Hvor frustrerende! ;/ {{forumTopicSubject}}
Efter at have kigget efter birma han katte til lån til min hun kat i både Sverige og Danmark har der bare været skuffelser.. Synes bare ikke rigtig der er så mange interesante misser på markederne som falder i min smag, jo der er nogle stykker, og har snakket med opdrætterne, men når der udvæksles stamtavler, jah. gæt hvad, så er de hele tiden i familie, enten tæt på eller længere ude. synes bare det virker så umuligt at finde en han mis.. Vores pige har nu haft 2 løbetider og den 3 kommer snart, og jeg leder nærmest hver dag efter en han mis som skal være hendes første parrring, og vores første kuld, men tror sku næsten at nogle af de hankatte som lånes ud har været lånt ud til lidt for mange desværre..
Sidder her og ved nu ikke hvornår at jeg vil finde en hanmis som matcher Asja, uden at de er i familie overhoved ;(
ØvØv, er nok bare lidt mu, fordi jeg troede ikke der ville komme alle de skuffelser ;/ troede nok ikke at man flere gange i træk kunne finde en hankat som var i familie med vores pige ;((
hvor længe har i andre været om at finde en han mis, nu er birmaen jo nok lidt sværer at skaffe den perfekte avls han til, hvor imod der er mange MCO og NFO at vælge imellem..
hmm ved ikke hvad jeg ville med det her, nok bare UDD med det;/
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Engang imellem kan man blive nød til at gå på kombromi med sig selv og bruge det næstbeste eller vente ind til den perfekte kommer.
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
Nogle går bare op i at de ikke er søskende, og ikke emre. Men hvad er det normale at gøre ?? Jeg kigger nemlig efter ens navne og er der det, så kan man intet gøre, kun finde en anden, men det er måske forkert ?
aug 2006
hvis alle katte jeg finder i en eller anden grad er i familie med mine så begynbder jeg at kigge på hvordan i familie de er og hvor i stamtavlen familie medlemmet ligger og så vælge den der er mindst i familie med min kat.
Det med familie kommer også meget an på stamtavlen og kattene i den. jeg har linjer jeg prøver at opdrætte mig væk fra og andre som jeg ikke føler gør så meget bliver forstærket. Enhver beslutning i forhold til valg at kat handler om min viden omkring kattenes baggrund, sygdomshistorie eller hvad mit hjerte siger mig er rigtig at gøre..
Jeg kan ikke sige at det er godt at lave en fætter kusine parring, men jeg kan heller ikke sige den er dårlig. For det handler om den viden jeg har omkring kattene og min baggrund for at lave parringen
jul 2007
Hanner er testet for diverce sygdomme, han har aldrig fejlet noget. Hvad ville du gøre der Line??
lotte: Har ikke en mentor, ikke andet end min hunkats opdrætter, men hun er desværre heller ikke så stærk i alt det her endnu..
Når jeg siger fælles navne i tavlen, mener jeg kattens navn, at min hun og den hankat jeg viille have lånt har den samme oldemor-eller oldefar, ved ikke om katten er en han eller hun
Hvis man f.eks kigger på bedsteforældrene, er det så den øveste eller nederste som er hunnen ?
Og det samme med de andre familiemedlemmer, er den øverste af dem hunnen eller hannen ? eller står de bare blandet?
Tak vil kigge på dit link, og prøve at få en mentor
jul 2007
aug 2006
Sundhed kommer altid i første række, så undersøg hvordan kattene i deres stamtavler har været
jul 2007
jul 2007
aug 2006
Er du forresten ´medlem af birmaringen eller birmaklubben.. de kan varmt anbefales da de har gode magasin og kurser
Du kan se mere her
http://www.birma.dk/
http://www.birmaringen.dk/
Er du forresten opmærksom på deres blodtyper altså din hunkat og hankatten..
jul 2007
Har været medlem af birmaklubben i en sæson og skulle dernæst ind i Darak havde jeg valgt af hovedklubber, men nogle ting faldt på gulvet, så venter lidt, og nyt medlemskab i birmaklubben skal snart genoptages.
Tak for dine råd , jeg vil forsøge mig ad
jul 2007
Hvordan havner de enlig på den side ?
vil os mene det er umuligt næsten.. Danskerne har jo os været i nabolandene og hente hanner, og der er snart mange danske tavler med svenske gener kan jeg se.. Så hvi kattene har noget godt at bære med sig, ingen sygdomme, og helst ikke er FOR tæt i familie, jamen så kan det vel godt gå sammen..
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Flere hankatte af Amerikanske linier er importeret til DK. Desuden er der heller ikke langt til Tyskland hvor der også findes spændende hankatte. Jeg tror du kigger lidt snævert på avlshan. Der er altså rigtig mange spændende drenge derude - så du må kigge lidt bedre.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jul 2007
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
avl kan være svært, det kan også være "let". Min erfaring er ikke, at folk som læser og læser bliver de bedste. Men ofte dem, som gider lytte til dem med stor erfaring, og som man har tillid til, hvordan de arbejder, holdninger mv.
Aner ikke hvad du søger af type hankat, men der er masser af smukke hanner, spændende stamtavler mv.....det er at åbne øjnene og kig på div. opdrætters hjemmesider.
I Danmark har vi et stort udvalg - og så dog, for ja der har været importeret rigtig mange avlskatte fra en lille kreds af opdrættere/linier, og det kan gøre det vanskeligere for nogle at finde egnede hanner.
Men jeg kunne godt tænke mig at høre din beskrivelse af en "egnet hankat" til din hun - så kunne det være, at du kunne blive guidet på vej herigennem. Kræver dog også, at vide hvordan tavlen på din hun ser ud, for ellers hjælper det jo ligemeget.
Ang. pawpet - så står der under siden hvem du skal sende dine stamtavler til, så de kan oprettes.
Hilsen Heidi og co.
jul 2007
Jeg har nu fundet en han som jeg muligvis vil bruge til min pige, men overvejelserne ligger der stadig, hvilket jeg mener er godt, da mange ting skal tænkes igennem fra mit vedkomne som hunkatte ejer..
feb 2007
feb 2007
feb 2007
SMILER..... ja gu er de pseudo birmaer...smiler...
PS. første gang jeg så en rag var i Holland i 95 forår. Skulle ned og hente en blåtabby birmapige, jeg havde købt som kælekat ( ja ja det var lidt langt for sådan en kælepige, men blåtabby skulle hun altså være - og der var ikke nogle i DK dengang, så turen gik dertil). Hentede Shirley på et show - og der sad også en birma med mega hageplet... smiler...you know....da jeg så i dybt forargelse ville vise en anden birmadame katten kunne vi bare ikke finde den blandet birmaerne igen - for den måtte den jo stå..og jeg kunne ikke huske hvor jeg havde set den.....idag ved jeg jo, at den "birma" var en ragdoll
Hilsen Heidi
jul 2007
feb 2007
herligt - tillykke med det.
Glæder mig til at følge dine killinger, når den tid kommer
du kan via Felis Danica få en Mentor, eller faktisk 2. Når du har ansøgt om stamnavn, bliver du tilbudt dette. Kan kun varmt anbefale dig det
Jeg har igennem mine mange år som opdrætter "oplært" rigtig mange efterhånden - ikke en af dem vil jeg opfatte som "mindre god opdrætter", og det finder jeg rigtig fedt, idet de er kommet godt på vej - kan faktisk kun huske en "alvorlig" fejl, en har lavet - kom til at tilmelde et kuld på show, og var ikke lige opmærksom på, at de skulle være 3 måneder og ikke kun 12 uger, som når vi må sælge....men helt ærlig det var jo i småtingsafdelingen
Hilsen Heidi
Hvor frustrerende! ;/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside