860 visninger
|
Oprettet:
Kontanthjælpsreformen 2014 - spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg læst mig en del til hvad den nye kontanthjælpsreform af 1. januar 2014 for af betydning for folk mellem 20 og 30
Jeg har hørt der også er en kontanthjælpsreform for folk mellem der er 30 og 40 år, men den kan jeg ikke finde meget om. Nogen der kan hjælpe mig eller ved hvad den lyder på og vi skrive det ned i min tråd?
Mvh Karen.
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
(Har dog ikke lige læst det...)
maj 2013
maj 2013
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Så mener jeg er ret heldig
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Og laver de det så også sådan at man hos samlevende kan give den anden part sig fradrag, som de gifte kan? Det ser ikke liiige sådan ud...
(Nu vil jeg gudskelov gerne have et arbejde af andre årsager - men rent økonomisk er det jo vanvittigt det de i har gang i, hvis de gerne vil have flere i arbejde!)
sep 2010
sep 2010
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Men jeg vil gå ud fra, at de 16.000 er udbetalt, altså efter skat, ellers giver det slet ingen mening.
Som den er nu, får man først forhøjet sin kontanthjælp, når man er 25. Da jeg var på kontanthjælp fik jeg 4.600 udbetalt, det er altså under SU'en.
Hvis det er, så få din sagsbehandler til, at forklare dig det. Jeg var ved, at brække mig over den nye flexjob reform, som jeg kom ind under. Hvis ikke jeg havde skiftet sagsbehandler dengang, var jeg kommet under den gamle reform.
Min nye (igen igen) sagsbehandler forklarede mig om den nye reform, og nu er jeg ikke så sur, som jeg var før
At jeg så aldrig kommer til, at få en indtægt på max 15.000, er så hvad det er.
jun 2006
Karen - Dertil skal man også lige huske at de studerende har mulighed for at supplere deres indtægt op via fritidsarbejde - det må man jo ikke på kontakthjælp (de modregner jo bare indtægt i ydelsen)
okt 2011
Min veninde fik, da hun var på kontanthjælp en enkelt måned, 6.000 udbetalt
Nej, det er ikke nemt, at leve for, og man kan ikke optage lån til, at kunne klare sig i hverdagen.
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
HVIS jeg gennemfører uddannelsen bliver det på et hængende k****hår, så jeg har da slet ikke overskud til et fritidsarbejde når jeg også samtidig med uddannelsen skal passe min behandling på psyk.
okt 2011
Ved det danske system er lidt svær, at danse med, men det kommer også an på, hvilken kommune man bor i. Selv er jeg glad for den kommune jeg bor i nu, og jeg flygtede fra den, hvor jeg er vokset op, for den er virkelig ikke god.
Jeg ved ikke om det er anderledes, men da jeg var på kontanthjælp, kom jeg i en gruppe, der ikke skulle i aktivering, da jeg har en hjerneskade, dårligt syn, og nu også et brækket knæ, som kræver mange hensyn.
Jeg slap dog ikke for, at blive presset til det yderste, og mere til, da jeg skulle i jobafklaring, og skulle se om jeg kunne bevilliges til flexjob.
jun 2006
Jeg er heller ikke en af de studerende der har kunnet holde til at have et studiejob, og så stadig bestå mine eksaminer, men jeg er faktisk sund og rask (så vidt jeg ved
Det er så lige meget, for det jeg mener er at de studerende BÅDE har mulighed for at tage et lån fra staten til rimelige renter (og afdragsfrit i flere år) og må arbejde en lille smule ved siden af uden at miste SU'en. Det har de unge, der er røget på den nye kontanthjælp IKKE - og det er i øvrigt uanset om de allerede har en glimrende uddannelse eller ej at de havner der!
Josefine - Hvad man får i SU før skat og hvad der udbetales er jo ikke det samme?
Felis - Ja, og jeg synes godt nok det er groft at f.eks. en pensionsopsparing regnes med. Samt at hvis man fratager folk muligheden for at beholde deres bil, begrænser man også deres mulighed for at søge job med pendling væsentligt..
I linket er det i øvrigt før skat, men efter ATP bidrag mv.
Kontanthjælpsreformen 2014 - spørgsmål