Sidder min pakke mon fast i tolden? Sidder min pakke mon fast i tolden?
Dette er meget off topic, men da der er så mange forskellige mennesker herinde, kunne det jo nemt tænkes at der var nogen der havde forstand på lige netop dette!
Jeg har bestilt nogle ting inde fra en kinesisk hjemmeside, (miniinthebox) og venter desperat på dem da deri blandt er nogle julegaver til min storesøster og mor.
De blev afsendt d. 3 december, og blev lovet fremskyndet fragt (2-5 hverdage). Jeg har stadig intet modtaget, og går derfor udfra at de nok sidder fast i vores danske told.
Jeg har fundet to email adresser inde på postdanmarks hjemmeside, hvor man kunne får svar ang. ens pakke, har dog intet svar fået fra dem endnu, og kan ingen telefon numre finde jeg kan ringe på.
Jeg er ved at være MEGET desperat, og tænker derfor om der er nogen af jer der har erfaring med pakker der er sendt udenfor EU.
Hvordan finder jeg ud af om min pakke sidder fast i tolden?
Hvis den gør, hvad gør jeg så?
Kan jeg nå at få den inden d. 24?
Skal jeg ringe til selve skat for at få oplysninger? Da jeg ringede derind for at høre mig ad den anden dag, vidste hun ikke hvad hun skulle gøre ved det, og fik derfor intet ud af det. Men vil selvfølgelig gerne ringe derind igen og presse lidt mere på hvis det er dem der kan hjælpe mig.
Kunne det tænkes den var sneet inde et sted i et helt andet land?
Jeg har fået sporings nummeret på pakken, og har søgt på alle sider jeg nu kan søge på. Har også haft skrevet en mail til miniinthebox og bedt om hjælp, hvor de sendte mail tilbage med forskellige fragtfirmaer jeg kunne søge hos.
Jeg er klar over toldafgift, og er forberedt på beløbet, jeg vil bare rigtig gerne have den pakke hjem nu!
Jeg har også andre julegaver til dem, men jeg bliver godt nok irriteret hvis ikke de også kan få de smarte ting fra miniinthebox.
Jeg har søgt og søgt på google, og diverse andre steder, men tror jeg har søgt mig blind og forvirret i det hele.
Håber der er nogen der kan enten fortælle mig at folk må vente med de ekstra julegaver, eller give mig råd omkring alt det her rod.
Tak.
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 60
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
sep 2012
Og så er der desværre lidt langt fra Midtjylland til Kbh. Iiih!!
Jeg forstår godt at de skal tjekke pakkerne, og at der nok er rigtig mange af dem, men jeg synes godt nok det er meget lang tid de sidder fast i tolden så.
Det kan være det ender med at blive fødselsdags gaver istedet for julegaver.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men behandlingstiden i tolden kan være langsommelig, måske du kan prøve at kontakte dem igen og gå dem lidt på dørene, hvis du er heldig så kommer de måske noget før, der kan jo også være stor forskel på hvorfra pakken kommer, så ved ikke med ekspeditionstiden fra Kina..
Jeg hpber for dig at den kommer inden jul, der er jo en uges tid endnu..
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Så det kan også være noget i den stil måske..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Kan du ikke se noget hvis du søger nummeret på postdanmarks hjemmeside?
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
80 20 70 30
sep 2012
Lykke: åh det håber jeg nu heller ikke, så skal den derfra, og igennem inden vores told, inden jeg får den. Men det er selvfølgelig en mulighed, det kunne bare være rart at vide hvorhenne af i verden pakken er nu.
Camilla: Jeg kan intet finde med sporings nummeret, hverken på postdanmarks hjemmeside eller på GLS eller andre pakke firmaer, derfor er jeg endnu mere bekymret.
Da du skulle hente din pakke, skulle du så betale tolden på posthuset da du hentede pakken, eller kom der efterkrav?
sep 2012
Kan de svarer mig på alle mine spørgsmål?
Går det igennem dem istedet for told og skat?
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Det er da træls at der slet ikke er noget info om hvor langt den er kommet
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
sep 2012
Linda må jeg være rigtig fræk og spørge hvor meget i ca bestilte for? Daniel mener at jeres pakke måske kom hurtigere grundet at i bestilte mindre end os.
Vi har bestilt for ca. 490 kr, men det er alle små ting som e cigaretter og covers til iphones.
5 dage er lidt mindre end 13, nu undrer jeg mig endnu mere over hvor den bliver af.
Håber ikke den er forsvundet ud af systemet. Prøvede i at bruge sporingsnummeret der fulgte med i mailen?
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
Sidder min pakke mon fast i tolden?