GOD GERNING hjælpe gruppen

GOD GERNING hjælpe gruppen

Medlemmer: 278
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
1.644 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Forkølet? Forkølet?

Ja nu tænker jeg lidt.
en kat kan vel også blive forkølet ligesom os?

eller er det bare mig der er helt galt på den..

Både Lucky & Walter nyser hele tiden, og det kan de gøre rigtig mange gange efter hinanden, men ville høre om der var andre der havde været ude for det?

og Hvis JA. hvad gjorde I?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkølet?
  • #1   28. mar 2010 det gjorde min også for lidt tid siden, men var så "heldig" at han havde tid ved dyrlægen for at få tjekket sit tandkød som var blevet lidt rødt også fik har en antipiotika kur og det tog både det røde tandkød og hans nysen.

jeg har lært på det uheldige måde at når katte bliver syge, selv en lille forkøelse eller tynd mave, er det bedst at ringe og høre sin dyrlæge om hvad der er bedst for katten og at det i 99% af gangene skal behandleds med et læge middel eller speciel kost, da katte ikke bliver raske igen som os, men kan blive kronisk...

hvis min kat ikke får sin skøne kost eller får lidt for meget våd foder får kan tynd mave, jeg ventede for længe da jeg tænkte "det er kommet af sig selv, så går det vel også væk af sig selv", sådan tænker jeg også hvis jeg selv bliver syg og det resultere også i at når jeg først tager til lægen så er jeg tæt på at dø/op give alt/kan virkelig ingen ting.

• #2   28. mar 2010 Okaej.. så må jeg tage til dyrlæge med de to, for en sikkerheds skyld, og se om hun ka gøre noget for dem..

• #3   28. mar 2010 Katte bliver ikke forkølede som os mennesker. De kan få noget i næsen og så nyse, men nyser de meget skal de undersøges.

• #4   30. mar 2010 Okaej.. ja Lucky nyser rigtig meget lige pt,
    og så har han fået øjn betændelse..

og dyrelægen havde først tid d.9 så må bare vente..

• #5   30. mar 2010 det er ikke holdbart.....
    han skal ha noget for sin nysen hurtigt og øjnbetændelsen skal behandles NU......

øjnbetændelse smitter voldsomt meget, så hvis lucky har det får walter det også og hvis du er heldig får du det også...

kammilete kan og skal ikke bruges, da der er grums i og lige meget hvor mange gange men filtre det ville der være lidt grums i som kan skade øjet, kammilete har heller ikke øjets naturlige ph-værdi og kan derfor svi rigtig meget, brug en saltvands opløsning til at fjerne snasket, men det kurere ikke, der skal du bruge noget fra dyrlægen.

da øjnbetændelse smitter meget er der visse forholds regler man bør overholde.
    *vask hænder hver gang du har været i kontakt med katten, under at røre andre ting.
    *brug aldrig samme klud til begge øjne og brug dem kun en gang hver.
    *vask dagligt der hvor katten ligger og sover og opholder sig.
    *isolere katten (hvis det er muligt) til den er påbegyndt lægelig behandling.
    *vær meget opmærksom på om den anden kat får det, for så kommer det hurtigt til at køre i ring, igen og igen og igen og igen osv.....

• #7   31. mar 2010 Ja, så er det altså vigtigt, hvis han både har snotnæse og øjenbetændelse, hvis din egen dyrlæge ikke vil tage ham ind før, så vil jeg bestemt råde dig til at finde en anden og evt skifte til den nye. Det skal han ikke gå med i længere tid.

• #8   31. mar 2010 Har ikke taget hans temp som sådan..
    har mærket på hans næste, og den er varm..

og vil også ringe til dyrlægen og sige at det er vigtigt, for har sg ondt a ham,,

han bliver mere og mere afkraftet

og Walter nyser ikke som sådan mere.. nu det bare Lucky..
    og Tiger han Fejler intet :s

• #9   31. mar 2010 Du må få fat i en anden dyrlæge - det smitter også ad pokker til.

Når katten bliver afkræftet - så er du nu - helligdagene kommer nu - så få en tid idag!

Du skal forvente alle dne dyr skal behandles.

Er dine katte vaccinerede - udekatte eller indekatte?

• #10   31. mar 2010 Har fået en tid idag her kl.15.30 til Lucky..

der ingen a dem der er vaccinerede..
    har desværre ikke haft penge til rådighed til det..
    men det får jeg..

de er alle 3 ude og inde katte..

men flytter på søndag, og så kommer de til at være inde katte.

• #11   31. mar 2010 Er de ikke vaccineret - så kan de forvente det værste - håber det sandelig ikke.

At du efterføøgende lukker dem inde - det er godt nopk synd for katte der har været ude: Indekatte kan altså også få virus.

Krydser fingre for det ikke er kattesyge.

Syge katte kan ikke vaccines

• #12   31. mar 2010 Hvordan gik det hos dyrlægen?

• #13   31. mar 2010 Jamen han havde en snot næse.. og var lidt stresset.

Han havde ikke feber, eller lungebetændelse,

så han har fået lidt pincelin.. og en sprøjte som sg hjælpe smiley

• #14   31. mar 2010 Så bliver han sikkert hurtigt frisk igen.

Snotnæse er virus - det kan man ikke behandle - det der behandles for er følgevirkninger.

God Påske - og bedring med missen

• #15   31. mar 2010 Tusind tak..
    & du må også have en go påske..

Ja han bliver rask..
    hun mente det var noget han ku være født med efter som jeg fandt ham da han var spæd, og alt for ung..

Men go påske til dig smiley

• #16   1. apr 2010 Det lyder bare godt - du må have rigtig god bedring med ham :o)

God påske!

Kommentér på:
Forkølet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce