1.039 visninger
|
Oprettet:
Må katten få indmaden af friske fisk? {{forumTopicSubject}}
Min gamle nabo har lige været ude og fiske, og har fanget en masse sild, han smed lige 5 stk af til mig, som jeg skal have renset...
Må katten få det jeg skære af og piller ud?? (hvis den kræsne misser gider det vel og mærket!)
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Kunne ligeså godt have ladet være med at skrive indlægget i første omgang... Magen til kræsen kat
Men må jeg så ikk alligevel prale lidt??
JEG har nemlig helt selv renset fiskene... mig som ikke kan lide at røre ved døde fisk!!!
Tror lige huleboer instinktet overtog, og så blev jeg lige lidt sej
jul 2009
Hvad er det for en parasit der er i fisken? Er den farlig for katten? Er den farlig for os?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mange katte kan godt lide råt kød, som de jo oprindelig er beregnet til at spise. Hvis man skulle tænke på salmonella og lignende, er svaret at ja, katte kan få en salmonella-infektion, og kan blive endda meget syge. Men det lader til at de har større modstandskraft end vi mennesker mod bakterien, så det er relativt sjældent det sker. Om man vil prøve med råt kød, må derfor være op til den enkelte. Mange er glade for at fodre katte med rå daggamle kyllinger, der alligevel er kasseret fra rugerierne, også fordi kattene så får brugt deres tænder godt og grundigt. Man skal dog holde sig fra at give katte rå fisk, fordi råt fiskekød ofte indeholder snyltere, der kan leve videre i katten.
Under alle omstændigheder skal det kun være tilskud til den normale kost, for ikke at fejlernære katten.
Fundet på denne side: http://siamis.com/Helse/foder.html
jul 2009
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Se her og søg selv videre
(link fjernet)
Googlede:
fryse fisk til sushi
EDIT: Ups, fik ikke læst det hele, kan godt se der også står om parasitter længere oppe
jul 2009
Kaizer gad slet ikke snuse til fiskene... så jeg tror ikk jeg ofre andet end hans mad på ham
Må katten få indmaden af friske fisk?