{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Kat fundet efter 8 år {{forumTopicSubject}}

<b>Otte år efter, at Martine mistede sin elskede far, da familiens hjem brændte, har den 21-årige pige fået sin kat, Tom, tilbage.

</b>Katten forsvandt efter dødsbranden, og både Martine og hendes mor, Tove, havde opgivet at se den igen.

– Tom er et kært minde om far. Hele familien føler det sådan, men for mig er Tom ekstra speciel, for jeg fik ham af far i fødselsdagsgave, da jeg blev ni år, fortæller Martine.

<b>Omkom i forsøg på at slukke flammerne
</b>Tragedien skete i midten af juli 2002, da Tove Sagen fra Nordberg ved Oslo rejste på sommerferie med fire af sine fem børn.
Hjemme efterlod hun sin mand, Sverre, som skulle arbejde og passe huset og familiens to hunde og tre katte.

Mens Tove og børnene nød ferien og varmen i Tyrkiet, fik de den tragiske besked: Huset derhjemme var brændt, og i et forsøg på at slukke branden, var Sverre omkommet i flammerne.

Mens Tove og børnene blev genhuset på et hotel, måtte de få kattene passet hos en ven af familien.
– Desværre skete der det, at Tom løb væk fra sit midlertidige hjem, og han kom aldrig tilbage, fortæller Martine.

<b>Otte år på gaden
</b>Oven i sorgen over at have mistet sin far var det et ekstra hårdt slag for den dengang 13-årige pige også at miste sit kæledyr. Men i januar fik Tove et telefonopkald fra Kattehuset i Oslo.
De havde fået en sulten, forhutlet kat ind, og de troede, det var Tom, for den havde et øremærke, som svarede til hans.

<b>Græd af glæde
</b>Det var virkelig Martines gode gamle ven, der var havnet på kattehjemmet, og snart efter var Tom på vej hjem.Og da Tove ringede til datteren og fortalte det, græd Martine af glæde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat fundet efter 8 år
Kommentér på:
Kat fundet efter 8 år

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce