9. mar 2012 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Uddannelser. Uddannelser.
Jeg er gået fuldstændigt i baglås, næste år er jeg færdig med min HF. Jeg har været igang med en HGI (HG international).
Havde et sabbat år, hvor jeg arbejdede og nu er jeg så snart færdig med min HF.
Min aller største drøm, ville være at arbejde med dyr - mere specifikt - katte.. (Hvem kunne gætte det? )
Nå, men eftersom jeg er mere eller mindre talblind, udelukkes en masse muligheder der.
Jeg har simpelthen læst om samtlige uddannelser på UG, og googlet land og rige rundt.. Jeg trænger derfor til lidt yderligere inspiration..
SÅ, derfor lyder mit spørgsmål på:
Hvad i, kære katte-folk, uddannet som?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Min helt store drøm hvis jeg en dag vinder i lotto (hvilket ville kræve at jeg begyndte at spille
Drømte som barn / ung at blive veterinærsygeplejeske, men det faldt i vasken pga krav om latin
At komme ind på uddannelser der har med dyr at gøre har meget svære kår, jeg håber for dig at din drøm lykkedes
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Nu skal jeg så igang med matematik C, så er spændt på hvor galt det går. Er praktisk talt talblind.
Men ja, hvem drømmer ikke om at katte kan blive ens levebrød.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Ved du at du kan få bevilget forlænget studietid?
mar 2012
Jeg er ikke helt med. Tror ikke det gælder for min HF, da det foregår som fjernundervisning.
aug 2010
Men du skal jo videre efter HF og der tænker jeg på forlænget studietid. Det kan bevilges hvis man har nogle eks. kognitive problemer og jeg mener også dysleksi hører ind under - og talblind er vel ligeså slemt som ordblind.
Prøv at Google på STU og så mener jeg også at UUV har noget med det at gøre.
mar 2012
Jeg er desværre ikke konstateret talblind, hvis det er det du mener.
Jeg har alle år hørt for at det simpelthen var fordi jeg ikke gad, og først efter at have afsluttet folkeskole og hele molevitten, fundet ud af at der faktisk er noget som hedder talblindhed.
Jeg er lidt lost med, hvad du mener med forlænget studietid? (Ja, klokken er lidt mange, og jeg er træt)
aug 2010
Der er en paragraf, jeg mener at det er under STU, der gør, at mennesker med en funktionsnedsættelse - som talblindhed jo er, kan få forlænget deres uddannelsestid, så de ikke skal kæmpe dobbelt så hårdt som andre.
Vi kan jo ikke komme udenom at du har indlæringsproblemer så snart det har noget med tal at gøre vel?? Indlæringsproblemer = et kognitivt problem
Når du er vågen igen, så søg på STU og se om du er i målgruppen.
UUV er er UngdomsUddannelsesVejledningen.
Godnat.
aug 2010
mar 2012
Mit uddannelses sted er ikke som et almindelig, da det er fjernundervisning. Så der er ikke meget hjælp at hente.
Men, nu ville jeg sådan set også bare gerne inspirreres i denne tråd, ved at hører hvad i andre er uddannet til.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Derudover har jeg hhx en periode på malerskole og 6-8 år på kontor, så jeg har været vidt omkring.
Det der har min store interesse er "kundekontakt" og kreativitet, begge dele har været i brug både da jeg var på kontor (tovholder for reklamefremstød, kontaktperson for privatkunder, butikker og hovedkontoret i Sverige og Tyskland. Og meget andet. Min stilling blev overtaget af 2 fuldtidsansatte da jeg stoppede) og nu hvor jeg er i børnehave.
Hjemme er jeg lettere asocial, jeg elsker at være stille og alene med kattene;-) Nyder dog også at ses med venner og slappe af eller danse vildt;-)
aug 2010
Der findes faktisk lette kontorjobs hvor regningen ikke er i højsædet. Blækspruttefunktion, hvor der skal ordnes alt lige fra post til kaffemaskiner.
Hvis jeg skulle skifte spor, ville jeg gerne være veterinærsygeplejerske, men der er mangel på praktikpladser.....
jan 2012
aug 2010
jan 2012
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Ville gerne blive diætist, men har ikke planer om at skifte.
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Det er denne her: http://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/samfundsvidenskabeligebacheloruddannelser/erhvervsoekonomi/erhvervsoekonomi_og_erhvervssprog.aspx
Så har jeg læst cand.merc., men der har jeg ikke afsluttet specialet (det er der en længere forklaring på, som jeg ikke lige gider komme ind på
Så har jeg arbejdet i bank siden mit studiejob i Nykredit i 2005.
Nu har jeg et sommervikariat i bank indtil september, hvor jeg starter på farmakonomuddannelsen.
http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/sundhedsuddannelser/farmakonom.aspx
Og det skinner jo nok lidt igennem, at jeg ikke var helt klar over, at jeg elsker kundekontakt og rådgivning, da jeg i sin tid søgte ind på Handelshøjskolen som 18-årig
Og held og lykke med at finde det helt rigtige til dig
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Tror dog ikke på at jeg kommer til at bruge den titel igen, da jeg har været væk fra faget siden jeg blev færdiguddannet i 2009..
Uddannelser.