14.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Når katten dør - hvornår bli'r de stive? :/ Når katten dør - hvornår bli'r de stive? :/

Ovenpå at glæde efter at ha' vundet til et ridestævne i går, ser jeg min elskede kat ligge død i vejkanten ved vores hus.
Jeg farer ud af bilen.. Han var stadig blød, og der løb blod ud af munden..
Jeg tog ham hjem, efter han havde lagt på mig i ca 1 time - 1½ begyndte han at blive stiv.. Jeg ved det er et mærkeligt spørgsmål, men nogen der ved hvornår den proces går i gang..??
Som om det hjælper lidt at vide hvad der er sket.

Han havde mistet hår på halsen/bagerst på siden af hovedet, så vores teori er bilen har ramt ham der, slaget der har slået ham ihjel..

Puuh hårdt at miste en man elsker så højt, 5 fantastiske år blev det til, han havde dårlige nerver (var efter vildkatte),- jeg var den eneste der ku' komme til ham. Han hoppede altid op i sengen og puttede med mig når min kæreste tog på arbejde, har altid passet på mig, og mig på ham.. puuh det er hårdt at sige farvel til en der var så stor en del af ens hverdag og vaner. Kæmpe tomrum.. kan slet ikke fatte han er væk smiley
Føler virkelig den kære karma har slået til - noget for noget. Føler der er foregået en byttehandel hen over hovedet på mig. Har så dårlig samvittighed over jeg vandt - føler dette var prisen.. ikke fair smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når katten dør - hvornår bli'r de stive? :/
  • #2   20. aug 2012 Det gør mig ondt at høre smiley Da vores monique blev kørt ned, kom stivheden også ret hurtigt... Vi så da hun blev kørt ned og det syn glemmer man ALDRIG... Hun var en MEGET snaksalig kat og søgte gerne kontakt og gik med når vores dengang hvalp skulle ud og gå tur...

Den ene dag gik hun desværre med vores datter og mens vores datter stod og snakkede med en dame, lagde katten sig på vejen ( helt inde i siden/op af kandstenen) Der kom en bil drønende og min datter kunne ikke nå at få fat i katten... Personen kørte direkte over katten, med uændret fart og fortsat trods det at katten blev kastet op af siden på bilen smiley

Han havde rig mulighed for at se katten og han burde overhovedet ikke have været itvivl da han ramte den... Jeg var SÅ gal... Det mindste han kunne have gjort var at stoppe... men nej...

Kan oplyse at det var en ganske alm. bred vej og vi fatter stadig ikke hvad han skulle helt inde ved fortorvet... Og at han ikke kunne se katten... Tror ikke at nogen kunne finde på at køre en kat over med vilje, men det skulle man næsten tro at han gjorde.. :*(

Men hold kæft det var hårdt, selv i mdr efter.... Vi valgte så at begrave hende med det samme.. Men da vi havde fundet en lille "kiste" et tæppe osv. der var hun allerede begyndt at blive stiv...

Det er desværre de ting man kan ende med at skulle igennem når man har udekatte... Også derfor jeg IKKE ville have flere katte, mens vi boede der...

• #3   20. aug 2012 Der er en lækker græsmark fyldt med mus på den anden side af vejen, så har været nervøs længe. Kommunen har endnu ikke slået det høje græs i grøften, så det ser ud til han er sprunget ud derfra og med det samme blevet ramt af en bil ved hovedet. Passer med hvor han er ramt og hvor han lå.
    Puuh hans øjne var helt åbne, kæmpe øjne, det lignede slim der var på, tungen ude af munden og klørene helt flået i stykker.
    Han var helt blød, sad med ham i ca 1 time - 1½ da stivheden startede.

Er så bekymret for det skete kort tid før jeg nåede hjem. Så alle de kære hvis'er er godt i gang smiley
    God stemning til stævnet så tog lidt ekstra tid om at komme hjem + i stalden da hesten var ordnet. Var vi nået hjem inden det var sket, var han kommet hjem da han havde hørt vores bil.. der kommer ikke mange biler her.. så er sikker på jeg havde fået ham hjem i live hvis vi havde været hjemme før den bil kom smiley

• #4   20. aug 2012 uha... lad væ'r med de der hvis'er ... Det gør bare at man får det mere dårligt... smiley Det samme gjorde min datter dengang, da hun stod ret tæt på, men hun havde vores hvalp med og kunne derfor ikke lige drøne ud efter katten, selv om hun kunne se at bilen kom med høj hastighed...

Hun ringede endda hjem, inden bilen kom, så vi kunne komme ned efter katten og tage den med hjem... Og igen sagde man til sig selv "Hvorfor løbe jeg ikke bare der ned på bare tær, HVORFOR tog jeg sko på først osv. Det er sek. det drejer sig om... Og min datter sagde til sig selv "HVORFOR tog jeg ikke hunden op og løb ud efter hende"... Men igen kunne det være endt med at hun selv var blevet kørt ned eller at katten var løbet længere ud på vejen...

Vi var "glade" for at katten døde på stedet og ikke kom til at lide... Og det var det vi holdt fast i, i den givende situation..

Men føler med dig smiley

• #5   20. aug 2012 Er godt nok hårdt.. og sådan lyst til at gå ud og lede efter ham.. tør ikke rigtig tro på han er væk - for så er håbet også væk.. ved godt det lyder dumt smiley men kan bare ikke undvære den kat, så virkelig virkelig svært at acceptere.. puuh et tomrum der er opstået smiley

• #6   20. aug 2012 Tenna:
    Det gør mig ondt og jeg tror at det har været en voldsom oplevelse at se hvor medtaget han var, du beskriver det ret malende.
    Det med stivhed tror jeg også at det er forskelligt.
    Min Mads var endnu ikke stiv da vi nåede ned til ham på dyrehospitalet ½ time efter og jeg blev der meget længe - vil skyde på en time og han var stadig blød da jeg sagde farvel og gik.
    Du skal prøve at abstrrahere fra det syn du har haft - rid nogle lange ture el.a. og så kunne det jo være at du skulle have en ny mis at sove med:)

Kommentér på:
Når katten dør - hvornår bli'r de stive? :/

Annonce