1.409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvalp og kat? Hvalp og kat?

Hej. Jeg har et spørgsmål omkring hund og katte under samme tag. Min lillesøster og jeg har længe ønsket os en hund. Vi er klar over at der følger meget arbejde med, og vi er begge meget ansvars bevidste. Vi har længe luftet naboens hund, og da jeg ofte tager hjem lige efter skole, føler vi at det er på tide at få vores egen hund at passe på. Det eneste problem (udover at overtale forældrene) er at vi har to søde katte i alderen 5 og 2 år. Vi forventer ikke at dyrene skal være bedste venner, men vi håber da at de kan lære at acceptere hinanden. Den hunderace vi har kigget på har ikke et drivende jagtinstink, og den siges at have nemt ved at tilpasse sig andre husdyr. Derfor er det mest kattene vi er bekymrede for. Den hund vi har kigget på hedder en Eurasier, og den virker til at passe godt ind i vores hverdag. Håber at der er nogen med erfaring omkring det at føre hund og kat sammen, som kan hjælpe med nogle råd og ideer
Hilsen Frida. P.s når jeg skriver "vi" menes der min søster og jeg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp og kat?
  • #1   16. apr 2015 Jeg har ikke erfaring med rasen, men det er bedst hvis jeres forældre selv ønsker sig hund, uanset hvor ansvarlige i er, så er det jeres forældres ansvar hvis i får hund før i fylder 18, og selv hvis i er over 18, så må i regne med, at hunden er deres, for når i flytter hjemme fra er jeres barndomshjem dens hjem, og hvem siger i kommer til, at bo et sted hvor der må være hund, og hvis i begge gør, hvem skal så have hunden?
    Hvis jeres forældre vil gå med til hund, er de dem som først af alt, skal vælge rasen smiley for den skal passe til dem.
    Jeg går UG fra i er unge, jeg har ikke tjekket om du har angivet din alder smiley men husk på der er en tid i ens liv hvor uddannelse og hygge med venner kan fylde så meget, at der ikke er tid til en hund.

• #2   16. apr 2015 Helt enig med Jette. Dine forældre SKAL være indstillet på at have hund. Den race I har kig på kræver altså erfaring med hunde, og at I er meget aktive evt med agillity. Er I indstillet på det? Den er beskrevet som en selvstændig og egenrådig hund, og det kræver altså en del at have sådan en.

Nu var det ikke det dit spørgsmål gik ud på. Så som svar på selve spørgsmålet så kan man sagtens sammenføre 'gamle' katte med en hund. Har selv 'lige' gjort det. Det kræver at kattene har et fristed. At de kan komme op i højderne og væk fra hunden. Og at hunden lærer fra starten at kattene IKKE er til jage! Der er en hel del mere i det, men vil ikke sidde og skrive en masse før I er 100% sikre på, I skal have hund.

• #3   16. apr 2015 Tak for jeres svar. Selvfølgelig skal vores forældre også være indstillet på at have hund! Vi er fuldstændigt indforståede med at det i sidste ende er deres ansvar. Lige nu læser jeg bare om forskellige racer, og prøver at finde ud af hvilken der ville passe bedst til os, hvis vi en dag skulle have hund. Jeg prøver bare at finde så mange informationer så muligt da jeg gerne vil gøre det "ordenligt". smiley det har i vært fald ikke været min mening at signalere, at jeg tror at vi alene kan tage ansvar for en hund. Det tror jeg ikke! smiley

• #5   16. apr 2015 det er ikke sikkert at det er der nemmeste at putte en hund ind til to voksne katte. kattene "ejer" jo huset. de er jo ikke vant til at der kommer en hund
    mine katte bliver mega hys når der kommer en hund. faktisk kostede det mig en tur til læge og en sygemedling i 3 uger fordi der lige var en hund som skulle kigge ind til vores katte - den var ikke i hjemmet bare ude foran døren. jeg blev simpelhen overfaldet af to af vores katte.
    jeg syntes det er fint at man har begge dyr, men så skal de være vant til det fra små af. har selv haft både hund og katte sammen.

• #6   16. apr 2015 Inden i anskaffer jer en hund og drømmer om at få en skulle i måske se på hvordan kattene reagerer på hunde først. Det vil være rigtig synd hvis de nu hader hunde for så har i bare et stort problem. Der er nogle katte og hunde der aldrig bliver venner.
    Man kan jo godt drømme om at få en hund engang. Det gjorde jeg selv i jeres alder. Det er et meget stort arbejde og ansvaret som de andre skriver er jo jeres forældres. En hund lever længe vores sidste hund blev over 15 år gammel og når i så pludselig er under uddannelse vil i så have interesse eller tid til hunden ? Ellers har i bare skaffet jeres forældre en hund som de måske slet ikke har lyst til at have . smiley
    Jeg tror heller ikke en lille hunde hvalp vil være nem på nogen måde sammen med kattene. De har forskelligt sprog og leger forskelligt. De store racer som slædehunde og hyrdehunde Samojede og Eurasier og andre af den slags kan man slet ikke gå trætte. De er rigtig svære at styre for børn og det er ikke en begynder hund. I vil ikke være i stand til at holde sådan en stor hund i en snor, hvis den ikke er trænet virkelig godt eller hvis der pludselig sker noget uforudset. Så handler hunden selv uden tanke på jer. De kan faktisk også blive farlige og bide i affekt uden tanke på ejeren hvis de ikke har lært fra små at være sammen med andre hunde. Jeg har kendt flere familier der f.eks fik en Samojede som dengang pludselig blev meget moderne som familiehund og som den mest børnevenlige hund m.m og alle fik de problemer. Netop dem der er så selvstændige har en helt anden natur end f.eks en labrador. De gør ofte ikke tingene for at behage deres ejer men det som de selv synes . Jeg gik og løb 4 timer med min egen Samojede. Efter 20 min var han frisk igen. Så det var ikke godt nok. Så kom der hunde træning ved siden af og jegmåtte begynde at cykle for at han kunne få løbet det som han havde behov for. Det er ikke en opgave for børn men er farligt med en så stor hund. For de kan løbe meget stærkt. Så var der den enorme pels som slet ikke var så nem at holde. Selv om han var hvalp var børstning ikke lige noget han fandt var særlig nødvendigt . Så det måtte trænes og gøres langsomt og tålmodigt hver eneste dag. Man skal tænke sig rigtig godt om når man køber en hund. Der står ofte ved de store racer en masse gode ting såsom at som at de er nemme at passe og perfekte og gode familiehunde m.m men ofte er det ikke slet ikke så nemt og simpelt. Så hvis i skal have hund engang vil det være langt bedre at holde sig til en mindre nem let familie hund end at kaste sig ud i noget med de store og ofte svære racer. Eurasier har jeg ikke haft selv men møder ofte en og de er meget selvstændige og enormt stærke. Chow Chow bamser skal i holde jer langt fra det er meget specielle og svære hunde. Jeg har haft en selv. Og ofte har de problemer med deres ben.
    Jeg havde den fordel at jeg fik lov til at være med til arbejde med at passe hunde da jeg var på jeres alder på en kennel. Ligesom i har en i kan få lov til at gå med. Det vil sige alt det sure som fodring og gåture børstning og rengøring var jeg også med i men det var ikke mit ansvar. Det lærte jeg meget af . Jeg fik først mine egne hunde, da jeg blev voksen. Og de sidste jeg havde var de svære racer som er meget anderledes og som faktisk efter min mening ofte slet ikke burdes sælges som familie hunde .

• #8   16. apr 2015 Jeg har 2 perser katte og 1 hund smiley de har det dejligt sammen, har aldrig haft problemer dér! Det skal dog siges at min hund er 10 år smiley vi har lige fået en lille killing og der var heller ikke nogle problemer.

• #9   16. apr 2015 det er altid nemmere hvis man har hunden først, og så får en kat

Kommentér på:
Hvalp og kat?

Annonce