{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Har brug for hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har den dejligste missepige Mille en 5 år cat og hun er drivkraften i mit liv nu er det sådan at min søn og kæresten skal være far til nr1 men kærsten har en dejlige pige på 4 år som vi havde lagt planer om hun skulle sove hos farmor. Men vi glemte lidt Mille for Mille er sjalue på pigen væser og ligner en der angriber hende og kiker på mig lige som jeg har svigtet hende (katten) hved det ikke er meget men fylder meget da jeg elsker minmis har prøvet fillevej og en olie der hedder balance nives jeg ikke hvad jeg kan gøre for at hjælpe Mille og mit barnebarn kan i hjælpe mig???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for hjælp
  • #1   3. dec 2019 Det er ikke unormalt for katte at være bange eller ikke bryde sig om børn, børn kan være meget højlydte eller reagerer anderledes (f.eks pludselige bevægelse, hurtige ryk etc.) selvfølgelig ikke sagt at det er med vilje. Men mange katte som ikke er vokset op med børn, eller ikke har haft kontakt med børn i længere tid, kan have svært ved at aflæse dem. Når man introducerer en ny person i sit liv, så er det lidt ligesom at få en ny kat - det er bedst hvis man tager det stille og roligt og lader katten sætte tempoet. Sørg for at katten har et sed den 100% er i fred og ikke bliver forstyrrer af barnet. Det er ekstremt vigtigt at barnet forstår og er under opsyn sammen med katten.
    At tilføre katten menneskelige følelser som f.eks jalousi i en ny situation vil jeg være meget påpasselig med. Katten tegn med at hvæse er oftest et udtryk for utryghed og at katten siger “det her bryder jeg mig ikke om” og derfor er det vigtigt at respektere katten og dens signaler.
    Sørg for at det sted hvor katten kan være i fred, også har en kattebakke og mad+vandskål. Hvis katten direkte angriber pigen, så reder andre ting
    Lad være med at tvinge dem sammen, og husk at nye ting er svære for nogle katte. Prøv evt Feliway


  • #2   3. dec 2019 Det må katten finde sig i, så længehun har et sted at hun kan få fred og børnene ikke løber efter katten, det skal de lære ikke at gøre.
    Børnebørn kommer før katten i min verden, også selv om jeg ikke vil undvære mine katte, men de har værelset, hvor kattene kan komme og gå, og børnene ikke må være.
    Det er vigtigt, at barnet ignorere din kat, ind til den vænner sig til børn, og hvis hun ikke vil være hvor børnene er, så må misse pigen gå, hun må ikke slå ud efter børnene, og det må du holde fast i, ellers må hun lukkes væk 8 ikke noget jeg er vild med, men det kan være nødvendigt, hvis katten angriber barnet uden grund, men det er vigtigt at barnet lære ordentlig omgang med katten, og katten vælger om den vil eller ej.


  • #3   3. dec 2019 Prøv at holde øje med hvornår og hvorfor katten udviser aggressiv adfærden (aggresiv adfærd er adfærd som at lægge ørerne tilbage, hvæse, knurre, hårene er rejst etc.)
    Det er vigtigt at vide, hvilken type situationer det er, altså hvornår udviser katten adfærden?
    For der kan være mange grunde, f.eks kan katten være bange for nye ting eller være territorial. Det er vigtigt når barnet er så ungt, at der hele tiden er opsyn med barnet og katten.


  • #4   3. dec 2019 Tusind tak for jeres dejlige svar det vil jeg prøve hun er ikke vokset op med børn men reger på børnestemmer

  • #5   3. dec 2019 Jeg har send jeres råd til min søn så vi allesammen har læst jeres råd

  • #6   3. dec 2019 Børnegitter med katteåbning i til et værelse. Kradsetræ så katten kan søge i højden. Der er mange måder at give sin kat steder, hvor den kan være i fred for børn. Det kan også bare være hylder på væggen. Men den skal have et eller flere steder, hvor den kan gå hen i fred. Har du prøvet at give den Colostrum?

Kommentér på:
Har brug for hjælp

Annonce