1.243 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Forkølet Forkølet

Hej..
Àron er blevet snot forkølet...
Siden i går har han nyst, stort set hvert minut, så kan der gå en pause, hvor han ikke nyser, men så begynder det igen..
Skal jeg gå til dyrlæge, eller er det noget det bare går i sig selv (som når vi andre er forkølet)?...

Kram -

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkølet
  • #1   10. jan 2010 Katte blir ikke forkølet som mennesker med snotnæse osv, jeg ville få den tjekket i morgen.

Er den ellers som den plejer ?

Er den vacc ?

• #2   10. jan 2010 Han er ikke så snottet, som sådan, andet end der kommer noget fugtigt ud af næsen når han nyser..
    Ja, han er sådan set ham han plejer,..
    Han mangler at få sin årlige vaccine, den skulle han have haft for ca. 1 måned siden, men så kan han jo bare få den i morgen, hvis jeg alligevel tager til dyrlæge der...
    Tak for svaret smiley

Kram -

• #3   10. jan 2010 Det er jo noget virus af en art, men det er dyrlægen nok klogest på.

• #4   10. jan 2010 Marianne:
    Når nej det er rigtigt :)...

Kram -

• #5   10. jan 2010 Har du andre katte så smitter det

• #6   10. jan 2010 Hm, ja det har jeg...
    Jeg har forsøgt at holde Àron lidt væk fra de andre i dag, men jeg synes at Rose, min ene hunkat, er begyndt at nyse lidt smiley
    Men Àron kommer til dyrlæge i morgen tidlig...

Kram -

• #7   10. jan 2010 Det lyder godt. Det tyder også på, at du har opdaget det hurtigt, så det ikke har medført noget slemt endnu. Synes, indtil du kommer til dyrlægen skal være opmærksom på at snottet ikke sætter sig fast og nærmest laver sår. Desuden kan det være en god idé at købe en engangssprøjte til, når den skal have pillerne

• #8   11. jan 2010 Ja vi har lært at selv lidt nysen kan være årsag til et langt sygdomsforløb :o(
    Vores Lucifor startede også med lidt smånysen for ½ år siden.. Han har været til dyrlæge utrolig mange gange, fået taget en masse prøver, fået en masse behandlinger osv.
    Men det blev bare værre og værre... Nu er vi så kommet der til hvor vi overvejer at få ham aflivet desværre :o(
    Det er utrolig hårdt... Dyrlægen står på barbund omkring hvad han fejler...

Det startede som sagt med lidt nysen... senere mistede han ædelysten og begyndte at tabe sig.. Så fik han betændelse i munden og han blev meget svag.. Nu er han så tynd at man kan se alle knogler i hans krop..
    Han er så livet lidt op i perioder, hvor han så har spist lidt.. men han ryger hurtigt tilbage igen.. Han sover hele tiden og har ikke været ude i over 3 mdr.
    Han er blevet behandlet med antibiotika og binyrebak osv. Han er blevet behandlet for hans betændelse i munden og bliver det stadig i form af mundskyllevand som kommes i vandet...

Status nu er at han ingen energi har, er utrolig tynd, har ikke kræfter til at hoppe op i sofaen.. og er nu begyndt at tisse og ligge lidt afføring, hvor han nu befinder sig :o( Hans blodprøver viser ikke noget... Det eneste dyrlægen kan komme frem til er at han har en virus i kroppen, og på et tidspunkt satte den sig også på hans hjerne, som viste sig ved krampe anfald... Men nu kan vi simpelthen ikke klare at se ham sådan mere, og har derfor tænk os at han skal slippe for sine lidelser...

Vi har hele tiden håbet og i de perioder han har spist lidt, sagt til os selv YES nu går det den rigtige vej... Men desværre nej.. :o(

Så en ganske lille nysen, kan altså være begyndelsen til noget mere alvorligt ... Så det er bare med at komme til dyrlæge med det samme..

Go' bedring til den lille mis

• #9   11. jan 2010 Linda,

har din dyrlæge overvejet om din killing kunne have FIP, den tørre form? Jeg er ikke ude på at gøre dig ked af dig - men jeg syntes du skal nævne det.

Held og lykke

• #10   11. jan 2010 Hej Lis

Nu er han ikke killing, men en kat på snart 8 år... Hvad er FIP ??
    Tager imod alle de råd jeg kan få .... Så tak for oplysningen, alt kan bruges som det ser ud nu..

• #11   11. jan 2010 Hej Lis.. Har lige været inde og læse om FIP... kunne nu godt minde lidt om Lucifors forløb... Men det håber jeg sandlig ikke, da vi har endnu en skovkat, som helst ikke skulle smittes :o(

• #12   12. jan 2010 Linda H:
    <i>
    Ej, det lyder godt nok mystisk,..
    Og hvor er jeg ked af at høre din historie, men krydser fingre for at han kommer sig, og bliver rask igen!...
    </i>
    Jeg ringede for at bestille tid hos dyrlægen i går, men hun sagde, at da han ikke havde løbende øjne, skulle vi lige se tiden an,...
    I nat begyndte hans ene øje så at løbe, så jeg ringede i morges, til begge mine dyrlæger, men de havde først tid i morgen tidelig..
    Han nyser ikke så meget mere, men hans øjne løber, han sover meget, et blevet varm (muligvis feber), og hans tandkød er blevet lidt rødligt,.. Hans næse er også varm og tør, medmindre han nyser...
    Hvis han får det værrere, tager jeg dog på dyrhospitalet, istedet for at vente til i morgen tidlig, hvor min dyrlæge har tid...

Da han som killing havde en slem forkølelse + øjenbetændelse (trods vacciner osv.), har jeg på fornemmelsen at det er herpes, som er gået i udbrud, af en eller anden grund..
    Det havde dyrlægen allerede på fornemmelsen, da han var killing...

Kram -

• #13   12. jan 2010 Linda H:

Kan se at han allerede har fået fred...
    Men hvis man skal se det på den lyse side, var det jo nok også det bedste, taget i den tilstand, som du fortæller han var i...
    R.I.P Lille mand!..

Kram -

Kommentér på:
Forkølet

Annonce