Kan godt se at katten ikke vil være glad for at blive indekat, men hvis i ikke kan hegne haven ind må i jo gå i kreativ tankeboks.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Uanset han også bryder regler/love.
Lad være med at blande tingene sammen og lad være med at give ham en rigtig god grund til at indfange din kat (ved fx at melde ham for 2 hunde).
Kan haven ikke hegnes ordentligt ind må i holde katten indenfor og kun have den ude i snor og sele.
Hvorfor er den overhovedet ude om natten?
aug 2012
Pia D- Det er den fordi den har lyst, hvis hun vil ud så kommer hun ud. Eller det gjorde hun, nu må jeg bare holde hende inde om natten i hvert fald
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Efter hvad jeg kan forstå ud fra det du skriver, så er der kun problemer om natten ? Ved at din kat går ind i hans have, så hans hunde begynder at gø.. Hmmm... er han sikker på at det lige netop er din kat ? Der render mange katte rundt om natten...
Og måske han kunne trække gardiner eller andet for om natten, så er alle jo glade.. Vi har selv både hund og kat.. men vores hunde skal nok gøre opmærksom på fremmede katte i haven, eller hvis de er ude på den anden side af hegnet.. Men vi siger så " DE MÅ GODT VÆRE HER"..
Der udover gør de ligeså meget af pindsvin og fugle osv. Så jeg syntes helt klart at din nabo går i lidt små sko... Ingen tvivl om at hans hunde vil jage din kat ud af haven, hvis den kommer der ind mens de er ude,, og mon ikke at katten så holder sig væk... Og som sagt kan han jo ikke undgå dyr i hans have om natten, da der er rigtig mange dyr på det tidspunkt...
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Det er meget let at omgå regelen om om en ekstra hund, du skal kunne bevise atdet er deres hund og ikke en de passer på ubestemt tid
aug 2012
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg mener altså at det skal annonceres først hvis der skal indfanges katte.
Hvis den iøvrigt bliver fanget og ender på et internat eller hos en dyrlæge, så bliver du ringet op og får tilbudt at få katten tilbage.
Jeg véd at lovene i boligforeninger er ofte ikke nogle der ikke tager hensyn til katte, den tager mere hensyn til hvor "pæn" og stilren det hele skal være.
Hold den inde så meget du kan.
Naboen klager - Langt indlæg.