HyggeHjørnet

HyggeHjørnet

Medlemmer: 770
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kat og hvalp ? /savn ? Kat og hvalp ? /savn ?

Hej alle .
Som nogen af jer ved har jeg katten Kenzo nu , og rottweileren Boss .. Boss er alvorlig syg og bliver aflivet indenfor en uge smiley .. De har det rigtig godt sammen , og vænnede sig hurtigt til hinanden .. Nu når Boss forlader os , kan vi så risikere at Kenzo kommer til at savne ham , og hvordan kommer han så til a reagere ?

Men dyrlægen har rådet os til a anskaffe en ny hvalp med det samme , for a komme lettere over savnet af Boss , hvilket vi også har tænkt os , og vi har godt øje på en rottweiler hvalp , som muligvis er vores om 8 uger .. Men hvordan skal vi nu lære hvalpen at acceptere Kenzo , og omvendt ??

Håber i kan hjælpe smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat og hvalp ? /savn ?
  • #1   15. mar 2010 Det er jeg virkelig ked af at høre! Tror at hvis Kenzo er meget glad for boss, så vil han nok få det lidt underligt og føle det er tomt uden boss, og derfor tror jeg det ville være godt at få en hvalp hurtigst muligt efter.. Men samtidig tænker jeg at Kenzo måske bliver ked af det og har brug for at i trøster hinanden lidt inden der kommer en ny hvalp ind i huset.. så han kan komme sig lidt over boss.

Bare min tanke, ved selvfølgelig ikke hvordan dyrene tænker osv.

• #2   15. mar 2010 Dyr kan sagtens føle afsavn når de mister en ven. Min venindes kat blev frygteligt depremeret da en af de andre kattes kuld flyttede hjemmefra, han ville ikke spise og gik og kaldte på dem... Tabte sig næsten et kg, før han blev sig selv igen.

Jeg tror ikke det er svært at sætte en hvalp ind til en kat for katten vil sætte den på plads, da den har været der længst.

• #3   15. mar 2010 Han kommer nok til at savne Boss så smiley , jeg må vel bare sørge for at være der hele tiden for ham ? .. Nu kommer der til at gå mindst 7 uger inden den nye hvalp kommer , så Kenzo får lidt tid til at savne Boss i fred og ro ..

Skal vi bare lade dem være så ? Selvfølgelig under opsyn .. Jeg er bare lidt bange for at Kenzo kommer til at kradse hvalpen i øjet ..

• #4   15. mar 2010 Gør mig ondt og høre, at din hund er alvorligt syg smiley Hvad fejler den, siden den er nødt til, at få fred.? (Ved godt tråden handler om noget andet) Og det det har jeg ingen svar til, da jeg ikke har prøvet det med hund/kat.. kun kat/kat.. Og vores Mini savnede meget Molly, som vi mistede ved et uheld og hun var pludseli væk fra den ene dag til den anden. Det var som om han gik rundt og ledte efter hende et stykke tid, men så ebbede det ligeså stille ud smiley

• #5   15. mar 2010 Yvonne - Det er helt ok at du spørger smiley
    Han har kronisk nyresvigt . Vi har i lang tid prøvet at helbrede ham , men uden held .. Han er nede på kun 27kg , han mister pels , han har mistet alt sit fedt og muskler , så alle hans knogler stikker ud . Desuden er hans hud så ødelagt så han har skæl over det hele . Jeg har et album med ham , der kan du se hvor smuk han har været .. Nu er han nået til det punkt hvor han slet ikke kan spise , og han kaster op hele tiden . Så vi er nok nødt til at give ham fred nu smiley

• #6   15. mar 2010 Det var SKU en hård omgang!

• #7   15. mar 2010 Pu-ha... Ja det lyder bestemt ikke rart... Ja det er nok på tide, at give ham fred... smiley

• #8   15. mar 2010 Tanja - Jaa det var en meget hård og slem omgang ..

Yvonne - det er nok det bedste smiley

• #9   15. mar 2010 Håber virkelig du så kan få en ny hurtigst muligt! Vi fik osse ny hund meget hurtigt men det var i samme uge som den anden døde.. Vi havde en hvalp på 11 måneder som fik hjerte lunge orm uden vi opdagede det og tilsidst kastede hun blod op, og så kom hun på dyrehospital og kl. 07.13 ca. døde hun næste morgen, det var meget hårdt og gik utrolig stærkt det var tirsdag hun døde og fredag kørte vi over for at hende den nye hvalp. Og det var en rigtig stor hjælp, hun fyldte i hvert fald tom rummet fra den anden men der var stadig et savn men det havde været meget større hvis "Emma" ikke var kommet ind så hurtigt!

Bare et eksempel på at vi har haft glæden af at få en ny så hurtigt som muligt!

• #10   15. mar 2010 Tanja - 11 mdr ?? hold da op . alt for tidligt ! stakkels ..
    Det er vi også overbeviste om . Den nye hvalp vil komme med en ny glæde i huset jo .. Nu går vi og venter på at hun lover os hvalpen . Hun har 5 hanner , og vi står som nr. 4 på venteliste , så jeg håber det bliver os smiley

• #11   15. mar 2010 Ja, det var meget tidligt! Men hun var osse svag da vi fik hende da hun var 6 uger gammel, og havde fået afvide hun 8 men da vi kom hjem og satte kryds den dato hun var født talte vi at hun faktisk kun var 6 uger.. Så hun har jo ikke været stærk i imunforsvaret fra hun var lille og har så senere fundet ud af at hende vi købte hende af faktisk var en hundehandler og havde over 40 hunde i alle størrelser og det var altså uden hvalpe og hun havde hvalpe året rundt og flere gange om året på den samme tæve.. Det var rigtig syndt, men dengang var vi jo bare faldet pladask for hende da vi så annoncen og billeder af hende..

Vi må da håbe at i så får en af hvalpene i hvert fald! Ellers er det jo bare at lede videre.. ØV BØV! Men vil da krydse fingrer og tæer og alt for at i får en af hvalpene!

• #12   15. mar 2010 Tanja - ej hvor vildt . Det var præcist det samme med Boss . Han var så kun 4 uger gammel da vi fik ham .. opdrætteren lovede os stamtavlen indenfor få dage , men der gik altså et halvt år . Og der så vi så han kun var 4 uger gammel da vi fik ham ..

• #13   15. mar 2010 Ej okay! Det er bare så synd for så mangler de ligesom alt det de skulle ha' lært ved at være sammen med deres søskende og mor! Det kunne vi mærke rigtig meget på Lulu..

• #14   15. mar 2010 tanja - Det er lige præcist det .. Nogen mennesker har ingen samvittighed desværre ..

• #15   15. mar 2010 Præcis! Bliver ret sur når folk ikke tænker sig om!

• #16   15. mar 2010 Samme her ! De tænker ikke på andet end penge ..

• #17   15. mar 2010 hvor har i købt jeres hvalpe, hvis jeg må spørge?
    Send eventuelt i en pb

• #18   15. mar 2010 Trine - Boss blev købt i udlandet fra en opdrætter , som heldigvis ikke avler hunde mer , da han solgte nogen hvalpe bevidst til hundekampe ..

• #20   16. mar 2010 er ingen problem når katten er vant til hunde og når det kun er en hvalp lære den hurtig at katten er en ven

• #21   16. mar 2010 Lisbeth - Mange tak.. Der går jo 7 uger efter Boss bliver aflivet inden den nye hvalp kommer smiley

Steffani - Lyder godt smiley

Kommentér på:
Kat og hvalp ? /savn ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce