{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

En lille bil {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Jeg bliver fastansat den 20 oktober (YES!) og har derfor endelig råd til at skifte scooteren ud med en bil.
Jeg er førstegangs bilkøber/ejer, og derfor søger jeg lidt erfaringer og råd smiley
Jeg vil gerne købe en lille bil til omkring 70-80.000 kr. og kunne tænke mig at høre fra jer, om der er mærker/modeller I ville anbefale? Jeg overvejer Ford Ka, Fiat Panda, Toyota Aygo, Peogeut 300, Chevrolet Spark.

Hvad skal man vælge? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille bil
  • #2   7. sep 2013 tjaaaahh, spar en titusnd mere sammen og køb en kia picanto er såååå glad for vores, den er nu tre år gammel, allle tiders dejlige dyt. smiley

  • #3   7. sep 2013 Hvorfor ikke finde en brugt "tysker"?
    VW Smart er da i hvert fald en lille bil smiley


  • #4   7. sep 2013 Så vidt jeg har undersøgt kan det ikke betale sig at købe en brugt bil. Lånet bliver for dyrt smiley

  • #5   7. sep 2013 Du må bare ikke gå på Kompromis med sikkerheden, lov mig det!

  • #7   7. sep 2013 Jesper - Du lyder til at have lidt forstand på det smiley Hvorfor ville du vælge toyota? smiley
    Jeg er totalt ligeglad med udseende, jeg skal bare ha' noget der fungere, ikke går i stykker og er sikker at køre i.


  • #10   7. sep 2013 Okay, hold da op man skal se sig godt for smiley

  • #13   7. sep 2013 Okay tak smiley Min mor har en Ford Ka der er 2 år gammel, og den er jeg vant til at køre i, og syntes egentlig godt om. Men tror jeg hælder mest til Ford eller Toyota, men det kommer også an på hvordan jeg kan få de finansieret hos de forskellige forhandlere smiley

  • #16   7. sep 2013 Citroen C1, VW up, chevrolet spark, peugeot 206..

  • #17   7. sep 2013 Jeg har ingen børn og skal heller ingen ha'. Jeg skal bruge den til at køre ud til min hest (12 km hver vej) og til udstilling og self. på arbejde smiley Så den behøver ikke være stor og 3 døre er fint.

    Chevrolet har jeg også hørt en del dårligt om. Men Felis hvad er der galt med Suzuki?
    Hvad med den Seat Mii er den noget værd?


  • #19   7. sep 2013 Jeg vil helst holde mig på de maks 80.000 da jeg ikke har noget til udbetaling smiley

  • #21   7. sep 2013 Jeg har hørt ejere af VW Up rose den meget, ellers kan jeg ikke sige så meget om små biler da de ikke lige er mig smiley

    Dog kan jeg da sige at Mercedes Smart er sjov at køre i og der er mere plads i den end man umiddelbart tror smiley
    https://www.google.com/search?q=mercedes+smart&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_YkrUt-6FcG44ASAs4HwBg&sqi=2&ved=0CD4QsAQ&biw=1024&bih=545


  • #24   8. sep 2013 Jeg ville nok også kigge lidt på en VW Up.

    Bare husk lige meget hvad du vælger, så få den rustbehandlet! Den behandling den har fået fra fabrikken holder ikke til det danke vejr!
    Hvis du husker at få den rustbehandlet efter forskrifterne, skulle den gerne kunne holde en hel del år smiley


  • #25   8. sep 2013 Felis - Tusind tak for det lange indlæg smiley
    Jeg har kigget på de forskellige, og vælger nok de franske fra, da jeg også har hørt en del dårligt om dem.

    Følgende biler vil jeg gerne prøvekøre; Ford Ka, Toyota Aygo, Seat Mii, Hyundai i10 og vw Up smiley


  • #26   8. sep 2013 Min kæreste har en Ford Ka, den er en fin lille bil..

    Det er en af den der stopper motoren når man holder i et kryds, det kræver lidt tilvænning, men er godt for benzinøkonimien smiley


  • #27   8. sep 2013 Beltane - Ja det kender jeg godt, min mor har også en Ford Ka så jeg er vant til det med at stoppe motoren xD

  • #28   8. sep 2013 Jeg er mere eller mindre enig i hvad Felis har skrevet.. Udover lige det med c1, 107 og aygo! De er alle sammen lavet på samme fabrik, så de fejl de har, det er de samme. Der er SMÅ design forskellen på aygoen og de "franske" men ellers 98% ens.
    Ved at de har lidt med nogen baghjulslejer, som ikke holder vildt godt.
    Men rustmæssigt er det ikke til at se, at hendes har rundet 200k på 6år smiley

    Har selv lige lavet en del service og gennemgået en masse små biler, og jeg har været ganske imponeret over den lille KA, kvalitetsmæssigt kan den ikke måle sig med dyre biler, men med priser fra 70k! Så skal man desværre ikke forvente en fuld læder kabine med navi osv luksus.

    Til at slutte af på, så kan jeg på ingen måde anbefale den skrammel kasse til up!
    Det er den mest intetsigende bil der findes, og at den blev årets bil beviser bare dette, de har år efter år valgt forkert.
    Eneste grund til at de score 5 stjerner i ncap, er at de har citybrake (Virker ikke optimalt)
    Eneste grund til at de sælger, er det grimme emblem der sidder rundt omkring på dem. Seat mii og skoda citigo er samme bil, med andre emblemer..

    Er selv vw ejer, så er ikke bare kæmpe modstander af vw..

    Men hvordan bliver dit kørselsmønster ?
    For hvis du skal ud og trille en masse km på motorveje osv, så ville jeg undgå de små mikrobiler helt smiley


  • #29   8. sep 2013 Jonas - Lyder godt du er imponeret over ka'en. Det er også den jeg hælder mest til. Jeg ved godt det er en skrabet bil, men det gør mig nu ikke noget. Jeg er vant til scooter, så bare der er tag på, og varme i, så er jeg glad smiley

    Jeg kører omkring 30 km om dagen. Jeg kører kun på motorvej når jeg en gang i mellem skal på udstilling, ellers er det bykørsel og landevej smiley


  • #30   8. sep 2013 Når det er landevej, og bykørsel, så er en mikro bil et fornuftigt valg, og du vil blive glad for sådan en ka smiley
    http://www.ford.dk/personbiler/ka/udstyr-og-specifikationer
    Udstyret kan ses der, og ville da mene, at 69k modellen + lidt for noget ekstra udstyr (Nok bare mig som ikke ville leve uden de småting), så er man fint kørene, hvis det skal være nyt vel og mærke.
    Men sid lidt og kig derinde, og se hvilke ting der ville være lækre at have med, og evt regn ud, om det kan betale sig, at vælge trend+, frem for trend.
    Men det er kun udstyret der er forskelligt, selve bilerne er ens, lige fra den billige til den "dyre" smiley


  • #31   8. sep 2013 Felis: <i>Heidi nævner en lille Smart, som jo bekendt bl.a har Mercedes med i bagagen ...Jovist, det er en charmerende og flot lille bil...men køreteknisk er den ikke noget at skrive hjem om.
    Man skal være lidt af en fanatiker og mærkefreak for at købe den...for den er alt for dyr i forhold til hvad man får..</i>

    Det kommer da an på om man vil have en spritny bil, for så dyr er Smarten nu altså ikke i forhold til de andre små biler, jeg giver dig ret i at køreteknisk er den intet særligt, men som jeg skrev er den sjov at køre, og er det primært by kørsel, så kan jeg kun sige at den er super nem at parkere..

    Jeg betegner bestemt ikke mig selv som særligt en mærkefreak eller fanatiker, her i hustanden har vi igennem tiderne haft Volvo, Ford, Renault, Mercedes, BMW, Citroen, Lancia, Alfa Romeo (har jeg nu) og nr. 2 bil er nu en Smart, jeg ville ikke afvise at jeg kunne finde på at købe en Smart også, ikke en ny, for med en kilometer pr liter på 19 km og 40 km på arb og det samme hjem igen, hver dag så er det væsentligt billigere end de 11 km pr liter jeg kører nu..

    Men skal manhave passagere med fra tid til anden så er de andre små biler noget bedre..

    Og så vil jeg tilføje at hvis du ikke skal køre lange strækninger jævnligt og primært by kørsel, så hold dig væk fra diselbiler, for det kan de ikke holde til i længden..


  • #32   8. sep 2013 Der skal bare radio i. centrallås osv er ikke noget jeg vil betale en hel masse ekstra for at få.

  • #33   8. sep 2013 Heidi - Jeg skal jo på udstilling nogen gange, og der kan det ske jeg skal have en person + katte mere med, så det vil jeg gerne have plads til smiley
    Der er ingen bagsæde i en Smart er der?


  • #34   8. sep 2013 Nix ingen bagsæde, derfor skrev jeg også som jeg gjore, med at hvis man skulle have passagere med så er de andre små biler nok bedre smiley

    Faktisk nævnte jeg Smarten lidt for sjov, fordi ikke ret mange kender til den smiley

    Jeg syntes du skal tage ud og prøve nogle af dem du har nævnt og finde ud af hvilken en der passer bedst til dig, hvilken du sidder bedst i, er lettest for dig at køre og hvor du fr flest af dine ønsker opfyldt ved..

    Held og lykke smiley


  • #35   8. sep 2013 Der er ikke bagsæder i en smart, derfor bilen er så kort som den er smiley
    Og Heidi er inde på det rigtige, ud til forhandlerne, og se, rør og prøv bilerne.
    At jeg sidder ok i en bil, og findes den god at køre i, betyder ikke at du har samme mening, er tit set at folk kommer op og skændes omkring biler.
    http://image.automobilemag.com/f/reviews/editors_notebook/1105_2011_smart_fortwo_passion_coupe/31140911+w968/2011-smart-fortwo-passion-coupe-trunk.jpg Der findes 2 eller 3 andre modeller, men der er endnu mindre plads bagi, og de leveres vidst kun med deres automatiske gearkasse, som ingen har tålmodighed til


Kommentér på:
En lille bil

Annonce