{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Ikke renlig. Hvad gør jeg ? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Det er ikke min egen kat der er problemet, men fyrens kat. Han er super sød og stille og rolig ( DOVEN! smiley ) men har simpelthen den her dårlige vane med ikke at tisse i sin bakke. Han gør det enten lige ude foran kattebakken eller i gangen. smiley Som regel lige ude foran kattebakken. Jeg synes simpelthen at det er ved at være for klamt og kan ikke rigtig overskue lugten af kattepis længere når jeg er hos ham..
Jeg ved at han ikke vil af med ham, forståeligt nok, og katten ER kastreret, så jeg kan ikke længere se hvordan vi kan gøre noget så den holder op!
Kom gerne med rigtig gode råd !! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke renlig. Hvad gør jeg ?
  • #1   17. aug 2012 Prøv at skrive "urenlig" eller "tisser" i søgefeltet, så skal du bare se en masse tråde om dette emne.

• #2   17. aug 2012 okay tak smiley

• #3   17. aug 2012 Ja, du kommer ikke til at kede dig smiley Når du har tygget dig igennem nogle af alle de tråde, kan det være du kommer nærmere en ide til, hvad der kan være problemet for kærestens kat. Og måske får en ide om, hvad der kan være relevant for "alle os herinde" at vide, for at vi kan give råd.

• #4   17. aug 2012 Må indrømme at der er lidt mange ! smiley
    Så jeg læser nok nogle lidt senere.. men hold da op der står meget i dem jeg har set indtil videre...

• #5   17. aug 2012 I skal starte med at få katten tjekket hos dyrlæge...dernæst kan I læse alle de gode råd I kan finde herinde.

• #7   17. aug 2012 Prøv med en extra bakke smiley

• #8   18. aug 2012 Tak for jeres råd. Jeg har selv haft tanken om det grus der, og skal nok sørger for at prøve noget nyt smiley virker det ikke kan det være vi skal prøve en ekstra bakke også smiley

• #9   18. aug 2012 flere tissekasser,det er vigtigt

• #10   18. aug 2012 Eller katten har blærebetændelse, og forbinder bakken med noget negativt/smertefuldt..

• #11   19. aug 2012 Eva read my mind smiley

• #13   19. aug 2012 Vi tager ud og køber nyt grus imorgen, og en bakke mere må der vist også hellere komme .. håber det virker smiley

• #14   19. aug 2012 Felis - Det er nu ikke hvad jeg har oplevet med mine med blærebetændelse (og har oplevet flere i årenes løb).
    Og blærebetændelse kan gå gruligt galt og potentielt være dødeligt, så selvom du mener at det kun er 1/100 der har det som årsager (jeg mener der er flere), så er det altså bare SÅ vigtigt at få afklaret om det er årsagen eller ej.

• #15   19. aug 2012 nu starter vi i hvert faldt med nyt grus og evt en bakke mere, og hvis det så stadig ikke virker, jamen så må vi jo se om vi skal til dyrlægen... men han virker nu bestemt sund og rask..

• #16   20. aug 2012
    Felis **I øvrigt er det måske et ud af 100 tilfælde hos urenlige katte, at sygdom er årsagen.**

Hvor kommer den statistik fra?

Heizan **så skal jeg da til læge hver uge med missere**
    Hvad mener du? :-S

• #17   20. aug 2012 Jamen, det har du jo selv forklaret ovenfor hvordan det går til. Det er jo dig, der skal gøre bakken ren, så den ikke kommer til at lugte for grimt.

Og hvis man har en kat, der tisser udenfor bakken, og det er pga. urinvejslidelse, så skulle det da gerne blive behandlet, så man ikke skal rende til dyrlæge hver uge.

• #18   20. aug 2012 Heizan **Nu går jeg ud fra urinvejslidelse er et andet ord for blærebetændelse?**

Ikke nødvendigvis. Blærebetændelse er en urinvejslidelse, men en urinvejslidelse er ikke nødvendigvis blærebetændelse ;-).

Men bortset fra der, så er det set temmelig tit (på kattefora - også her på KG) at urenlighed skyldes en urinvejslidelse. Og det er da tåbeligt, og synd for katten, at gennemgå alverdens metoder og tiltag mod urenlighed, hvis det skyldes en urinvejslidelse, der kunne være blevet behandlet.

På et nu nedlagt forum kan jeg huske en bruger, der havde en kat, der havde været urenlig i årevis. En dag havde katten så tisset på en avis, og da det tørrede kunne ejeren se noget, der lignede krystaller. Det VAR krystaller. Den stakkels kat havde altså været urenlig i alle de år pga. krystaller i urinen.

7-9-13 har jeg aldrig haft en urenlig kat, men skulle det ske - og der ikke var en aldeles oplagt årsag - så ville jeg da som det første få tjekket urinen.

Kommentér på:
Ikke renlig. Hvad gør jeg ?

Annonce