HyggeHjørnet

HyggeHjørnet

Medlemmer: 770
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
1.371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Foder - lidt hjælp tak :-) Foder - lidt hjælp tak :-)

Ja jeg giver mine katte hills tørfoder, men må sige at min pengepung er lidt lille for tiden smiley men vil gerne det bedste for mine katte, og har ikk rigtig styr på hvad der skal være i foder osv. så er der ikke nogen flinke mennesker der kan give mig et råd til lidt billigere foder som stadig er sundt for katten. smiley

Og hvad er det man kigger efter når det er?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder - lidt hjælp tak :-)
  • #1   14. okt 2009 Jeg bruger Arion ,den er lige så god som rc, og noget billigere smiley

• #2   14. okt 2009 hvor dyrt er det du har nu??

• #3   14. okt 2009 Jamen køber 10 kg poser (da jeg pt har 8 katte) ved dyrlægen. Kan ikk helt huske hvad det koster, men omkring 600 kr.

Vil ikke bruge whiskas, har hørt ikke så gode ting om det. smiley

• #4   14. okt 2009 Ja man må ikke give det foder ,det er ikke godt ,man skal købe kvalitets foder ,;) Whiskas er yt smiley

• #5   14. okt 2009 Hvad koster Arion og Eukanuba ?

• #6   14. okt 2009 Det var billigt, tager i selv over til Tyskland eller bestiller i over nettet?

• #7   14. okt 2009 Ja okay, må jeg hellere få kigget på smiley

• #8   14. okt 2009 sanabelle foder kan give urinvejsinfektion..og det ik kun mig der siger det..så jeg holder mig langt fra det foder..jeg bruger 1st choice 6 kg for 300..

• #9   14. okt 2009 Hvad er jeres erfaring med Iams ?

• #10   14. okt 2009 det bedste billig foder man kan købe i daglig-varer butikker er det fra lidl, det har klaret sig bedst i test....

• #11   14. okt 2009 Lonnie: der er flere steder skrevet om denne test, og der er linlet til artikler der dementerer dene test, så hæng dig ikke for meget i den.

Det man skal kigge efter, når man køber kattens tørfoder er:
    Kød skal stå først på indholdsfortegnelsen, da kød er kattes eneste kilde til proteiner.
    Der skal være så lidt som muligt, og helst intet, korn (hvede, byg, havre, osv) i produktet, da katte intet kan bruge fra disse og det blot er fyld der ender som affald i bakkerne.

Der må max være 0,08mg magnesium og det er rigtig godt hvis der er Taurin i også, da det er et stof katte skal bruge for at optage det fedt der er i foderet.

Desuden skal der gerne (til en almindeligt aktiv kat i almindeligt huld) være ca 20%fedt og gerne 60% protein (fra kød IKKE fra korn ;-D).

Det var den korte udgave af "kattens kost" smiley

Selv fodrer jeg med Orijen, Sannabelle Sensitiv/Kitten, Almo Nature, Acana og Eagle Pack Hairball, som alle er købt ved Zooplus.uk.co .

Jeg pristjekker med zooplus.de men oftest er det billigere i England fordi pundet står rimeligt lavt for tiden. Valuta kan omregnes med Valutakurser.dk

Så er du vidst klædt på til at kigge ind i foderjunglen. God tur

• #12   14. okt 2009 Mange tak smiley

• #13   14. okt 2009 Glemte lige at tilføje prisen på Sannabelle (fordi det er den eneste jeg kan huske i hovedet)
    Det koster 260,- pr 10kg leveret Sannabelle Sensitiv eller Kitten (som er lidt dyrere end de andre udgaver), ved zooplus.uk.co

• #14   14. okt 2009 Natascha: takker smiley

Trine: Det var da rigtigt billigt må man sige smiley

• #15   15. okt 2009 Skal lige tilføjes, at der er meget dårlige erfaringer med Sanabelle og gode. Noget af det dårlige ved det er meget fedtet pels. Har aldrig selv fodret med det, så ved det kun efter hvad folk har skrevet.

Jeg fodre med 1st Choice, Pronature og så får de Oral fra RC. Men det er ikke meget billigere end Hills. Giver 300 kr for 6 kg. Synes så til gengæld at det holder rigtig længe, samt at der selvfølgelig er alt det i, som kattene har brug for.

• #16   15. okt 2009 Ja det endte med det gode dyre foder igen, var i plantotama og pet world for at kigge på noget forskeligt foder, men nej, så må jeg spise havregrød selv, hihi smiley

• #17   17. okt 2009 jamen så god fornøjelse med havregrøden *fnis*

Så har du lidt tid til at kigge dig om efter andet foder, til næste gang du er ved at løbe tør.

Hvis du vil prøve noget af det jeg har, er du velkommen til at sende mig en frankeret kuvert, så får du en god håndfuld (alt efter porto) at prøve med derhjemme.

• #18   17. okt 2009 Tak tak smiley

Jamen det vil jeg da nok godt smiley hvad er det for noget?

• #19   17. okt 2009 Jeg har Sannabelle og Orijen lige nu, men om en god uge har jeg også Acana og muligvis Almo Nature.
    Bare skriv en pb

Kommentér på:
Foder - lidt hjælp tak :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce