697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Uddannelser. Uddannelser.

Jeg er gået fuldstændigt i baglås, næste år er jeg færdig med min HF. Jeg har været igang med en HGI (HG international).
Havde et sabbat år, hvor jeg arbejdede og nu er jeg så snart færdig med min HF.

Min aller største drøm, ville være at arbejde med dyr - mere specifikt - katte.. (Hvem kunne gætte det? smiley )
Nå, men eftersom jeg er mere eller mindre talblind, udelukkes en masse muligheder der.

Jeg har simpelthen læst om samtlige uddannelser på UG, og googlet land og rige rundt.. Jeg trænger derfor til lidt yderligere inspiration..

SÅ, derfor lyder mit spørgsmål på:
Hvad i, kære katte-folk, uddannet som? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelser.
  • #1   28. maj 2013 Ja TR jeg drømmer også om engang at kunne leve af at have med katte at gøre smiley

Min helt store drøm hvis jeg en dag vinder i lotto (hvilket ville kræve at jeg begyndte at spille smiley ) er at jeg kunne åbne en kattepension, jeg håber en dag det kan lykkedes men som den økonomiske situation ser ud nu, har det lange udsigter smiley

Drømte som barn / ung at blive veterinærsygeplejeske, men det faldt i vasken pga krav om latin smiley

At komme ind på uddannelser der har med dyr at gøre har meget svære kår, jeg håber for dig at din drøm lykkedes smiley

• #2   28. maj 2013 Problemet ved mange af de uddannelser jeg er faldet for, er at matematik kræves på A niveua. Og jeg har simpelthen kæmpet med tallene, lige fra jeg var helt lille.
    Nu skal jeg så igang med matematik C, så er spændt på hvor galt det går. Er praktisk talt talblind.

Men ja, hvem drømmer ikke om at katte kan blive ens levebrød. smiley

• #3   28. maj 2013 TR:
    Ved du at du kan få bevilget forlænget studietid?

• #4   28. maj 2013 Marianne

Jeg er ikke helt med. Tror ikke det gælder for min HF, da det foregår som fjernundervisning. smiley

• #5   28. maj 2013 Okay, nej det gælder nok ikke fjernundervisning.

Men du skal jo videre efter HF og der tænker jeg på forlænget studietid. Det kan bevilges hvis man har nogle eks. kognitive problemer og jeg mener også dysleksi hører ind under - og talblind er vel ligeså slemt som ordblind.

Prøv at Google på STU og så mener jeg også at UUV har noget med det at gøre.

• #6   28. maj 2013 Marianne

Jeg er desværre ikke konstateret talblind, hvis det er det du mener. smiley
    Jeg har alle år hørt for at det simpelthen var fordi jeg ikke gad, og først efter at have afsluttet folkeskole og hele molevitten, fundet ud af at der faktisk er noget som hedder talblindhed.
    Jeg er lidt lost med, hvad du mener med forlænget studietid? (Ja, klokken er lidt mange, og jeg er træt) smiley

• #7   28. maj 2013 STU = Særlig Tilrettelagt Uddannelse.

Der er en paragraf, jeg mener at det er under STU, der gør, at mennesker med en funktionsnedsættelse - som talblindhed jo er, kan få forlænget deres uddannelsestid, så de ikke skal kæmpe dobbelt så hårdt som andre.
    Vi kan jo ikke komme udenom at du har indlæringsproblemer så snart det har noget med tal at gøre vel?? Indlæringsproblemer = et kognitivt problem smiley

Når du er vågen igen, så søg på STU og se om du er i målgruppen.
    UUV er er UngdomsUddannelsesVejledningen.

Godnat. smiley

• #8   28. maj 2013 STU er lavet fordi at de inde på Borgen mener at ALLE skal have en uddannelse - om de kan eller ej smiley

• #11   29. maj 2013 Babette
    Mit uddannelses sted er ikke som et almindelig, da det er fjernundervisning. Så der er ikke meget hjælp at hente.

Men, nu ville jeg sådan set også bare gerne inspirreres i denne tråd, ved at hører hvad i andre er uddannet til. smiley

• #12   29. maj 2013 Jeg er pædagog og har ingen planer om at leve af at arbejde med katte:-) De er min fritid - al min fritid og det er det;-)
    Derudover har jeg hhx en periode på malerskole og 6-8 år på kontor, så jeg har været vidt omkring.
    Det der har min store interesse er "kundekontakt" og kreativitet, begge dele har været i brug både da jeg var på kontor (tovholder for reklamefremstød, kontaktperson for privatkunder, butikker og hovedkontoret i Sverige og Tyskland. Og meget andet. Min stilling blev overtaget af 2 fuldtidsansatte da jeg stoppede) og nu hvor jeg er i børnehave.
    Hjemme er jeg lettere asocial, jeg elsker at være stille og alene med kattene;-) Nyder dog også at ses med venner og slappe af eller danse vildt;-)

• #13   29. maj 2013 Jamen jeg er såmænd kontorassistent og da jeg er tryghedsnarkoman, nøjes jeg med at "arbejde" med katte herhjemme:).

Der findes faktisk lette kontorjobs hvor regningen ikke er i højsædet. Blækspruttefunktion, hvor der skal ordnes alt lige fra post til kaffemaskiner.

Hvis jeg skulle skifte spor, ville jeg gerne være veterinærsygeplejerske, men der er mangel på praktikpladser.....

• #14   29. maj 2013 Jeg er salgsassistent, jeg vil gerne skifte spor, fordi jeg ved at om 10-15 år så kan min ryg sandsynligvis ikke holde til butiksjob mere.. smiley

• #15   29. maj 2013 Der bliver også stillet større og større krav til butiksassistenter efterhånden..

• #16   29. maj 2013 Tjaa måske smiley Men det er et job jeg holder meget af, da jeg kommer i kontakt med mange forskellige mennesker hver dag, men der er bare så meget slæbearbejde forbundet med det, og jeg har ikke en stærk ryg, samt jeg har arbejdet siden jeg var 14 år og desværre aldrig sparret mig, og er stadig ikke jod til at spare mig selv, så det går galt en gang imellem..

• #17   30. maj 2013 Tja, har en kandidat i religion og litteraturhistorie der erhvervsmessigt ikke kan bruges til en fis.... Og så er jeg pædagog. Arbejder dog pt i køkken + lidt administration der kan ordnes hjemmefra.

Ville gerne blive diætist, men har ikke planer om at skifte.

• #18   30. maj 2013 Jeg har læst ba.int på Handelshøjskolen.

Det er denne her: http://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/samfundsvidenskabeligebacheloruddannelser/erhvervsoekonomi/erhvervsoekonomi_og_erhvervssprog.aspx

Så har jeg læst cand.merc., men der har jeg ikke afsluttet specialet (det er der en længere forklaring på, som jeg ikke lige gider komme ind på smiley noget med 2x barsel og arbejde ;))

Så har jeg arbejdet i bank siden mit studiejob i Nykredit i 2005.

Nu har jeg et sommervikariat i bank indtil september, hvor jeg starter på farmakonomuddannelsen.

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/sundhedsuddannelser/farmakonom.aspx

Og det skinner jo nok lidt igennem, at jeg ikke var helt klar over, at jeg elsker kundekontakt og rådgivning, da jeg i sin tid søgte ind på Handelshøjskolen som 18-årig smiley Er vildt glad for min uddannelse, men måske ikke så målrettet imod det, jeg gerne vil lave smiley

Og held og lykke med at finde det helt rigtige til dig smiley

• #19   30. maj 2013 Jeg er uddannet dyrepasserassistent smiley

Tror dog ikke på at jeg kommer til at bruge den titel igen, da jeg har været væk fra faget siden jeg blev færdiguddannet i 2009..

Kommentér på:
Uddannelser.

Annonce