{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Hjælp Søges ! Meget vigtigt ! {{forumTopicSubject}}

Hej..
min kat har li fået et kuld killinger.. de kun 1 dag gamle og moren vil ikke have dem.. Mig og min storesøster har besluttet vi vil opfrostre dem med hjælp fra de andre kattemødre.
Men vi kan ikke sætte dem sammen med de andre killinger fordi de er lidt over en uge ældre.
Hva gør vi ?
Hvor meget mad skal de have og hvor tit ?
Hvor tit skal de vaskes bag i ?
Og hva skal vi ellers gøre ?

Ps. Tak for dem som vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp Søges ! Meget vigtigt !
  • #1   24. maj 2007 Tag til dyrelægen hurtigt og søg råd der, de råder jer gratis og kan give jer den bedste vejledning og de har højst sansynligt foldere dernede om det. Det er altså det bedste at gøre og det vil jeg råde jer til. I skal jo også ned til en dyrehandel og have kattekilling modermælks erstatning, de kan ikke leve af almindelig mælk så dør de. Der er slet ikke de vitaminer i som de skal have. modermælken er jo også meget mere fed i det og det skal varmes op til kropstemperatur. I kan også låne bøger hvor det står i om katte. Men tag til dyrlægen.

  • #2   24. maj 2007 Du skal have fat i noget mælkeerstatning som du køber hos dyrelægen så det alle besdte råd lige nu ring til dyrelæge og snak med dem.... så de kan få mad hurtigst muligt de små pus ....

    P.S tillykke med dem :o)


  • #3   24. maj 2007 øøøøø ja du kan købe noget mælkeafstatnig.
    til misserne du skal nok vaske dem hver time.... men ring lige til dyrlægen


  • #4   24. maj 2007 Hej.

    For nogle år siden blev min kat kørt ned få dage efter den havde fået killinger så jeg opostrede dem. De fik almindelig sødmælk blandet med vand og ikke modersmælk erstatning, selvom det nok er bedre. jeg stod op ca 2 gange i løbet af natten for at give dem mælk og ellers fik de det med et par timers mellemrum. Alle killinger blev utrolig glade for mennesker og kom af med dem alle, den sidste vi havde tilbage fik lov at komme ind og blev opdraget af vores exotic hankat, men alle killinger klarede sig godt og lever den dag i dag. Hvis det dog skulle ske i dag ville jeg nok tage til dyrelægen og få nogle råd til hvad jeg skulle gøre


  • #5   24. maj 2007 tak for alle de gode råd smiley !
    Jeg har "Tvunget" Moren til at lade dem spise, men imorgen køber jeg noget mælkeerstatning for at være på den sikre side.
    Hun er førstegangsmor og fik 6 små flotte og velskabte unger.


  • #6   24. maj 2007 Jeg har fået et problem !
    En af killingerne vil ikke spise. og Han er den mindste og tyndeste.. hva ska jeg gøre ? er bange for han ikke klare natten..


  • #7   25. maj 2007 Så foder ham selv. Put sutten ind i munden på ham med mælkeerstatning. Hvis du er bange for han ikke overlever natten fordi han ikke vil spise ved moderen, så se at komme ned efter noget mælkeerstatning i dag og ik i morgen. Put flasken ind i munden på ham og tryk så der kommer en dråbe ud, så synker han den, det er han nødt til. Efter et stykke tid sutter han nok af egen fri vilje. Det gjorde jeg og den blev stor og fin.

  • #8   26. maj 2007 okay.. men den er desværre død, jeg fodrede den med mælkeerstatning og om morgen fandt jeg den død under kattemoren.. Hun må ha lagt den ihjel smiley !


  • #9   26. maj 2007 det var sunt

  • #10   26. maj 2007 Det var synd, lille pus... Men hvis han var lille og svag var det ikke sikkert han havde overlevet alligevel. Der er ofte en eller et par killinger der dør i et kuld. Da min venindes kat fik killinger for lidt siden fødte den 9 og der var kun 1 som overlevede. Men det er godt hvis de andre lever og er sunde og har det godt. Har moderen taget dem til sig? det er noget med i det modermælke erstaning må der gerne kommes lidt 38 % piskefløde i så det bliver lige så fedts som moderens. Det modermælkeerstatning jeg fik dengang stod det ikke på dansk, så du ved det nok godt i forvejen, men hvis ikke skader ikke lige at skrive det igen. Det er meget vigtigt at du husker at varme sutteflasken op i et varmt vandbad og når det har stået der lidt prøver at sprøjte lidt på indersiden af dit håndled. Føles det lidt koldt skal det varmes lidt mere og er det varmt skal den stå og køle lidt af til du ikke kan mærke mælkens temperatur mere så det er kropstemperatur. Killingerne kan ikke tåle kold mælk, de kan ikke regulere kropstemperaturen de kan få slem mavepine af det. Så det skal være lidt lunkent ligesom det fra moderens bryster. Held og lykke med de andre. Skriv hvordan det går

  • #11   26. maj 2007 okay.. tak for informationen..
    det mælkeerstatning står heller ikke på dansk, men har fundet ud af hva de skal have.


Kommentér på:
Hjælp Søges ! Meget vigtigt !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce