{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 60

Vil lige dele dette med jer (killingers alder ved flytning) {{forumTopicSubject}}

Jeg står den anden dag nede i maxzoo og skal købe noget modermælks erstatning. Så sprøger jeg til rådt om det ene og det andet, samtalen drejer ind på hvor gammel en killing skal være før den flytter hjemmefra, hvor hende der ekspederer mig siger 8 uger er helt fint :-S det var dybt frustrerende at en fagperson står og råder sine kunder på den måde. Jeg rettede hende og sagde 12 uger, så fik vi en lille diskution om det, men tænk hun videre giver det til folk når de sprøger. Ja jeg synes det er slemt når en fagperson står og siger sådan. Blev godt nok overrasket

MM

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil lige dele dette med jer (killingers alder ved flytning)
  • #1   3. aug 2007 De fleste dyrehandlere aner ikek hvad de nakker om..

man skal nelig ikke have en dyrepasser uddannelse forar have eller arbejde i en dyrehandel, det kræver bare at 1 af de ansatte har det, og hvis det er en der næsten ikke er der er der ikek meget at gøre..

De fleste dyrehandlere tager også rotte unger fra deres mor når de kun er 3 uger gammel, og de skal være 5 uger, hvor hannerne så SKAL fjernes for der ikke går indavl i det..

Mange dyrehandlere tror stadig der er noget der hedder en sirbirisk dværghamster, og pga det er de skyld i at der findes så mange hamster hybrider, hvilket ikke er godt, da sådan nogel kan være defekte både psykisk og fysisk, hvilket gør at mange tror de er hidsige.. Plus de tør oftes tideligt pga bylder og andre sygdomme..

Og tja, jeg kunne blvie ved..

• #2   3. aug 2007 Citat Rasterzoo: *De fleste dyrehandlere aner ikek hvad de nakker om..

hehe hehe....lige præcis. Jeg har hørt en højtideligt erklære, at hvis bare kunden skiftede over til....jeg kan nu ikke huske mærket på foderet........så behøvede hun ikke give sin kat killingefoder længere end til den var 6 mdr.
    EEEEIKKKS.......

• #3   3. aug 2007 Ja, nogen gange kan man ryste på hovedet over hvor lidt folk ved om det job de er ansat til :o( Især at man ikke ved sådan noget som hvornår dyrebørn (katte, kaniner elelr rotter) skal tages fra..

• #4   4. aug 2007 begge vores dyrehandler i vejle ved tilgengæld rigtig meget om dyr så der er masser af råd og hente.

• #5   4. aug 2007 Sabrina - det store problem er jo desværre, at man selv skal vide en hel del om dyr for at kunne gennemskue, at personen man taler med, rent faktisk ved noget og ikke bare er fyldt med ævl. Og det er jo som regel ikke de kunder, der ved noget i forvejen, de skal vejlede......

• #6   4. aug 2007 sabrina har små mislinger. . - At vold avle på dyrene (især mus og rotter) ser jeg ikke som en god dyrehandel

• #7   4. aug 2007 Jeg har utallige gange vejledt kunder i MaxiZoo, fordi de der børn der skulle forestille at være ekspedienter har bildt kunderne noget ind.

Det er simpelthen under al kritik, at folk kommer og bliver vejledt (eller er det vildledt) af ekspedienter der ikke ved hvad de snakker om.

SUUUUK.....

- fra en der ved RIGTIG meget om dyr ;o)

• #8   4. aug 2007 tjaaaaa når mange dyrelæger ikke aner hvor gammel en killing skal være hmm hvordan kan man så forvente mere af en dyrehandler ?????
    det er under alt kritik *S*

• #9   4. aug 2007 ray J - Jeg har venner i Vejle der interesere sig for disse dyr, og som gang på gang ser den samme hun få kuld igen og igen og igen..

• #10   4. aug 2007 hmmm syntes denne tråd går en underlig retning ......
    vi kan alle blive enige om at de dyrehandler der fortæller deres kunder at killinger er klar til at flytte hjemmefra når de er 8 uger er helt gal på den ? ville være dejligt hvis man skulle udanne sig for at blive dyrehandler .....

• #11   4. aug 2007 ray J - Det gjorde jeg jo netop ved at fortælle dig hvor jeg har den info fra.. Hvis man kun må bruge info man får på KG bliver det godt nok nogle kedlige debatter

• #12   4. aug 2007 ratster zoo så må jeg klappe i mine hænder og spørge om dine venner i vejle tager stoffer for de sælger ikke rotter i nogen af butikkerne såååå nej det tror jeg ikke lige. måske du selv skulle tjekke din facts inden du råber højt om rygter du kun har hørt om og ikke selv set ;o)

• #13   4. aug 2007 sabrina har små mislinger. . - Kan du så fortælle mig hvordan det kan være at min veninde i Vejle lige har købt en drægtig rotte i en dyrehandel i Vejle?

Og ja, jeg har set rotten OG ungerne

• #14   4. aug 2007 kunne det tænkes det var vejle specail foder som ja har mange rotter for der er mange dyrehandler i vejle så det behøver ikke være en dem jeg nævner;o)

desuden kommer jeg tit i de andrer to og mine børn vil altid ind og kigge på dyrene og de har sjovt nok aldrig rotter.

• #15   4. aug 2007 Ja,det er da rigtig sørgeligt at der stadig findes den uvidenhed omkring salg af killinger under 12 uger.Tror desværre det skal være ved lov før end det hjælper på folks opfattelse generelt...Måske .Der oprettes mange tråde her på KG om konsekvenserne om salg af små bitte killinger langt under 12 uger så tit....ser stadig at der oprettes salgsannoncer hvor de stakkels pus er kun 8 uger ...sørgeligt ;o(((((

Og så må jeg lige spørge ; hva har dette indlæg med rotteunger i Vejle med dette indlæg at gøre ? Tag dog den debat over BC og hold jer til trådens oprindelige emne!

• #16   5. aug 2007 sabrina har små mislinger. .- Der hvor hun købte den, der havde de kun den ene rotte, som gang på gang blev gravid med en af hendes sønner.. Så nu har de ingen rotter mere.. Og det var i Vejle Dyrecenter, jeg har selv spurgt hende ad..

Ikek alle dyrehandlere har rotter ude i butikken, mange af dem har dem ude bagved, da de er til foder..

Kommentér på:
Vil lige dele dette med jer (killingers alder ved flytning)

Annonce