{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

ANDRES HUNDE PÅ MIN GRIUND! {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde - elskere!

Nu skal I lige høre.. Jeg har et stort problem. Vi bor inde i skoven på en gård med heste, katte og en hund. Vi har naboer længere væk og en jæger hytte. Men her kommer problemmet: Jægerne har ikke styr på deres hunde. Der er to labradore hunde som løb ned til os. Den ene gang skulle jeg ned på min hestes fold så jeg dem. De løb rundt på folden sammen med hestene. De løb ikke efter mine heste men de stod lige så truende og gloede. Jeg blev selvfølgelig forskrækket men gennede dem væk. Det er sket op til flere gange men da vi talte med ejerne (jægerne) så har de fået lidt mere styr på dem. Nu er det så mine naboer som ikke har styr på deres hunde. Det er også to labradore. De kommer og skrammer vores katte væk (PÅ VORES GRUND) og løber rundt i vores have osv. Det er sket op til flere gange og vi er ved at være MEGET trætte af det. Vi har talt med naboerne men der skete ikke så meget. Ejeren gav os faktisk lov til at skyde hundene hvis de kom igen.

Hvad syntes I så om dette?

Hvem har ansvaret hvis de nu kommer på vores grund og løber efter mine heste, og hestene så giver dem et ordenligt los? - det skal lige siges at vi har travheste som kan sparke hårdt!

Er det ok at skyde hundende hvis de angriber mine heste for.eks?

Hvad ville I gøre?

Kh Patricia.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ANDRES HUNDE PÅ MIN GRIUND!
  • #1   23. apr 2006 PS det skal lige siges at vi ALTID har vores egen hund under kontrol

• #2   23. apr 2006 eej man. hvorfor har de hunde, hvis de alligevel bare vil ha dem skudt? smiley men du må jo prøve og snakke med naboerne igen, måske snakke med dem om at få et hegn op eller sådan noget som kan holde dem inde.. men de skal altså ha styr på deres hunde. ellers ring til politiet! altså, vores næst-nabos hund render også tit ind til os, men det er heller ikke så stort et problem, følger den jo bare hjem igen og sådan.. men ka godt forstå det er irriterende

• #3   23. apr 2006 Tak for alle de gode indlæg smiley

• #4   23. apr 2006 faktisk så har de intet halsbånd! og når dens ejer skal tage fat i den så tager de fat i ørene eller halen! !

• #5   23. apr 2006 jeg synes ikke man skal skyde hverken katte eller hunde... tænk hvis andre gjorde det hvis ens egen hun løb væk ved et uheld... vores har altid haft halsbånd på. med navn og nummer... med stadigvæk... Politiet ville være min løsning... hvis hundene er vilde så er det bare at ringe. og jo flere gange det sker jo mere er politiet jo nød til at gøre ved sagen... for de mennesker lyder ikke som om de burde have dyr!!!

• #6   23. apr 2006 jeg ville lave en politi-anmeldelese især hvis hundene løber løs osv, hvis de samtiddig er truende og knurre el snapper ud efter jer, skal politiet tage affære. det der med at skyde hunde og katte osv går jeg absolut ikke indfor. det er ejerne af hundene der skal sørge for at deres hunde ikke er til gene for nogen

• #7   23. apr 2006 Hejsa

Følger nøje denne tråd, vi også har jægere i nærheden af vores hus. Og efter vi er flyttet hertil har vi hørt, at deres hunde simpelthen slår katte ihjel og jægerne siger tilsyneladende bare, at det er hundenes natur og at de ikke kan kalde dem til sig, hvis de får øje på en kat. En kollega til mig fortæller også tit ude på arbejde, hvordan hans jagt hund næsten ugentlig slår en kat ihjel.

Mvh
    Kat-ly

• #8   23. apr 2006 P.S. Det skal måske lige siges, at jeg på ingen måde kan finde på at bebrejde hundene. Det er ejerne det er kaldt med efter min mening.

• #9   23. apr 2006 P.P.S. Hvis der er nogen der skal skydes, så må det være ejerne - hvis I spørger mig!!!

• #11   23. apr 2006 Jeg vil siger som de andre ring til politiet, men jeg synes bestemt også du skal ringe til dyrenes beskyttelse og fortælle det du oplever (med han tager dem i øre og hale) De kan tage hundene fra ham hvis han ikke behandler dem ordenligt.

• #12   23. apr 2006 Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående. Har man en hund har man ved gud også ansvaret for den og dens opførsel. Jeg kan ikke holde ud at læse hvordan nogle mennesker bevidst er onde mod deres dyr, fordi de ikke gider give dem halsbånd på - eller måske tror at de skal "hærdes" på en eller anden mascho hjernedød måde. De mennesker skulle smage deres egen medicin. Politiet og dyrenes beskyttelse skal klart have en henvendelse. Tænk hvis I havde små børn ude i haven og hundene bare kom trumlende...for ikke at tale om kattene. Ingen skyderi. Det er jo ikke dyrenes skyld.

• #13   23. apr 2006 Der er vel også noget der hedder et jagt tegn,hvis man får den syge ide at skyde efter et dyr ;. /

• #14   23. apr 2006 Ring og forhør dig hos Polizen, OG SKYD ikke hundene.... Det er skuda for synd, når det er ejeren der er noget galt med...

• #15   23. apr 2006 I øvrigt er det jo lovpligtigt at hunden bærer hundetegn! Så som de andre siger ville jeg også ringe til polisen.

Kommentér på:
ANDRES HUNDE PÅ MIN GRIUND!

Annonce