1.713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

N-A
N-A
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

Katte og varme? Varm snude, normalt? Katte og varme? Varm snude, normalt?

Ja nu kommer jeg lige på banen igen..

Lagde idag mærke til at Alvins næse er varm, men stadig lidt fugtig.. Han "lider" lidt under varmen, og går med åben mund lidt ligesom når min hund halser..

Er det ok at næsen er varm, eller skal jeg tage hans temperatur? og hvad ligger temperaturen egentlig på for katte?

Er der noget jeg kan gøre for ham? Han har rent, koldt vand stående i alle rum i huset, som bliver skiftet flere gange om dagen, og jeg har duppet ham bag ørene og på poterne med koldt vand..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og varme? Varm snude, normalt?
  • #2   21. aug 2012 Det er vigtigt at den selv har mulighed for at køle ned... Tag nogle fryseelementer og lig et håndklæde omkring og lig det så et sted hvor din kat gerne vil ligge... Det brugte jeg selv da vi boede i det andet hus, hvor der var utrolig varmt ind om sommeren... Nu har vi en udestue hvor gulvfliserne er kolde, og det elsker kattene...

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#3   21. aug 2012 Susan

Okay, så tager jeg det stille og roligt. Han er helt normal ellers, og løber rundt og leger som han plejer.

Linda H

Det var faktisk en rigtig god ide, det vil jeg gøre smiley

• #4   21. aug 2012 Ja han det sikkert bare varmt, det er ikke unormalt med varm fugtig næse, så enig med Susan.
    Min kat havde det også varmt i går, i dag er der ikke noget, men jeg gjore det i går at jeg lagde håndklæder i fryseren i 1/2 - 1 time og så lagde jeg dem på gulvet så katte kunne ligge på dem, det nød hun virkelig, skiftede så løbende ud når de ik var kolde mere, men vi har også laminatgulv, så de er lidt kølige i forvejen.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#5   21. aug 2012 Ah det var også et godt fif.. Han er ikke umiddelbart interesseret i at ligge på køleposerne med håndklæde om.. Prøver at smide nogle i fryseren.

Jeg har gulvtæpper og trægulv, og trægulvet er OK køligt, og så ligger han sig i vindueskarmene som er et eller andet, men det er i hvert fald koldt der smiley

• #6   21. aug 2012
    Snudens temperatur fortæller ikke om katten har feber eller ej. smiley
    kattens normaltemperatur er 38 - 39,5
    Kattene søger gerne et køligere sted hen hvis de får det for varmt. Mine elsker f.eks at ligge på badevær. smiley

Katten har kun svedkirtler mellem tæerne.

• #7   21. aug 2012
    Og her er der mange gode råd til hvordan man kan hjælpe katten om sommeren: http://www.kattehandel.dk/sommer.htm

Kommentér på:
Katte og varme? Varm snude, normalt?

Annonce