{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Dokumentar: Danmark er racistisk {{forumTopicSubject}}

<b>En dokumentar på den arabiske verdens mest populære tv-station, al-Jazeera, hænger Danmark ud som et racistisk land. Programmet sendes torsdag aften og kommer med alvorlige anklager mod det danske samfund.

»Muslimerne er ikke accepteret i dette land«.

</b>Dette er en af åbningsreplikkerne i dokumentarfilmen ”Racist Denmark,” der blev vist på den arabiske tv-kanal Al Jazeera torsdag aften.

Dokumentarfilmen, der blev vist i den bedste sendetid på Mellemøstens største arabisksprogede tv-kanal, handler primært om udlændingenes forhold i Danmark. Med særligt fokus på muslimer.

Filmen er produceret af dansk-palæstinenseren Awad Joumaa, og seerne bliver taget med til flere steder i Danmark – særligt i hovedstadsområdet.

<b>Skal bo i samme rum i 7 år
</b>Filmen tager blandt anet seerne med til Sandholmlejren, hvor asylansøgeren Nabil Dawish fra Irak fortæller om, hvordan han flygtede fra Irak til Danmark af frygt for at blive dræbt.

I dag sidder han i Sandholmslejren, der bliver beskrevet som et sted, hvor folk bor i samme rum i syv til otte år.

Filmen tager også seerne med til Nørrebro, hvor muslimer med tildækkede eller slørede ansigter fortæller om, hvordan de bliver behandlet dårligt af politiet.

De unge mænd fortæller om sammenstød med politiet, som de beskylder for at stoppe dem alene på grund af deres hudfarve.

<b>Muhammed tegninger ikke vist
</b>Danmarks udlændingepolitik bliver også beskrevet, og et eksempel på den hårde danske linje bliver givet til sidst i udsendelsen, da der før rulleteksterne med hvid skrift på en sort baggrund bliver skrevet, hvordan 22 irakere mod deres vilje blev sendt tilbage til Irak i august.

»Folk kan se, at de (muslimer) bor her i landet, men de føler sig aldrig velkomne,« bliver der sagt i en speak.

Ganske kort nævnes Morgenavisen Jyllands-Postens Muhammed-tegninger, ligesom der også er billeder af Kurt Westergaard, der tegnede den omstridte tegning, hvor Muhammed havde en bombe i turbanen.

Men der vises ingen Muhammed-tegninger i dokumentarfilmen.

<b>Hvad mener du?

Er vi racistiske herhjemme - generelt set?

Eller behandler vi vores udlændinge/ anden etniske/ 2. generations indvandrere *på bedst mulige måde?

</b>* Har skrevet 3 forskellige ord for ikke at lyde politisk ukorrekt :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dokumentar: Danmark er racistisk
  • #1   9. okt 2009 Jeanette Z.

    jeg syntes at vi behandler flygtninge/muslimer godt.
    at der så er nogen som af en eller anden grund bliver sendt hjem,må de accepterer.
    mener at der bliver taget alt for meget hensyn til specielt muslimer,de får altid deres vilje igennem på en eller anden måde.
    de blander altid deres religion ind i alt,og der mener jeg at politikkerne giver sig for let.
    flygtninge/mulimer må indordne sig efter danske værdier og love.
    de glemmer lige at tænke på hvordan de behandler folk i mellemøsten,og var vi flygtning i deres lande også med en anden tro,var der ikkeblevet taget så meget hensyn til os.
    og ville vi ikke indordne os efter deres love og regler,så var det henrettelse til offentlig skue.
    de er simpelt hen de mest utaknemlige bæster,er de.
    kan blive så gal over at de bare bliver ved med at hænge DK ud.

    anne


  • #2   9. okt 2009 <b>Jeg blev så sur dengang jeg hørte om udsendelsen i radioen at jeg råbte og skreg inde i bilen på vej hjem.
    hvad ind i h..... bilder de sig ind at lave sådan en dokumentar ?

    Hvis de er så pisse utilfredse med at være i danmark, hvad pokker laver de her så ?
    jeg synes ikke de har en skid at brokke sig over. tværtimod. og ja der er sendt nogle retur til deres eget land, hvorfor mon ?

    og nej jeg er ikke racist. jeg er bare ved at være så pisse træt af at mange muslimer (ikke alle) umuligt kan stilles tilfredse


  • #3   9. okt 2009 hmmmmm...... når muslimer ude i verden får sådan et indtryk af os, - mon det så betyder at færre vil søge om familiesammenføring.

    Jeg er så træt af at invandrere fylder så meget i nyhederne..... hvis nu man begyndte at vise alle de positive ting... så kunne det være det kunne smitte af på nogle af de der ellers er på forsiden af nyhederne... og måske kunne det være med til at ændre vores syn på invandrerne..

    Det er desværre den lille gruppe af utilpassede invandrer der stjæler al opmærksomheden for alle dem der godt kan fungere i dette land.


  • #4   9. okt 2009 Natascha..Tror ik det er rart at blive bombet...!!!!! el.skudt på mener der skal være plads til Alle så længe man INORDNER SIG !!!!!! og de gør de fleste..men man hører ALTID næsten kun det NEGATIVE !!! sådan er det,og sådan bliver der ved at være..bare historien sælger..Nette den var vist ik SÅ negativ..som der står skrevet..de spurgte en fam.derfra Efter filmen...var ik så slem som de havde frygtet...

  • #5   9. okt 2009 Man skal bare passe på at det ikke bliver ''os'' og ''dem''. Så får vi i hvert fald aldrig fred og harmoni (:

    Det er jo pisselet at være fordomsfuld. Hørtefor nyeligt en statistik der gav udtryk for at personer af anden etnisk herkomst end dansk begik mere kriminalitet i danmark, end andre danskere - så der er noget om det. Og når det er det man hører om, ja, så bliver man jo let generaliserende og det er et problem. Mennesker er mennesker - tykke, tynde, grimme, smukke, høje, lave, ahmed, jens - det er jo så ligemeget. Men udfra medierne får jeg det indtryk at mange udlændinge føler sig ramt. Det tror jeg personligt er lidt fejlagtigt, da folk bare skal acceptere at hvis loven brydes, må man betale en pris uanset hvem man er.


  • #6   10. okt 2009 Sonja du har SÅ RET i det hele !!!!! dejligt du har klaret dig så godt...

  • #7   10. okt 2009 Det er faktisk også sådan at de har lavet flere statistiker over hvilke udlændinge der bidrager og integrere sig i Danmark og der ligger folk fra x -Jugoslavien helt øverst - dermed ikke sagt, at der ikke er folk fra Pakistan eller Tyrkiet som tager sig en uddannelse, opfører sig ordentligt og taler flydende dansk, men det er et mindretal i forhold til folk fra Bosnien ect.

    Jeg har og kender stadig folk fra det gamle Jugoslavien og har endnu ikke set en af dem - ikke integrere sig herhjemme. To af de første jeg mødte kom som flygtninge og boede på det store skib i Holmen ( boede i Kbh dengang) - de begyndte i vores 6 klasse på Østerbro. Den ene stoppede - hvilken grund kan jeg ikke huske, men den anden, Vanja fortsatte.

    Jeg har altid været god til dansk i skolen og fik 10 og 11 taller, men Vanja som kom ind i 6 klasse og knap nok kunne vores sprog gik ud med fire 13 taller i 9 klasses afgangseksamen - de to 13 taller i dansk mundtligt og skrifteligt. Respekt!

    Har en god veninde i dag fra Bosnien - hun taler flydende dansk, ja hun er faktisk dansker. Jeg ville ikke ane hun var fra et andet land, hvis det ikke var for hendes charmerende accent smiley

    Kender også folk fra Irak og Tyrkiet med gode uddannelser, såsom fængselsbetjent, bankrådgiver ect. Og så kender jeg også dem, som ikke har gjort en eneste "rigtig" ting i deres liv - bankrøveri, flerkoneri, vold osv. Og det er dem man bemærker - for alle de andre bliver jo en del af mængden. Derfor der ikke er fokus på dem i medierne. De er ligesom alle os andre. Ikke nogen forskel. Det er da positivt! :o)

    Jeg ser ikke Danmark som mere racistisk end andre lande - tværtimod. Vi er generelt set et ret åbent folk og med hjertet på det rette sted - men det er ikke mange som ønsker at blive trådt på over flere gange, derfor den store debat. Vær taknemmelige for det i har - ligeså vel som vi danskere skal være glade og taknemmelige for det vi har.

    Og så opfør jer for fanden ordentligt! *sagt med et glimt i øjet*



Kommentér på:
Dokumentar: Danmark er racistisk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce