28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Mor indlagt igen - Lav blodprocent... {{forumTopicSubject}}
Min mor var for halvanden måneds tid siden indlagt, hvor hun havde besvimet og var meget syg.. Hun havde en blodprocent på 3,7, lungebetændelse og lav kropstemperatur - Hun kunne heller ikke trække vejret....
Hun fik 2 poser blod og i første omgang morfin.. Hun havde iltslanger i næsen, drops i begge hænder og kateter.. De gav hende binyrebarkhonom, der forhøjede hendes blodtryk, så hun også skulle tage medicin for det... Hendes krop nedbryder hendes eget blod, mener jeg var som de beskrev tilstanden..
Hun blev scannet, hvor de fandt 2 knuder, der godt nok var godartede - De har nu taget masser af blodprøver også efter hun i går blev indlagt igen, men stadigvæk ikke fundet ud af, hvad hun fejler... hun har også fået taget rygmarvsprøve..
Hun har i forvejen sclerose, som jeg har læst, også kan være medvirkende til hendes nuværende tilstand..
Vores største frygt er, at hun har fået leukæmi, men det mente lægerne ikke, hun havde, da blodprocenten steg, da hun fik binyrebarkhonom.. Nu er blodprocenten så faldet til 3,3, hvormed hun så igen blev indlagt...
Udover leukæmi er der så nogen af jer, der kender til andre blodsygdomme???? - Og hvordan udvikler det sig... Hendes egen læge har sagt, at det ikke kan være andet ende en blodsygdom, og at de på hospitalet skal finde ud af, hvad hun fejler...
Ved I om der er blodsygdomme, som man kan overleve..?
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Jeg vil opfordre dig til at bruge læger og sygeplejesker hvor hun er indlagt mest muligt, spørg dem. God bedring med hende!
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 222
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Min venindes mor havde også blodmangel på et tidspunkt, men det var nu fordi hun ikke dannede nyt blod efter menstruation, og hun skulle så have nogle B vitaminer, nogle bestemte, husker ikke lige hvilke og så fik hun fjernet livmoderen, det er flere år siden nu og hun lever i bedste velgående og har siden ikke haft problemer..
Jeg syntes du skal tage en snak med din mor og i sammen får en samtale med hendes læge på sygehuset, bedst er det hvis det er en overlæge der har tilsynet med hende, og det skal ikke bare være på en almindelig stuegang, i skal bede om at få en tid med ham, så du kan stille alle de spørgsmål du har, og hvis din mor ikke ønsker den samtale, så bed om hendes accept til at du må have dem med lægen, det er vigtigt at du får så mange svar du har behov for..
Jeg ved hvad jeg taler om for jeg var selv med til mange af de samtaler med overlægen da min mor var syg, og det giver altså en form for ro at man selv sidder og høre hvad han siger frem for at få det fra ens mor, for hun får måske ikke det hele med, eller også undlader hun noget som en form for at beskytte dig..
Jeg har i øvrigt ondt af dig at din mor er syg, jeg håber de snart finder ud af hvad der er galt og finder en behandling.. Trøstekram
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Måske kan din mor få det bedre ved at få regelmæssig indsprøjtning af b vit.
Hvis jeg var dig ville jeg være aktiv til stede hos din mor, så lægerne er klar over du holder øje med det de laver eller rettere det som de ikke laver Hvor gammel er din mor??
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Min mor er 58..
Min søster og jeg var til samtale med læge sidst hun var indlagt... Der vidste de ingenting... Hun ligger i Randers nu, men lægerne snakker om at få hende flyttet til Århus, hvor de skulle have mere forstand på blodsygdomme.....
Hun er tørlagt alkoholiker, eller hvad det nu hedder og har været på antabus næsten 1 år - Det har jo også haft stor indvirkning på kroppen, går jeg ud fra..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Alkohol er jo ekstrem ødelæggende for kroppen
Men lad os håbe på det bedste
rigtig god bedring med hende
Også trøstekram herfra
dec 2011
aug 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Du er vist blevet et meget stærkt menneske, men derfor er det stadigt ikke sjovt når ens forældre ikke har det godt.
Stort kram her fra.
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
Min søn blev i efteråret indlagt med en blod procent på 3, de har fundet ud af at han har en kronisk tarmsygdom der var skyld i blodmanglen.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Jeg ´kom til at tænke på bløderforeningen - mener jeg den hedder. De må vide noget om blodsygdomme.
Min onkel havde også meget svært ved at opretholde hans blodprocent. Han blev behandlet med Epo.
Hjælp endelig med at få din mor flyttet til Århus. De er hamrende dygtige til lidt af hvert deroppe.
AIHA optræder også hos mennesker. Søg lidt på det. Det står for Autoimmun hæmolytisk anæmi. Der bliver de røde blodlegemer nemlig nedbrudt og det behandles sikkert også med binyrebarkhormon hos mennesker.
Rigtig god bedring med din mor og pas på dig selv.
Kram herfra
aug 2010
https://www.clinicalkey.com/topics/hematology/autoimmune-hemolytic-anemia.html
dec 2011
aug 2012
maj 2012
aug 2010
Kærlig tanke herfra.
dec 2011
I går var den første behandling, så jeg var med hende... behandlingen varede 6 timer, og mor var rigtig træt og faldt i søvn mange gange... Torsdag skal hun derud igen, og så skal vi have yderligere information af fra en læge...
aug 2010
Det er da godt at de har fundet ud af hvad det er. Så er hun vel på binyrebarkhormon?
Det er en kæmpe lettelse for dig at få at vide, at det ikke er dødeligt :).
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Bare det at få stillet diagnosen er jo en lettelse, ikke at være et mysterium længere, jeg håber for dig og din mor at behandlingen snart viser sin virkning positivt, men som man siger det skal være skidt før det bliver godt, så det kommer nok til at tage hårdt på jer i starten med behandlingerne, men så skulle det jo meget gerne blive rigtig godt..
maj 2012
aug 2012
dec 2011
Torsdag fik hun antivirus og derefter 2 poser blod..
Næste torsdag skal hun have samme behandling, men denne gang tager det ikke så lang tid som sidst... Der tog det 6 timer, fordi det var første gang, og de hele tiden målte temperatur og blodtryk...
aug 2010
Mor indlagt igen - Lav blodprocent...