Hundegøen Hundegøen
Min kæreste og jeg er lige flyttet i ny lejlighed her for en måned siden og hver dag i de timer vi er hjemme gør naboen to små møghunde... Det er jævnt belastende at skulle høre på og ejerne er totalt ligeglade. Her når det har været godt vejr har vi haft åbent til altanen så enten vi eller kattene har kunne nyde vejret og da vores naboer også har åbent stort set hele tiden, så står de to små rotter og gør og gør og gør... Jeg har prøvet at tysse på hundene uden held og en enkelt weekend fik jeg bare nok og råbte at den skulle holde kæft og først der kom en af ejerne ud og hentede dem og hun fik lige sendt mig et par onde øjne med på vejen. Nogle af de andre naboer ryster bare på hovedet når de ser de to kræ stå og gø af dem, biler, fugle eller ja, ingenting! Hvad kan man gøre?
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 131
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 40
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
- Jeg ville gå ned og stille og roligt tage mig en snak med naboen om det.
Vi har selv hund og en nabo som er allergisk overfor hunde og derfor HADER vores som pesten, - hun valgte to gange at 'angribe' mig over hegnet omkring det og dét synes jeg helt ærligt var yderst ubehageligt. Især fordi hun den ene gang blev stikfornærmet og gik.
- Hvis vores hunde larmer, så bliver de hentet indenfor, de skal selvfølgelig ikke genere. Men være i haven, dét må mine hunde altså godt i MIN egen have.
(Sidespring!)
Min pointe er, at råbe af deres hunde, sende hinanden blikke osv. er så plat og gør intet positivt for situationen.
- Mand Jer op, gå over til naboen og hils pænt på, præsenter Jer selv og forklar stille og roligt at det generer Jer og andre når hundene gør meget i haven og om det ikke er muligt at finde en løsning på problemet som er tilfredsstillende for alle parter - eventuelt sig at I gerne hjælper hvis de har brug for det til ti-stille-træning!?
En af de ting jeg blev sur over ved vores nabo var at vi altså var helt nye heroppe - og fremfor at sige "Hej jeg er jeres nabo, jeg hedder blabla" osv. så blev vi bare angrebet med at vores hunde simpelthen laaarmede og HUN er jo sygemeldt og vores hunde gør jo praktisk talt opad hendes soveværelsesvindue HELE morgenen (Det tidsrum hun sagde de skulle gø i, havde hundene så slet ikke været ude i, for vi havde ferie og alle inkl. hundene sov længe :P)
- Men jeg havde helt klart taget det mere seriøst hvis hun havde gjort det ordentligt.
Kan sagtens forstå det kan være generende, men start ud med at gøre opmærksom på det, på en god måde
sep 2008
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Det var godtnok en fordom der ville noget da...
aug 2006
Du kan ikke komme med et postulat om at 99% af hundeejere er respektløse og hverdagsterrorister, uden at kunne dokumentere det. At du har mødt de dumme ejere er altså ikke ensbetydende med at ALLE (eller tæt på alle) er dumme ejere.
sep 2008
Vi er nogen hundeejere som mener vi godt kan ta' hensyn - men jeg mener altså ikke mine hunde er "hverdagsterrorister" - men netop sådan en udmelding dér ville jeg heller ikke kunne tage seriøs hvis den kom fra en nabo f.eks. som var utilfreds med mine hunde.
- Selvfølgelig er der folk som ikke kan finde ud af at ha' hund, det synes jeg som hundeejer da også, men at skære 99% af hundeejerne over én kam synes jeg er ærgerligt.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
aug 2006
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 40
Det er slet ikke en katte vs hunde debat for mit vedkommende, jeg elsker hunde lige så højt som katte og andre dyr, men når man anskaffer sig et dyr bør man også kunne opdrage på det. Nu ved jeg at mine naboer er væk det meste af dagen og at hundene mest gøer når de ikke er hjemme, men det er ikke hundenes skyld for de bliver nemlig kun luftet sent om aftenen lige nede foran lejlighederne og med SÅ lidt motion er der ikke noget at sige til de er hyper - Det går bare ikke når man bor i lejlighed at ens hunde gøer!
Hundegøen