1.713 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Katte og varme? Varm snude, normalt? Katte og varme? Varm snude, normalt?
Ja nu kommer jeg lige på banen igen..
Lagde idag mærke til at Alvins næse er varm, men stadig lidt fugtig.. Han "lider" lidt under varmen, og går med åben mund lidt ligesom når min hund halser..
Er det ok at næsen er varm, eller skal jeg tage hans temperatur? og hvad ligger temperaturen egentlig på for katte?
Er der noget jeg kan gøre for ham? Han har rent, koldt vand stående i alle rum i huset, som bliver skiftet flere gange om dagen, og jeg har duppet ham bag ørene og på poterne med koldt vand..
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Okay, så tager jeg det stille og roligt. Han er helt normal ellers, og løber rundt og leger som han plejer.
Linda H
Det var faktisk en rigtig god ide, det vil jeg gøre
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Min kat havde det også varmt i går, i dag er der ikke noget, men jeg gjore det i går at jeg lagde håndklæder i fryseren i 1/2 - 1 time og så lagde jeg dem på gulvet så katte kunne ligge på dem, det nød hun virkelig, skiftede så løbende ud når de ik var kolde mere, men vi har også laminatgulv, så de er lidt kølige i forvejen.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Jeg har gulvtæpper og trægulv, og trægulvet er OK køligt, og så ligger han sig i vindueskarmene som er et eller andet, men det er i hvert fald koldt der
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 28 Katte: 29 Emner: 12 Svar: 89
Snudens temperatur fortæller ikke om katten har feber eller ej.
kattens normaltemperatur er 38 - 39,5
Kattene søger gerne et køligere sted hen hvis de får det for varmt. Mine elsker f.eks at ligge på badevær.
Katten har kun svedkirtler mellem tæerne.
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 28 Katte: 29 Emner: 12 Svar: 89
Og her er der mange gode råd til hvordan man kan hjælpe katten om sommeren: http://www.kattehandel.dk/sommer.htm
Katte og varme? Varm snude, normalt?