{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til ekstra info om jødeforfølgelsen under 2. verdenskrig {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart i gang med et større historie projekt. Der har været diverse forskellige valgmuligheder for hvad vi elever vil lave et projekt om og personligt fandt jeg kun et emne jeg syntes kunne være interessant at skrive om. Nemlig jødeforfølgelsen! Ja vi snakker anden verdenskrig. Jeg har ikke lyst at skrive som mange andre skriver om et emne, og tage emnet op fra nazisters side og med alle Hitlers udtalelser imod jøder. Jeg vil tage jødeforfølgelsen op fra jødernes side! Det de måtte gå igennem af alverdens pinsler og hjertesorger. Jeg finder desværre mange historiebøger der dækker krigens side af sagen men ikke så meget jødernes side af sagen. De hænger sammen de to, Anden verdenskrig og jødeforfølgelsen, men jeg vil gerne have et historieprojekt fra med et JØDISK perspektiv inkluderet som størstedelen af opgaven. Jeg har siddet noget tid på google og søgt efter diverse synagoger her på Sjælland men har ikke rigtigt fundet nogen hvor der også var kontaktinfo til rabbineren. Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med en rabbiner, eller en jødisk historie vidende person der kender til emnet fra jødernes synspunkter og følelsesliv på dybere vis end hvad de diverse mange historiebøger jeg efterhånden har læst om emnet har kunnet give mig info om.

Er der nogen der kan guide mig lidt på vej og fortælle mig hvor jeg kan søge hjælp?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges til ekstra info om jødeforfølgelsen under 2. verdenskrig
Kommentér på:
Hjælp søges til ekstra info om jødeforfølgelsen under 2. verdenskrig

Annonce