{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte børster I?
  • #1   20. nov 2009 ca 1 gang om ugen med tøserne.. Loui børster jeg ca hver 3 dag...

  • #2   20. nov 2009 jeg børster dem sådan set kun, når de skal på usdtilling. Deres pels filtrer ikke smiley

  • #3   20. nov 2009 ver dag for ellers kommer der filter

  • #4   20. nov 2009 Her bliver de børstet efter behov, sølvkattene og de røde samt mine creme skal børstes mere. Dog vil jeg sige at man kan fodre sig til en pels som ikke er så krævende, ( Jeg har NFO )
    Lene og høgerstedetsskovkatte


  • #5   20. nov 2009 stort set aldrig, de er virkelig gode til at passe pelsen selv.

    havde en periode hvor garfield var umulig og filtrede hele tiden men efter han er begyndt at komme ud, passer han den selv smiley

    leger kun med kammen når der er lopper i nærheden der skal afskaffes


  • #6   20. nov 2009 Her børster jeg 1gang om ugen, både mine huskatte og Kenzo(Norsk skovkat) :o) Synes det hjælper dem på deres hårbolder og de elsker det også, Perle kommer rendene når jeg tager børsten frem så det er rart nok...

  • #7   20. nov 2009 Børster Gismo når han beder om det ;o) Han står selv foran skabet når han vil børstes og miav'er.. Han elsker at blive børstet,så det bliver næsten hver dag.

  • #8   20. nov 2009 Perle Puf reder jeg hver dag - men også kun fordi hun elsker det så højt! ;o)
    Vi har faktisk brugt det som en slags terapi mod hendes utryghed/nervøsitet, og det har haft en rigtig god effekt! Men hendes pels filtrer næsten aldrig, så det ville ikke være nødvendigt med mere end en enkelt gang om ugen.

    Felix skal faktisk redes hver dag og kigges efter for filtre - lige meget, hvor grundigt jeg tror, jeg kommer i dybden, viser der sig alligevel filtre ret ofte! Jeg reder dem forsigtigt udefra og ind, og det der ikke kan redes, klipper jeg af - det er alligevel ikke til at se, da han har rigeligt med pels! Men han elsker det desværre ikke, men bliver ret så sur! Han finder sig dog i det, sådan nogenlunde. Han bærer dog aldrig nag, for bagefter smider jeg nogle godbidder henad gulvet, og så har han lykkeligt glemt alt om det igen! ;o)


  • #9   20. nov 2009 Skal lige siges at det er heller ik nødvendigt at børste mine så ofte... Gør det kun fordi de nyder det og jeg synes det er hyggeligt smiley

  • #10   20. nov 2009 Balder ca 3x om ugen, hvor det er helt i bund den ene af gangene.

    Luna og Gucci ca 1x om ugen. Helt i bund 1x om måneden

    Pride for tden 3x om ugen fordi hun er ved at lære at nyde det og har en kæmpe pels.

    5 af Småtotterne om dagen (der er 6). De 3 vil hver dag, de hopper selv op, så de får en kæmning hver dag. Den ene skal lige lære at hygge sig med det og de 2 andre hygger sig fint med at blive børstet hver anden dag.

    Pearl(MCO-blanding) ca 2 x om året lige i fældetiden.

    Kisser når hun selv kommer og gerne vil ca 1 x om måneden.

    joooo der bliver gået til den her *lol*


  • #11   21. nov 2009 Mette: Det har mine heller ikke... Og deres pels er fin og fluffy alligevel, så ingen grund til at bade de små kræ unødigt smiley

  • #12   21. nov 2009 Helmuth får ca. en tur om ugen. Tror egentlig godt, der kunne gå længere, for hvis jeg finder en lille pelsklump filtrer jeg den ud med fingrene, men jeg vil gerne have, at han bliver ved med at være vant til at blive børstet, så det ikke pludselig bliver et problem

  • #13   23. nov 2009 Mine bliver redt, når det lige passer. En overgang havde jeg kammen til at ligge ved siden af toilettet, for 2 af kattene hopper op på skødet, før man næsten rammer toiletbrædtet, og de synes det er superhyggeligt at ligge der på skødet og blive børstet....tossede dyr

  • #14   23. nov 2009 min fonny bliver kun børsted 1 gang om ugen både fordi det ikke er nødvendi for hans pels er så nen og fordi han hader det men bell og lilli får ver dag de har også en hel anden slags pelstybe end fonny , fonny kommer heller ikke i bad da han ikke skal bruges til udstilling og syntes det er synd når han virkelig er så bange for det som han er men bell og lilli kommer ca ver 3 måned og ville da ønske at fonny var lige så glad for det for man kan godt mærke deres pels er mere luftig og lækker at røre ved. men man skal jo ikke stresse dyrene mere end højes nødvendi.

  • #15   27. nov 2009 Efter behov, et par gange om ugen kan jeg klare det med når de langhåret er i fuldpels.

  • #16   27. jan 2010 Det er den tid på året, hvor pelsskift må betegnes som almindeligt.
    Hvilket redskab børster du med? Hvis du bruger en kam (gerne med rulletænder, så den ikke så nemt sidder fast) kan du bedre komme i dybden og få underulden redt igennem også. Det er sikkert den han er ved at skifte og, jeg vil i hvert fald hellere have pelsen i kammen end på hovedpuden smiley

    En FurMinator kan også være et godt køb til fældeperioderne, som jo komer igen 2x om året. Den redder den løse underuld ud af pelsen, men lader de lange dækhår være. Dog skal man lige passe på ikke at gå amok med en furminator, for så ender ens kat temmelig tyndpelset (bare spørg Luna om hun blev tyndhåret på ryggen efter min datter (lige 3år) havde redt hende *shiiit*)


  • #17   31. jan 2010 Min Alexander(Hillig Birma) børster jeg ca.1.gang i ugen, men her hvor 'kong frost' er kommet så filter han overhovedet ikke(smil) Min Zorro(Main Coon) passer sin pels næsten uden min hjælp og børster ham kun under forbenene hvor der kan komme en lille filter'børge' (o: Se'føli' får de en omgang i ny og næ men tænker faktist ikke over det.

Kommentér på:
Hvor ofte børster I?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce