{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

jeg har brug for hjælp {{forumTopicSubject}}

Vi har haft pjevsi i ca 9 mdr, fik så en ny kat da vi flyttede i ny lejlighed, så han ikke var så ensom. men vi har et problem. når vi er vågen er de gode venner, men når vi begynder at gøre klar til at gå i seng, og om morgenen kl 6 begynder de at slogs så meget, at de kradser hinanden og får skrammer. når jeg råber af dem går de hvert til sit, men begynder med det samme jeg har lagt mig igen. hjæælp hvad kan jeg gøre?
det skal lige siges at der kun er 2 mdr forskel i alder kan det have noget med det at gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg har brug for hjælp
  • #1   20. aug 2008 Mine to største gør det, engang i mellem men det er for at vise hvem der bestemmer. nogle katte er meget dominante. Som en anden har spurgt om også, hvad køn har de katte? for det kan også spille en rolle.
    En løsning ville måske være hvis du ikke skal have killinger at få dem neutraliseret.


  • #2   20. aug 2008 hej igen. det er en han og en hun og de er neutraliseret begge to. det jeg ikke forstår er, at de kun slogs når vi skal sove. aldrig når de er alene eller når vi er vågne.

  • #3   21. aug 2008 Får de lov til at sove inde ved dig ?
    Mine slås os nå vi ikke ser på det eller lapper den ene en men min ene hun kat gør alt for at sørge for at det kun er hende der ejer mig og dasker de andre væk.


  • #4   21. aug 2008 Skil dem ad, og giv dem hver deres værelse i et stykke tid, og før dem så langsomt sammen når de ikke hvæser mere. Start med en dør på klem med en sammenrullet avis under så døren ikke kan smutte op.
    Lad dem hvæse færdig før du åbner døren.
    Dette er metoden at gøre det, de er nok blevet sat for hurtigt sammen og er blevet stressede.
    Sæt evt. også en Feliway duftspreder op som beroliger. Selvfølgelig skal de finde deres plads i hierakiet, men der er ingen grund til at stresse dem.


  • #5   21. aug 2008 Den med avisen virker ikke altid de er bare sure på hinanden i længere perioder har jeg oplevet. jeg har sat rigtig mange katte sammen men aldrig hund og kat. men jeg har hørt at det skal være katten der bestemmer over hvalpen hvis det er rigtigt

  • #6   21. aug 2008 tak for de mange svar.

  • #7   21. aug 2008 Evt skil dem ad om natten køb en ekstra lille katte bakke eller test hvem der kan holde sig en hel nat så finder de ud af at de skal tisse på de tidspunkter inden du går i seng. min ene kat kan holde sig en hel nat pga lidt træning men hun tissede så også i rummet men ikke mere

  • #8   21. aug 2008 jeg kan ikke skille dem ad for vi har ingen døre i lejligheden, øv. den eneste dør der findes er til badværelse / wc. og det bruger vi om natten. knus

  • #9   21. aug 2008 hmm prøv at hvæs af dem når de er oppe og slås de ved hvad hvæset betyder men det tager tid for dem at lære hvæs dem væk fra hinanden om natten og køb en mini vandpistol og sprøjt på dem. lyder mååske meget mærkeligt at hvæse men jeg har brugt det meget på mine katte samt vand hvor de nu ved hvad nej og hvæs betyder nu siger jeg et bestemt ord harsch hver gang jeg vil havde dem væk fra noget super nemt

  • #10   21. aug 2008 tusin tak det vil jeg prøve. knus pjevs og olga's mor

  • #11   22. aug 2008 Ja, ja, man skal nu også lade dem tage deres ture om hierakiet uden at blande sig.
    Og det er ikke sundt at holde dem fra bakken. De kan blive syge af det.
    Så drop der der med at se hvem der kan holde sig længst. Det er skide synd for kattene.
    Prøv i stedet at sætte den ene ud på badeværelset, (den nye) og sørg endelig for at de har en bakke hver, og mad og vand.
    Og sørg så for at få dem neutraliserede, det kan gøre underværker.


  • #12   22. aug 2008 Anja M. kan se at de er neutraliseret:).
    Jeg tror også det egentlig handler om en plads i hirakiet, og det kan godt være lidt voldsomt, men deres plads skal de finde. Grib kun ind hvis det bliver alt for slemt.


  • #13   22. aug 2008 okay tak lotte j . hvor lang tid tager det før de har fundet deres plads hirakiet, og kan det være at de vil slogs hele livet? knus gy

  • #14   22. aug 2008 Det er svært at sige hvor lang tid det vil tage, men et par uger, hvor det langsomt vil trappe ned. Hvis de fortsætter... ja så er din første kat ikke egnet til bofæller, men det er de fleste katte nu. Ofte bliver de glade for, at have en legekammerat, og ligesom med børn, må du dele sol og vind lige:), så der ikke er grund til jalousi.

  • #15   22. aug 2008 De vælger selv om de vil holde sig en hel nat. min gamle dyrlæge sagde altid skal en kat virkelig så gør den det og det kan ikke skade med mindre det er over kattens leveår.


  • #16   23. aug 2008 de har boet sammen en mdr nu. i starden slogs de ikke , de gik bare og så hinanden lidt an. men de kommer begge to fra familier med andre katte. vi fik dem da de hver i sær var 6 mdr, fordi deres familier ikke kunne have dem mere. olga blevet givet til os pga familien skulle flytte, og kun måtte have 1 kat med det nye sted. og pjevs blev ikke behandelet godt af den gamle kat familien havde, og det syntes familien var synd, så gav de ham til os. pjevs havde vi jo først, men han boede kun ved os i 4 mdr, før vi fik olga, men det er først nu hvor de er fyldt et år begge to, de er begyndt at slogs. før den tid inorerede de hinanden. vi prøver at dele sol og vind lige, men det er svært da olga hele tiden kommer og vil kæle ,mens pjevs er mere resaveret. men vi kalder altid på ham. den ene får heller ikke noget uden den anden får det samme (legetøj eller godbider) mange hilsner gy

  • #17   23. aug 2008 Har du prøvet at lege med dem samtidigt ? altså fx bruge en snor og bare gå rundt i huset og lad dem følge efter begge to kan være de finder ud af det er sjovt 2 og 2

  • #18   23. aug 2008 tak det prøver jeg. knus

  • #19   25. aug 2008 Betina J, ja de vælger selv om de vil holde sig, men hvis ikke de vil, skal de sgu have muligheden for at komme på bakke. Ellers er det synd...

  • #20   25. aug 2008 Ja måske syns mange det er synd det ville jeg også hvis jeg så det skrevet et sted men hvis katten som sgat virkelig skal gør den det lige meget hvad. fx alle katte som kommer ud for første gang strømmer som regl altid direkte til katte bakken for at tisse en stor sø for de ved slet ikke at de kan tisse udendøre ellers vil de bare ikke men den dag de bliver ude n hel nat for 2 eller 3 gang har de tisset udenfor fordi de skal af med det. det er det samme som hvis de er på et værelse. hvad er mest synd at den ene får total tæv af den anden kat end at den ene for en nat bliver og sover inde på et værelse.
    Jeg kan sagtens forstå hvad du mener men vi alle har hver vores meninger men den kan ikke blive syg af det.


  • #21   25. aug 2008 Og ja self. burde man have en bakke til at stå derinde det er altså ikke så slemt hvis man har det rigtige kattegrus og vindue åbent men nogle vil ikke have en katte bakke på værelset for det og derfor foreslog jeg det.

  • #22   25. aug 2008 Jo dens nyrer kan tage skade. Det er nemlig ikke alle katte der gør det alligevel, selvom de ingen bakke har...
    Og så skal man jo ikke have vinduet åbent, i det rum hvor katten er lukket inde, for så mister man sin kat.


  • #23   26. aug 2008 Nej man mister da ikke sin kat hvis den har boet der længe.
    der skal en del til for at skade deres nyer. og så lidt som jeg snakker om kan ingen skade gøre.
    hvis katten er tryg og kan lide det sted den er kommet til og hurtigt falder til så løber den som regl ikke væk. men hvis den ikke er faldet til skal man vente til man kan se den ikke løber væk.


  • #24   28. aug 2008 Hej jeg ved ikke hvordan jeg opretter nyt indlæg men min kat har siden igår kl 6 da jeg kom hjem været igang med veer og her til morgen da jeg stod op havde hun født en killing som lå død er det normalt at en katte fødsel kan tage så lang tid... håber på svar.

  • #25   29. aug 2008 hej betina J. jeg er ny katte ejer så jeg ved ikke noget om fødsler. men for at oprette et indlæg går du op til OPRET NYT EMNE og trykker. så kan du lave et indlæg og få hjælp. knus gy håber det gå godt med din kat fødsel

  • #26   29. aug 2008 Ja det opdagede jeg heldigvis. jeg var noget oppe at køre. men det gik godt hun har to dejlige killinger nu.
    tak for hjælpen


  • #27   30. aug 2008 det var godt, det gik godt med de sidste 2 killinger. det er jeg glad for at høre. knus gyrithe

Kommentér på:
jeg har brug for hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce