{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

Killing, gør alt hvad hun ikke må. {{forumTopicSubject}}

Hej... Mig og min kæreste har haft vores Chloe siden slutningen af maj.. hun er helt igennem dejligt, dog gør hun alt hvad hun ikke må.. og det er lidt frustrerende.. Hun kræser i tapeten og river det af, får "flip" hvor hun fare rundt i hele lejligheden, kræser i sofaen og jeg kunne blive ved.

er der noget jeg kan gøre så hun holder op???? for det er bestemt ikke sjovt, men elsker hende jo rigtigt højt, og har det dårligt med at skælde hende hårdt ud, da hun igen ikke er særlig gammel..
håber i kan hjælpe med gode råd smiley Mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing, gør alt hvad hun ikke må.
  • #1   20. aug 2012 Har hun mere end 1 kradsetræ?

Har du prøvet at klippe spisen af hendes klør?

Bliver hun aktiveret?

Hun lyder som en kat der keder sig..

• #4   20. aug 2012 Hun har kredsetræ, hun har massere af legetøj, samt aktiverings legetøj.. og hun bliver tit aktiveret..

Chloe er 20 uger, og har købt sådan en aktiverings bold, til godbider, og har pinde med fjer for enden til hende som vi bruger rigtig meget..

• #5   20. aug 2012 Jesper *Samler på filterlister*, har hørt at sprøjte vand på katte og fra de er killinger kan være skadeligt? derfor har jeg ikke brugt dette

• #6   20. aug 2012 Til at starte med, er hun neutraliseret??? Hvis ikke så start med det.
    Dernæst lyder det grangiveligt som en kat der keder sig, du har 2 muligheder, den ene er at aktivere hende rigtig meget, så hun bliver træt, det gør du ved at lejge med hende og finde nogle aktiviteter hvor hun skal bruge hjerne, du kann finde flere eksempler på nettet, meget af det kan du lave selv, det gælder om at være kreativ. en anden mulighed er at anskaffe en killing mere så de aktivere hinanden, men du slipper nok ikke af med kradsen i møble og tapet foreløbig, det er desværre noget af det der kan være lidt svært at vende en killing af med når den først har fået den vane.
    Har du et stort kradsemiljø?? Hvis ikke så anskaf et og stil det der hvor du/i opholder jer mest, for en killing vil have selskab.
    Men hvis du ikke før du anskaffede dig killing gjore dig forestillinger om at en killing kradser i ting og ødelægger noget og troede at du kunne bibeholde et perfekt hjem, så har du her en brat opvågning, og hvis du ikke er klar til at acceptere dette så skaf dig af med katte NU, for det stopper ikke, det er lømmelalderen du oplever nu og det fortsætter til den er ca. 1 - 1 1/2 år.
    Ved godt det lyder hårdt, men visse ting er bare kattens natur og især hvis du holder indekat, for de har kun et sted at komme af med deres fustrationer og energi.

• #7   20. aug 2012 Vand er ikke skadeligt, men skal bruges i gerningsøjeblikket.

• #8   20. aug 2012 Ah, jeg syntes det er lidt hårdt at sige hun skal skaffe sig af med den..

Der er vel ingen der anskaffer sig en kat som regner med at få sit hjem ranseret smiley

• #10   20. aug 2012 Har skam haft killing før, men aldrig oplevet at tapeten er røget... og nej det er hun ikke, vi har snakket om at hun skal neutraliseres, for så og se om det evt. kan hjælpe bare lidt. hun har et kradsetræ tæt på vores sofamiljø, men aldrig har hun brugt det.. desværre.

• #11   20. aug 2012
    Jamen hun er jo kun en killing... og det skal hun vel have lov til at være. Når hun bliver ældre falder hun mere til ro og får ikke længere disse "flip".
    Du må IKKE råbe eller tale hårdt til katten, det hjælper intet - tværtimod.
    Man skal heller ikke sprøjte vand på katten med forstøver, man risikerer at vende katten mod sig.

• #12   20. aug 2012 Uanset hvad så få hende neutraliseret smiley En hunkat kan nemt gå helt i selvsving når hun er i løbetid smiley

• #13   20. aug 2012 hun både leger med sig selv, og med os..

Beltane, jah det vil jeg nu også sige, hun er jo min lille pige smiley hun skal bare lærer at opføre sig lidt mere pænt smiley

• #17   20. aug 2012 Drop vandet, der er ingen grund til at katten skal rende rundt og være våd..

• #19   20. aug 2012 Okay, var lidt hurtig med at sige du skal afskaffe killingen smiley Undskyld!!
    Men der er bare nogle killinger der har mere energi end andre, de er lidt mere deskruktive og deenestedu kan gøre er at sige bestemt nej til den hver gang den gør noget den ikke må, det hjælper intet at skælde ud for så snart du har stoppet det den ikke må så har den glemt hvad det var den var i gang med. Men det er en sej kamp at tage og det kræver du er konsekvent, det vil sige du siger nej hvergang du ser den forkerte handling.
    Held og lykke og tror bestemt at en neutralisering vil være en stor hjælp og måske en legekammerat..

• #20   20. aug 2012 mange tak for de gode råd. smiley tid til dyrlægen sker imorgen smiley

• #21   20. aug 2012 Ja det kan den, men den kan også tåle at få smølfespark på øret, men det betyder jo ikke at man skal bruge det som et opdragelses middel smiley

• #25   20. aug 2012 Når hun får flip, så giv den en bamse på størrelse med den selv. Du må ikke lege med den med fingrene ( altså kilde, kilde:)). Du skal regne med at sådan er det bare og Polyfilla er en god ting at have i huset samt en slat maling.

Ja. en killing kan være rigtig træls, men sådan er det bare - en 1 årig piller jo også ved både fjernbetjening og rengøringsmidler. Det er noget der går over - ligesom med et barn:).

• #27   20. aug 2012 Suan - Næ det syntes jeg ikke.. Et sprøjt ser jeg som noget der er lige så afskyeligt som at give den et smølfespark på øret..

Unødvendigt, og katten kan mærke det efter..

• #29   20. aug 2012 nu er der foreskel på regn og et sprøjt der pludselig kommer flyvende

• #31   20. aug 2012 Katte tager ikke skade af lidt vand... desværre er nogle katte vilde med vand, hvilket gør at de gerne vil sprøjtes lidt på... sådan en mis har jeg... Men her bruger vi et kontant NEJ, som vi gør med hundene og kattene ved udemærket hvad det betyder... Man skal ikke skælde dem ud i langs sætninger.... men bruge en høj lyd, så kan man selv vælge om det skal være NEJ.. AR... osv.

Når de kradser i vægge og møbler, er der nogen der har gjort brug af dobbeltklæbende tabe... Katte hader ting der klister.. Nogen bruger det også hvis de ikke vil have kattene på køkkenbordet... Og det skader ikke katten...

• #32   20. aug 2012 Nu er mine katte ikke bange for vand - tværtimod, men jeg ville aldrig bruge vand som straf. Katten kommer nemt til at forbinde vand med noget negativt, og det er ikke særligt heldigt, hvis den af en eller anden grund skal i bad.

Prøv at flytte klatrestativet et andet sted hen i huset (gerne ved en vindue, så den kan kigge ud) og dryp det med nogle baldriandråber. Mange katte finder lugten tiltrækkende.

Når katten så kradser i møblerne, tager du den stille og roligt og sætter den hen til klatrestativet. Krads selv på det. Det kan animere den til at gøre det samme.

PS: Du kan også sætte en kradseplade på væggen det sted, den som regel kradser. (Fås også til hjørner).

Ellers vil jeg - som de andre - anbefale jer at anskaffe en jævnaldrende killing mere, den kan tonse rundt med. Det vil også give jer selv nogle meget sjove oplevelser + I kan være væk hjemmefra med god samvittighed, fordi de har hinanden.

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #34   20. aug 2012 Min killing på nu 5½ måned var nøjagtig som du beskriver. Jeg har haft mange katte/killinger, men aldrig én, der var så hyper og destruktiv. Jeg ved hun var meget forkælet fra hun blev født, og havde aldrig lært ordet "nej". Det lærte hun så her, samtidig med at der blev brugt Feliway og forstøver. Og for tre uger siden blev hun steriliseret.

Nu har jeg verdens sødeste, mest kælne, legesyge, frække og mor-glade lille mis, der ikke er bange for noget, og tromler gennem livet. Fx bliver naboens lille hund bliver drillet (den er jo bag et hegn... ;o)) og plæneklipperen er bare en sjov ting der larmer, men som man ikke behøver flytte sig for. Så hun tog hverken skade af vand eller ordet "nej".... smiley

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #35   20. aug 2012 PS - på trods af forstøver går hun tit tur i fuglebadet og andre ting med vand. Så hun forbinder ikke vandet med noget ubehageligt.

Baldrian kunne hun ikke lide, og kradsetræet og almindelige træer var ikke lige så interessante som sofa og tapet.

Så alle katte er forskellige - du må prøve dig frem.

• #36   20. aug 2012 Felis >> Ved ikke om det bare er mig der læser det du skriver er "lige hårdt" nok... Syntes du nedgør TS eller ?? Alle kan komme i en situation hvor man har brug for et råd eller 2... Det betyder jo ikke at man ikke er "egnet" til at have kat osv. Katte kan være ligeså forskellige som os mennesker...

Jeg er også vokset op med katte og har "hele" mit liv haft kat, jeg kan da sagtens alligevel blive i tvivl om nogle ting, og så hellere få nogle gode råd end bare lade stå til... Mange gange hjælper det at der er øjne udefra, som ser på tingene.. Jeg kan se at TS har kradsemiljø osv. og prøver at aktiverer katten m.v.

Men som sagt kan det være mig der læser din kommentar forkert smiley Syntes bare at den virker lidt hård, og det kan jeg ikke se nogen grund til ?

• #38   20. aug 2012 Det er bare i orden Felis, så læser jeg den som jeg gør smiley

• #39   20. aug 2012 Jo felis, men jeg synes nu alligevel godt at du kan sige tingene pænere.
    Store bogstaver er = råb.
    Tag lige en dyb indånding inden du skriver.
    Selvom jeg vil give dig ret i mange af de ting du skriver, så behøver du ikke at puste dig op i dit første indlæg med bandeord og hele molevitten.
    Klap hesten, stik fingeren i jorden og tag en dyb indånding:)

• #41   21. aug 2012 Dette er blot en prøve

<b>en prøve</b> <u>en prøve</u> <i>en prøve</i>
    Kan se, man ikke kan understrege tekst.

• #45   21. aug 2012 Felis:
    Du har stadig ikke lært at skrive med et pænt og behersket sprogbrug.
    Hvis ikke jeg vidste bedre, så ville jeg tro at jeg havde med en arrogant teenager at gøre.
    Hvorfor virker fryseren ikke mere?:)
    Det var OT.

• #47   21. aug 2012 "bruger bandeord" - host, host smiley

Kommentér på:
Killing, gør alt hvad hun ikke må.

Annonce