{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Hvor frustrerende! ;/ {{forumTopicSubject}}

Efter at have kigget efter birma han katte til lån til min hun kat i både Sverige og Danmark har der bare været skuffelser.. Synes bare ikke rigtig der er så mange interesante misser på markederne som falder i min smag, jo der er nogle stykker, og har snakket med opdrætterne, men når der udvæksles stamtavler, jah. gæt hvad, så er de hele tiden i familie, enten tæt på eller længere ude. synes bare det virker så umuligt at finde en han mis.. Vores pige har nu haft 2 løbetider og den 3 kommer snart, og jeg leder nærmest hver dag efter en han mis som skal være hendes første parrring, og vores første kuld, men tror sku næsten at nogle af de hankatte som lånes ud har været lånt ud til lidt for mange desværre..

Sidder her og ved nu ikke hvornår at jeg vil finde en hanmis som matcher Asja, uden at de er i familie overhoved ;(

ØvØv, er nok bare lidt mu, fordi jeg troede ikke der ville komme alle de skuffelser ;/ troede nok ikke at man flere gange i træk kunne finde en hankat som var i familie med vores pige ;((

hvor længe har i andre været om at finde en han mis, nu er birmaen jo nok lidt sværer at skaffe den perfekte avls han til, hvor imod der er mange MCO og NFO at vælge imellem..

hmm ved ikke hvad jeg ville med det her, nok bare UDD med det;/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor frustrerende! ;/
  • #1   25. jun 2010 jeg har ved mine orientalske langhår kigget efter ny hankat i 2 år og jeg tror først nu at jeg har fundet en god kombination, men killingen bliver først født om 1 år..

Engang imellem kan man blive nød til at gå på kombromi med sig selv og bruge det næstbeste eller vente ind til den perfekte kommer.

• #2   25. jun 2010 Det var os længe ;/ Men når du siger næstbedste, altsp, nu er det største problem at de har noget ens familie, det kan man jo ikke gå på kompromis med? eller hvad, jeg har jo ikke prøvet det før, og ved ikke det store om det, men regnede med, at så man to ens navne i tavlerne så var det intet andet at gøre end at kigge som om efter en anden han? Eller hvordan? Man må vel ikke parre katte med noget ens familie? hvad jeg ved i hvert fald..

Nogle går bare op i at de ikke er søskende, og ikke emre. Men hvad er det normale at gøre ?? Jeg kigger nemlig efter ens navne og er der det, så kan man intet gøre, kun finde en anden, men det er måske forkert ?

• #3   25. jun 2010 jeg går tit på kompromi med farve eller mønster...
    hvis alle katte jeg finder i en eller anden grad er i familie med mine så begynbder jeg at kigge på hvordan i familie de er og hvor i stamtavlen familie medlemmet ligger og så vælge den der er mindst i familie med min kat.
    Det med familie kommer også meget an på stamtavlen og kattene i den. jeg har linjer jeg prøver at opdrætte mig væk fra og andre som jeg ikke føler gør så meget bliver forstærket. Enhver beslutning i forhold til valg at kat handler om min viden omkring kattenes baggrund, sygdomshistorie eller hvad mit hjerte siger mig er rigtig at gøre..
    Jeg kan ikke sige at det er godt at lave en fætter kusine parring, men jeg kan heller ikke sige den er dårlig. For det handler om den viden jeg har omkring kattene og min baggrund for at lave parringen

• #5   25. jun 2010 Line: det lyder os meget fornuftigt synes jeg, i dette tilfælde hvor jeg ærger mig gevaldigt, der er det den ene af min piges Olde, ved ikke om det er oldemor eller oldefar, men det er en olde på morens side, som også er oldemor/far til hannen, på hens fars side??

Hanner er testet for diverce sygdomme, han har aldrig fejlet noget. Hvad ville du gøre der Line??

lotte: Har ikke en mentor, ikke andet end min hunkats opdrætter, men hun er desværre heller ikke så stærk i alt det her endnu..
    Når jeg siger fælles navne i tavlen, mener jeg kattens navn, at min hun og den hankat jeg viille have lånt har den samme oldemor-eller oldefar, ved ikke om katten er en han eller hun smiley

Hvis man f.eks kigger på bedsteforældrene, er det så den øveste eller nederste som er hunnen ?

Og det samme med de andre familiemedlemmer, er den øverste af dem hunnen eller hannen ? eller står de bare blandet?

Tak vil kigge på dit link, og prøve at få en mentor smiley

• #6   25. jun 2010 undskyld omvente, den omtalte kat er i asja´s familie på fars side og på hannens side i morens familie..

• #7   25. jun 2010 Kender du oldefaren og linjerne bag ham, ellers synej jeg skulle undersøge hvordan katten ser ud og dens livshistorie. Det kan give dig en ide om hvorvidt det er en parring du tør lave...

Sundhed kommer altid i første række, så undersøg hvordan kattene i deres stamtavler har været

• #8   25. jun 2010 line: hvordan kan man undersøge det? Er det igennem at opsøge ejeren af ham eller hvordan?

• #10   25. jun 2010 Har endnu ikke været til fordrag. Nu er det her noget personligt, vi er ikke alle ens. Men jeg har læst siden starten af 2007 ... Jeg har længe kigget efter hanner, blev jeg anbefalet allerede da jeg købte min pige, så det har jeg gjort, og dengang skulle jeg skam ikke låne, nææh nej, kun kigge, man må godt kigge! smiley Nu gør jeg tingene på min måde, vil gerne skaffe mig en mentor, en ting af gangen. Tak for hjælpen smiley

• #11   25. jun 2010 En mulighed er at snakke med hende der har katte og spørge hvad hun kender de de enkelte katte i linjerne, ellers brug google eller prøv at kontakte forskellige opdrættere af kattene i stamtavlen. Det vil også være en god måde at komme til at lære noget andre opdrættere at kende.

Er du forresten ´medlem af birmaringen eller birmaklubben.. de kan varmt anbefales da de har gode magasin og kurser

Du kan se mere her
    http://www.birma.dk/
    http://www.birmaringen.dk/

Er du forresten opmærksom på deres blodtyper altså din hunkat og hankatten..

• #12   25. jun 2010 line : Ja der er styr på blodtyppen smiley

Har været medlem af birmaklubben i en sæson og skulle dernæst ind i Darak havde jeg valgt af hovedklubber, men nogle ting faldt på gulvet, så venter lidt, og nyt medlemskab i birmaklubben skal snart genoptages.

Tak for dine råd , jeg vil forsøge mig ad smiley

• #13   25. jun 2010 Mette: ihh tak fordi di lige sagde at mine katte ikke stod der inde ! Har forsøgt og forsøgt og troede jeg gjorde det forkert ! ;D Og jeg forstår ikke lige alle de engelske betydninger de skriver smiley Men det er jo selvfølgelig ærgeligt de ikke står der.

Hvordan havner de enlig på den side ?

vil os mene det er umuligt næsten.. Danskerne har jo os været i nabolandene og hente hanner, og der er snart mange danske tavler med svenske gener kan jeg se.. Så hvi kattene har noget godt at bære med sig, ingen sygdomme, og helst ikke er FOR tæt i familie, jamen så kan det vel godt gå sammen..

• #14   26. jun 2010 Christina

Flere hankatte af Amerikanske linier er importeret til DK. Desuden er der heller ikke langt til Tyskland hvor der også findes spændende hankatte. Jeg tror du kigger lidt snævert på avlshan. Der er altså rigtig mange spændende drenge derude - så du må kigge lidt bedre.

• #15   26. jun 2010 Glemte lige - skaf dig en mentor, eller tag en gos snak med en af Klubben for den hellige birma´s konsulenter. Husk at du for at kunne få parret/ trække stamtavler/ få opdrætterprofil samt stamnavn SKAL være med i hovedklub.

• #16   26. jun 2010 Camilla: Ja der er nok at vælge imellem, må tage mig go tid. Mht Hovedklubber, havde jeg valgt Darak, havde os modtaget giro kort. fik betalt til birmaklubben også, men kun i en sæson da jeg troede det hele ikke blev til noget af flere årsager, så derfor fik jeg heller aldrig betalt Darak , altså indmeldt mig. men der er styr på det, jeg er ikke nygebynder, og kender godt til de 4 hived klubber og mange af reglerne indtil nu. mit emne handlede kun om min frustration ikke om andet smiley Resten er der styr på

• #17   27. jun 2010 Hej Christina

avl kan være svært, det kan også være "let". Min erfaring er ikke, at folk som læser og læser bliver de bedste. Men ofte dem, som gider lytte til dem med stor erfaring, og som man har tillid til, hvordan de arbejder, holdninger mv.

Aner ikke hvad du søger af type hankat, men der er masser af smukke hanner, spændende stamtavler mv.....det er at åbne øjnene og kig på div. opdrætters hjemmesider.
    I Danmark har vi et stort udvalg - og så dog, for ja der har været importeret rigtig mange avlskatte fra en lille kreds af opdrættere/linier, og det kan gøre det vanskeligere for nogle at finde egnede hanner.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre din beskrivelse af en "egnet hankat" til din hun - så kunne det være, at du kunne blive guidet på vej herigennem. Kræver dog også, at vide hvordan tavlen på din hun ser ud, for ellers hjælper det jo ligemeget.

Ang. pawpet - så står der under siden hvem du skal sende dine stamtavler til, så de kan oprettes.

Hilsen Heidi og co.

• #18   29. jun 2010 Con : Tak for dinn lange besked. Egnet til min hunkat er efter MIT hjerte, det er hvad jeg mener i de ord. Det er om tavlen matcher, så de ikke har dårlige tætte linier, det er om hannen har de kvaliteter, den baggrund, det udseende og kropsbygning, og også gerne de farver jeg helst ser at arbejde med. Jeg har fundet nogle stykker, men de hanner har ikke været mulige at låne, pga stamtavlerne..

Jeg har nu fundet en han som jeg muligvis vil bruge til min pige, men overvejelserne ligger der stadig, hvilket jeg mener er godt, da mange ting skal tænkes igennem fra mit vedkomne som hunkatte ejer..

• #19   29. jun 2010 Hej Christna . . . Det er sørme skønt at du har fundet en dreng, efter dit hjerte. Jeg er stadig utrolig nysgerrig for at høre fra dig, hvad kvaliter, ud over at du på nogen måde ikke ønsker indavl, hannen skal have. Hvordan ser din drømmedreng ud? Det bliver virkelig spændende når du får små. Jeg syntes du skal vide, at fordi du ønsker at lave avl hvor der er så lidt indavl som muligt, ikke nødvendigvis giver dig et sundere opdræt. Mange gør den fejl, som jeg ser det. Hilsen Heidi

• #20   29. jun 2010 Hej Mette . . . . . . . Tak du. Sikke formen Titel. Ekspert er jeg nok ikke på birma og katte. Men jeg ved da en del, syntes jeg. Og deler gerne ud af min viden og erfaringer . . . . Hilsen heidi

• #21   30. jun 2010 Hej Mette

SMILER..... ja gu er de pseudo birmaer...smiler...

PS. første gang jeg så en rag var i Holland i 95 forår. Skulle ned og hente en blåtabby birmapige, jeg havde købt som kælekat ( ja ja det var lidt langt for sådan en kælepige, men blåtabby skulle hun altså være - og der var ikke nogle i DK dengang, så turen gik dertil). Hentede Shirley på et show - og der sad også en birma med mega hageplet... smiler...you know....da jeg så i dybt forargelse ville vise en anden birmadame katten kunne vi bare ikke finde den blandet birmaerne igen - for den måtte den jo stå..og jeg kunne ikke huske hvor jeg havde set den.....idag ved jeg jo, at den "birma" var en ragdoll

Hilsen Heidi

• #22   1. jul 2010 Con meo : jeg har fundet en han som faktisk er i familie med min pige, fætter skulle jeg mene. Er til hanner som har en kræftig bygning, flot silke pels, helst så lys som muligt, rundt hoved med en flot mange og en busket hale, jamen mht pelsen, så stor som muligt smiley Har måtte gå lidt på kompromis, da alle dene er svære at opfylde, men det kan nåes med tiden, dette bliver blot første kuld hun skal have. Og ja det er ikke nemt at finde hanner som slet ikke er i familie med min pige, og så længe der ikke er misdannelser, sygdomme, fejl eller andre ting som ikke ønskes avles videre, kan jeg godt gå med til at finde hanner som min pige er beslægtet med. mit valg ehr første gang, er jeg i hvert fald tilfreds med smiley Så glæder mig rigtig meget til at skulle have mine første birma killinger smiley Vil få skaffet mig en mentor, har to birma venner , opdrætter som jeg altid kan gå til, 3 faktisk, men man kan ikke få viden og erfarring nok fra andre smiley

• #23   1. jul 2010 Hej Christina

herligt - tillykke med det.
    Glæder mig til at følge dine killinger, når den tid kommer

du kan via Felis Danica få en Mentor, eller faktisk 2. Når du har ansøgt om stamnavn, bliver du tilbudt dette. Kan kun varmt anbefale dig det

Jeg har igennem mine mange år som opdrætter "oplært" rigtig mange efterhånden - ikke en af dem vil jeg opfatte som "mindre god opdrætter", og det finder jeg rigtig fedt, idet de er kommet godt på vej - kan faktisk kun huske en "alvorlig" fejl, en har lavet - kom til at tilmelde et kuld på show, og var ikke lige opmærksom på, at de skulle være 3 måneder og ikke kun 12 uger, som når vi må sælge....men helt ærlig det var jo i småtingsafdelingen

Hilsen Heidi

Kommentér på:
Hvor frustrerende! ;/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce