874 visninger
|
Oprettet:
uddannelser {{forumTopicSubject}}
arrrrgg jeg troede at jeg havde fundet ud af hvad jeg ville udanne mig til men nej.. jeg kan mærke at det bare ikke er mig mere(ville være pædagogmedhjælper) har arbejdet som det i snart 3år og det føles bare forkert.. men nu har jeg gået og arbejdet på at starte på den uddannelse og nu sidder jeg er og fucking lost.jeg ved bare ikke hvad jeg skal være.. jeg har kun 10kl og det er 5år siden.hvad er du??
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Jeg er 21 og er ik kommet ret langt, hvem ved hvor jeg ender
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 487
Så jeg er uddannet blomsterbinder.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
social og sundheds-hjælper
social og sundheds-assistent
og er nu i gang med at uddanne mig til
Sundheds service sekretær.
Jeg er færdig til januar (2008) så det glæder jeg mig til ;-)))
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
Idag er jeg blevet tilbudt en elevplads i Falck som disponent. Hvis du havde spurgt mig bare for 1 år siden hvad jeg ville være, havde jeg ihvertfald ikke svaret disponent. Men jeg er virkeligt godt tilfreds med min elevplads. Det er et udfordrende arbejde, som gør en forskel, så det glæder jeg mig til at komme ordentligt igang med
Så fortvivl ikke hvis du er i tvivl nu. Tit så ender man ikke det sted som man havde regnet med
Og min uddannelse som disponent er jo heller ikke min endestation. Jeg har tænkt mig når jeg har nok arbejdserfaring hos Falck at evt. blive videreuddannet som Supervisor
så mit råd til dig er at tage det som det kommer, så skal der nok dukke det rigtige op til dig
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
dog er jeg mere eller mindre selvlært købmand"udlært" indenfor frugt og grønt/ catering branchen
jeg har så for nylig taget en mindre udd som vagt-funktionær, hvis man da ka kalde det en udd
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 365
Her læser jeg til skolelærer på 3. år, så jeg mangler efterhånden kun et. Jeg når lige at bliver 24 inden jeg (forhåbentlig) afslutter min uddannelse, så jeg har været heldig at vælge det som er rigtig for mig allerede første gang.
Men som de andre siger, tag de muligheder og udfortninger som kommer. Det helt rigtige for netop dig dukker pludselig op....
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 365
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
feb 2007
Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
Så jeg er nu gået igeng med en HF... IGEN...denne gang gennemfører jeg dog
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 84
Jeg har en HF, men har aldrig brugt den, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg brænder for, andet end dyr! Jeg har fast arbejde som hotel-receptionist, og der har jeg i sinde at blive længe. SÅ når jeg en dag finder ud af hvad jeg brænder for, så søger jeg ind på den pågældende uddannelse.
Jeg har aldrig haft svært ved at få gode jobs, måske det også er derfor det ikke "haster" at få den uddannelse?
Manden har et godt job med god indkomst, min indkomst er fin, vi har eget hus, og jeg arbejder med noget "for-sjov-noget" i min fritid der giver rigtig mange penge. Så vi lider ingen nød, og vores arbejdstimer er passende, vi har tid til hinanden, og de børn der forhåbentlig snart kommer med storken!
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 48 Svar: 311
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Jeg er også udannet som social og sundhedshjælper
Jeg har i mange år arbejdet medmisbruger og deres børn..
jeg har ikke være i arbejde som social og sundhedshjælper, da jeg kom til skade med mit knæ..
Så har jeg haft arbejde på en grillbar/spisested..
Lige nu går jeg langtids sygemeldt efter en bilulykke på mit job..
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Efter skolen og 2 år som au pair, fik jeg elevplads i en dyrehandel, det var i læremesterens tid (uha det er længe siden) desværre viste det sig, at jeg var blevet snydt, idet ham jeg kom i lære hos, brugte "elevpladser" som billig arbejdskraft. Han tog simpelthen elever ind og når det blev tid for første periode på handelsskolen, fik man at vide, man ikke var god nok. (godt man gik til sin fagforening og fik det nonsens stoppet)
Så serverede jeg i en menneskealder og elskede det bare.
Men så i en ret sen alder fik jeg lyst til noget andet og blev uddannet Social og Sundhedsassistent i august 1992, sprang direkte på Social og Sundhedsassistent uddannelsen og blev færdig februar 1994. Hvorefter jeg fortsatte som afd. leder på et plejehjem.
Desværre viste det sig så at min hybermobilitet ikke ville finde sig i arbejdet og jeg fik en revalidering, som jeg brugte til at læse til Pædagog.
Den blev jeg færdig med i 2003.
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Søger ind på journalistlinien i Odense og Århus til sommer. For journalist er hvad jeg vil være. Har også erfaring i den retning, så der er ingen tvivl tilbage
dec 2004
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Jeg har oven i købet kun været ansat på mit nuværende job i 1 måned og har stadig 2 mdr tilbage af min prøvetid... Så fedt at næsten have en elevplads allerede
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 129 Svar: 402
tillykke det nice.
dec 2004
Vil du virkelig lade din egen drøm gå fløjten, fordi den ikke passer med kærestens job???
Det forstår jeg simpelthen ikke.
Vil han gøre det samme for dig???
Undskyld hvis det sårer dig, jeg forstår helt og holdent det med følelser og så videre, men ærlig talt, du skulle nu ikke ofre dit livs drøm, for nogen som helst, heller ikke selv om du elsker ham. Du vil bare fortryde det resten af dit liv.
dec 2004
Danmark er ikke så stort og hvis man vil, kan alt lykkes. I kan da sagtens bo i Jylland, mens du tager uddannelse og han rejser til KBH hver dag. 20 minutter med fly
Jeg kan godt følge dig i dine tanker og synes faktisk det er nogle ret fornuftige overvejelser du har.
Kærlighed alene kan ikke give et helt liv.
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 461
Tog 10. klasse i folkeskolen og fortsatte direkte med en sproglig student.
Derefter var jeg Ung i Arbejde i et år fordi jeg ikke anede hvad jeg ville.
Tog en 1-årig HHX med stor succes og fortsatte direkte på Markedsøkonom uddannelsen. Det skulle jeg så ikke have gjort - hoppede fra efter 1 semester, det var slet ikke mig.
Tilbragte de næste to år skiftevis som Ung i Arbejde og på kontanthjælp inden jeg ved hjælp af en arbejdsgiver så lyset og søgte ind på Biblioteksskolen.
4 år senere i 2001, var jeg uddannet Bibliotekar, mit drømmejob helt tilbage fra barndommen.
Siden 2001 har jeg - rundt regnet - haft beskæftigelse som bibliotekar i 11 måneder, været selvstændig med egen butik i 7 måneder og ellers været arbejdsløs resten af tiden.
Som det måske kan høres er jeg mere end en lille smule træt af at følge politikernes råd med at tage en uddannelse og så ikke få noget ud af det andet end en studiegæld jeg ikke kan betale tilbage pt.
Lige nu er jeg sygemeldt på grund af stress og depression, hvad der sker herefter aner jeg ikke.
Og jeg er for øvrigt blevet 34 år undervejs...
apr 2006
apr 2006
Hvad så med evt. at bosætte jer i odense? *gg* det er jo midt i landt og dejligt centralt.. jeg bor selv i Fredericia med min kæreste og begge vores familier bor i København. Men vi er overbeviste om at det nok skal går, når vi engang får børn...
apr 2006
uddannelser