{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

uddannelser {{forumTopicSubject}}

arrrrgg jeg troede at jeg havde fundet ud af hvad jeg ville udanne mig til men nej.. jeg kan mærke at det bare ikke er mig mere(ville være pædagogmedhjælper) har arbejdet som det i snart 3år og det føles bare forkert.. men nu har jeg gået og arbejdet på at starte på den uddannelse og nu sidder jeg er og fucking lost.jeg ved bare ikke hvad jeg skal være.. jeg har kun 10kl og det er 5år siden.hvad er du??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uddannelser
  • #1   9. mar 2007 Jeg har tåget forvirret rundt siden 2003, hvor jeg blev HG-student som 17-årig.. så var jeg et år i huset, havde et par perioder på kontanthjælp og nu er jeg så igang med 2. år på HHX. Jeg er færdig sommer 2008 og min nuværende chef har indirekte tilbudt mig en elevplads, når jeg er færdig - jeg har takket ja og skulle have gode muligheder for at få job som salgsleder og måske komme endnu højere op i rang... Jeg ved ik hva jeg vil, overvejer: bankrådgiver, forsikringsfunktionær, eller noget lederhalløj i en forretning et sted....

Jeg er 21 og er ik kommet ret langt, hvem ved hvor jeg ender smiley

• #2   9. mar 2007 Jeg har et afsluttet 9 klasse. - Efter den brugte jeg næsten 1½ år hjemme. Startede der efter på en produktonsskole, der gik jg i 1½ år, hvor efter jeg tog blomsterbnder uddannelsen.

Så jeg er uddannet blomsterbinder.

• #3   9. mar 2007 Jeg er uddannet :
    social og sundheds-hjælper
    social og sundheds-assistent
    og er nu i gang med at uddanne mig til
    Sundheds service sekretær.

Jeg er færdig til januar (2008) så det glæder jeg mig til ;-)))

• #4   9. mar 2007 Ja, jeg har også tåget forvirret rundt siden 2003 og er ligesom Lena 21 år smiley Jeg har ingen gymnasiel uddannelse, men har været igang med at tage en HF, som jeg så droppede for drømmeuddannelsen Dyrepasser, som så blev skoddet for Veterinærsygeplejerske *gg* Som nu er droppet pga en knæskade. Så er da hoppet lidt rundt i uddannelsessystemet. Har også gået på en Produktionshøjskole i en periode af mit liv, hvor jeg overhovedet ikke anede hvad jeg skulle gribe og gøre i.

Idag er jeg blevet tilbudt en elevplads i Falck som disponent. Hvis du havde spurgt mig bare for 1 år siden hvad jeg ville være, havde jeg ihvertfald ikke svaret disponent. Men jeg er virkeligt godt tilfreds med min elevplads. Det er et udfordrende arbejde, som gør en forskel, så det glæder jeg mig til at komme ordentligt igang med smiley

Så fortvivl ikke hvis du er i tvivl nu. Tit så ender man ikke det sted som man havde regnet med smiley og i forhold til Lena og mig, så har du stadig et år til at finde ud af hvad du vil *gg*

Og min uddannelse som disponent er jo heller ikke min endestation. Jeg har tænkt mig når jeg har nok arbejdserfaring hos Falck at evt. blive videreuddannet som Supervisor smiley

så mit råd til dig er at tage det som det kommer, så skal der nok dukke det rigtige op til dig smiley

• #5   10. mar 2007 jeg fik aldrig taget min uddannelse færdig som automekaniker, stoppede efter 1½ år pga olie-allergi, så jeg har nada udd andet end 10 klasse
    dog er jeg mere eller mindre selvlært købmand"udlært" indenfor frugt og grønt/ catering branchen
    jeg har så for nylig taget en mindre udd som vagt-funktionær, hvis man da ka kalde det en udd

• #6   10. mar 2007 Jeg har HHX, som blev efterfulgt af et års pause hvor jeg arbejdede og rejste, før jeg flyttede til Aalborg.
    Her læser jeg til skolelærer på 3. år, så jeg mangler efterhånden kun et. Jeg når lige at bliver 24 inden jeg (forhåbentlig) afslutter min uddannelse, så jeg har været heldig at vælge det som er rigtig for mig allerede første gang.
    Men som de andre siger, tag de muligheder og udfortninger som kommer. Det helt rigtige for netop dig dukker pludselig op....

• #7   10. mar 2007 Stavespasser.....:-)

• #8   10. mar 2007 Jeg tog en uddannelse som informatikassistent og blev færdig i 1998. Tog diverse kurser bagefter, bl.a. revisormedhjælper, men kom bare ingen vegne. Efter flere forskellige slags kurser inden for IT og stadig uden job, blev jeg hamrende sur og tog kørekort til bus. Ja det var noget af et spring, men jeg orkede bare ikke flere kurser/uddannelser, og job VILLE jeg altså have. Nu har jeg kørt i 7 år og befinder mig faktisk helt okay med det.

• #9   10. mar 2007 man skal så heller ikke vente for længe med udd, lige pludselig en dag er toget squ kørt uden man nåede at komme med, taler af bitter erfaring

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #10   10. mar 2007 Jeg er 22 og har taget forløb på frisørskole, som kosmetiker og meget andet. Det var bare ikke rigtigt mig.

Så jeg er nu gået igeng med en HF... IGEN...denne gang gennemfører jeg dog smiley Bagefter vil jeg læse til sygeplejeske. Det er en fed udannelse hvor man kan komme til at arbejde med så mange forskellige ting bagefter.

• #11   10. mar 2007 Sussie T: Tsk tsk, håber ikke det Dansk-lærer du skal være ;o)

Jeg har en HF, men har aldrig brugt den, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg brænder for, andet end dyr! Jeg har fast arbejde som hotel-receptionist, og der har jeg i sinde at blive længe. SÅ når jeg en dag finder ud af hvad jeg brænder for, så søger jeg ind på den pågældende uddannelse.

Jeg har aldrig haft svært ved at få gode jobs, måske det også er derfor det ikke "haster" at få den uddannelse?

Manden har et godt job med god indkomst, min indkomst er fin, vi har eget hus, og jeg arbejder med noget "for-sjov-noget" i min fritid der giver rigtig mange penge. Så vi lider ingen nød, og vores arbejdstimer er passende, vi har tid til hinanden, og de børn der forhåbentlig snart kommer med storken!

• #12   10. mar 2007 er htx student... så nuppede jeg et semester som eksport ingeniør- men det var skod. er uddannet procesteknolog med speciale i procesteknik. gik ned med psykisk sygdom og var syg en periode og kom så i lære i en boghandel (elsker bøger) men efter 5 uger var jeg syg igen. har nu været syg i 1½ år og er i gang med et afklaringsforløb på et jobcenter. aner ikke hvad jeg skal arbejde med - men er også ligeglad, så længe jeg trives med det--- det ender nok med et flexjob på 20-25 timer på et bibliotek eller noget i den stil

• #13   10. mar 2007 Jeg har taget en voksen pædagoisk udannelse.. Derefter er jeg blivet udannet som alkolo.. Misbrugs rådgiver..
    Jeg er også udannet som social og sundhedshjælper

Jeg har i mange år arbejdet medmisbruger og deres børn..
    jeg har ikke være i arbejde som social og sundhedshjælper, da jeg kom til skade med mit knæ..

Så har jeg haft arbejde på en grillbar/spisested..

Lige nu går jeg langtids sygemeldt efter en bilulykke på mit job..

• #14   10. mar 2007 Jeg er så en af dem, som Johnny så rigtigt siger, at toget var kørt for smiley

Efter skolen og 2 år som au pair, fik jeg elevplads i en dyrehandel, det var i læremesterens tid (uha det er længe siden) desværre viste det sig, at jeg var blevet snydt, idet ham jeg kom i lære hos, brugte "elevpladser" som billig arbejdskraft. Han tog simpelthen elever ind og når det blev tid for første periode på handelsskolen, fik man at vide, man ikke var god nok. (godt man gik til sin fagforening og fik det nonsens stoppet)
    Så serverede jeg i en menneskealder og elskede det bare.
    Men så i en ret sen alder fik jeg lyst til noget andet og blev uddannet Social og Sundhedsassistent i august 1992, sprang direkte på Social og Sundhedsassistent uddannelsen og blev færdig februar 1994. Hvorefter jeg fortsatte som afd. leder på et plejehjem.
    Desværre viste det sig så at min hybermobilitet ikke ville finde sig i arbejdet og jeg fik en revalidering, som jeg brugte til at læse til Pædagog.
    Den blev jeg færdig med i 2003.

• #15   10. mar 2007 Jeg tog en HF som jeg afsluttede for næsten 2 år siden. Siden da har jeg været rundt omkring - rejst, arbejdet - og bor nu i Odense hvor jeg tager ekstrafag på VUC.

Søger ind på journalistlinien i Odense og Århus til sommer. For journalist er hvad jeg vil være. Har også erfaring i den retning, så der er ingen tvivl tilbage smiley

• #16   10. mar 2007 Altså jeg må være søvning, den første uddannelse på sundhedslinien var altså hjælper uddannelsen smiley

• #17   10. mar 2007 Det skal da lige siges at jeg er færdig på HHX ril sommer 08, og allerede nu har min nuværende chef indirekte tilbudt mig en elevpads, da hun må ansætte elever næste år...

Jeg har oven i købet kun været ansat på mit nuværende job i 1 måned og har stadig 2 mdr tilbage af min prøvetid... Så fedt at næsten have en elevplads allerede smiley

• #18   10. mar 2007 Lena S
    tillykke det nice.

• #19   10. mar 2007 Linda...ved du hvad, jeg bliver helt ked af det, når du skriver sådan.
    Vil du virkelig lade din egen drøm gå fløjten, fordi den ikke passer med kærestens job???
    Det forstår jeg simpelthen ikke.
    Vil han gøre det samme for dig???

Undskyld hvis det sårer dig, jeg forstår helt og holdent det med følelser og så videre, men ærlig talt, du skulle nu ikke ofre dit livs drøm, for nogen som helst, heller ikke selv om du elsker ham. Du vil bare fortryde det resten af dit liv.

• #20   10. mar 2007 Linda

Danmark er ikke så stort og hvis man vil, kan alt lykkes. I kan da sagtens bo i Jylland, mens du tager uddannelse og han rejser til KBH hver dag. 20 minutter med fly smiley

Jeg kan godt følge dig i dine tanker og synes faktisk det er nogle ret fornuftige overvejelser du har.
    Kærlighed alene kan ikke give et helt liv.

• #21   10. mar 2007 Jeg tror slet ikke jeg har lyst til at skrive det her indlæg - det er helt vildt hvor mange år jeg har siddet på skolebænken når det hele bliver lagt sammen.

Tog 10. klasse i folkeskolen og fortsatte direkte med en sproglig student.

Derefter var jeg Ung i Arbejde i et år fordi jeg ikke anede hvad jeg ville.

Tog en 1-årig HHX med stor succes og fortsatte direkte på Markedsøkonom uddannelsen. Det skulle jeg så ikke have gjort - hoppede fra efter 1 semester, det var slet ikke mig.

Tilbragte de næste to år skiftevis som Ung i Arbejde og på kontanthjælp inden jeg ved hjælp af en arbejdsgiver så lyset og søgte ind på Biblioteksskolen.

4 år senere i 2001, var jeg uddannet Bibliotekar, mit drømmejob helt tilbage fra barndommen.

Siden 2001 har jeg - rundt regnet - haft beskæftigelse som bibliotekar i 11 måneder, været selvstændig med egen butik i 7 måneder og ellers været arbejdsløs resten af tiden.

Som det måske kan høres er jeg mere end en lille smule træt af at følge politikernes råd med at tage en uddannelse og så ikke få noget ud af det andet end en studiegæld jeg ikke kan betale tilbage pt.

Lige nu er jeg sygemeldt på grund af stress og depression, hvad der sker herefter aner jeg ikke.

Og jeg er for øvrigt blevet 34 år undervejs...

• #22   10. mar 2007 Linda: Jeg har lige et forslag smiley Du kan jo finde dig en elevplads som Vet sys i kbh, og så tage på skolehjem i Kolding i skoleperioderne smiley Det ved jeg at der er mange der gør, og zå kan du jo altid komme hjem til ham i weekenderne smiley På den måde kan I begge få opfyldt jeres drømme, og det er jo i bund og grund det det handler om i et forhold smiley

• #23   11. mar 2007 nej det kan jeg godt forstå...

Hvad så med evt. at bosætte jer i odense? *gg* det er jo midt i landt og dejligt centralt.. jeg bor selv i Fredericia med min kæreste og begge vores familier bor i København. Men vi er overbeviste om at det nok skal går, når vi engang får børn...

• #24   11. mar 2007 Linda: ja det gør I jo nok smiley Når man elsker hinanden så finder man jo for det meste en løsning smiley

Kommentér på:
uddannelser

Annonce