3.414 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

mad der ka spises med en hånd?? mad der ka spises med en hånd??

I forlængelse af mit emne omkring skadestue..

Jeg mangler inspiration til retter der kan spises med en hånd smiley højre tommelfinger er i gips og hovedpersonen er venstrehåndet.

Har selv tænkt millionbøf, boller i karry, brændende kærlighed, hakkebøf, den kan godt deles med en gaffel.

Men så er jeg tom for idéer??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mad der ka spises med en hånd??
  • #1   21. mar 2015 Suppe - lasagne - tærte smiley

• #2   21. mar 2015 Tak. smiley gode forslag smiley især suppe, hans mor belemrer ham både med besøg, suppe, rengøring og omklamrende omsorg smiley :D. Så han til sidst ku kvæle hende, og den person der tør servere supoe for ham igen smiley

• #3   21. mar 2015 jaaa i aften skal jeg have et andelår med rødkål og brune kartofler det kan også klares med en hånd smiley ps. god bedring til staklen smiley

• #4   21. mar 2015 Al farsmad, kartoffelmos og pølser, kun fantasien sætter grænser og jo længere tid man skal klare sig med venstre hånd jo mere kreativ bliver man.
    Man kan klare meget med tænderne (er gode til at åbne mælk med) og en vandpumpetang er uundværlig.
    Og jeg kender det der med omklamrende omsorg som rengøring mv. der bliver man også hurtig kreativ.
    Siger hende der gik med en brækket arm i 19 uger inden der blev gjort noget.

• #5   21. mar 2015 Det er til en bog jeg prøver at få skrevet smiley
    Det er en fyr i 20'erne

19 uger smiley smiley vildt
    Hvad havde du lavet?

• #6   21. mar 2015 Kørt galt på en scooter. Min overarmsknogle var delt i 2.... men det lokale sygehus mente at det kunne klares med en fiksering.
    Efter 19 måneder på stærkt smertestillende med SOSU og stor kreativitet, forlangte jeg at komme til AUH hvor kirurgen sagde at hvis jeg havde kørt ganske få km. stærkere havde jeg mistet min arm. Så jeg er meget glad for at jeg havde taget farten af - og at jeg har beholdt min højre arm trods varige mén.

• #7   21. mar 2015 Hold da op, sikke noget skidt smiley

• #8   21. mar 2015 al mad hvis man da får hjælp. lige pt er jeg også kun enarmet, skal have armen i slynge de næste 6 uger minimum. men hvis bare min kæreste kan skære maden ug, så jeg kan nøjes med at bruge gafflen, så går det fint.
    fik endda burger på hospitalet inden jeg blev udskrevet og den må jeg indrømme var lidt af en udfording at skulle spise kun med vestre hånd, når man er højrehåndet. Det blev lidt noget gratværk, med salat der faldt ud osv...

kunne godt tænke mig en gryderet, men den må jeg nok kigge langt efter, når jeg ikke selv kan lave den smiley så god er kæresten ikke i køkkenet.

• #9   21. mar 2015 Altså han arbejder på en rideskole, og der er en anden ansat også, de bor på førstesal og chefen bor nedenunder, så i princippet kan hsn få hjælp, han er bare helst fri smiley
    Om aftenen, den dag hvor han har sagt det til chefen, laver hun mad til dem alle..
    Lækre 'kan ikke spises uden kniv ' Steaks smiley smiley og han får kun en gaffel... Hun har skam humor smiley min hovedperson griner dog ikke..

Senere så gør hans brors kone det samme smiley

• #10   21. mar 2015 Falder han af en hest eller...????
    God bedring Bettina smiley

• #11   21. mar 2015 Ja, på mest komiske vis. Han har klaret diverse ponybadutspring, uden at falde af eller blot slået sig lidt. Det er islændere..
    Her sidder han på en der står helt stille, han spænder gjord, lange gjordstropper, så han hænger lidt på siden af hesten, ike stigbøjler på endnu. En opstalder, der ikke har set ham lukker sin hund ud af bilen.
    Denne fræser forbi hesten der fnyser og springer til siden og forsvinder under ham smiley
    Det gør ondt i hånden, men han er ikke pivet, op på hesten og i skoven som planlagt..

Det er først om natten, da han i søvne laver en forkert bevægelse at det begynder at gøre rigtigt ondt..

Hans egen skrotbil har håbløs gearkasse, hvad gør man så?
    Vækker chefen? Nejda hendes bil har automatgear.. Så han kører da selv på skadestuen.

Hvor hans storebrors kone er på arbejde smiley

• #12   21. mar 2015 Nåja, god bedring også her fra smiley
    7-9-13
    Jeg har aldrig brækket noget, men da den dumme syge kat bed mig så kom der betændelse, den havde tarmudfald, ville fange til aflivning, utaknemmelige @#¥$*%
    Hånd hævede op og gjorde meget ondt.. Grerr

Men jeg kunne stadig løslongere mulen og så varede det ikke 6uger, bare tanken smiley

• #13   21. mar 2015 Hest med dressurgjord, så i kan se hvor man hænger ved spænding af den..

profilbillede
  • #15   22. mar 2015 nu ved jeg ikke om der har været snak om det, men når man brækker håndledet, kan bruddet ikke altid ses før efter 10-14 dage. derfor giver de gerne gips på, selvom røngten intet viser til at starte med, og så venter de lige knap 2 uger før de tager billeder igen.
    prøvede det selv som yngre, hvor jeg stod på hovedet ud over cyklen i fuld fart ned ad bakke, da jeg var på vej ud til hesten smiley

min søster har så også lavet en afstigning der minder lidt om den du skriver om, på min dengang unghest. Den blev forskrækket over at rytteren fulgte med, da den hoppede over en grøft(første spring m rytter) så hun tog eg runde buk og hop. søster blev på, hesten stopper. de går videre, hesten tager et skridt til siden og i det samme knækker stigremmen, og min søster triller af smiley der skete dog intet, ud over at hesten undrede sig over hvad i alverden hun lavede.

tak for god bedrings ønskerne smiley jeg er ret træt af skulderen pt - de skulle bare fjerne nogle ankre jeg tidligere havde fået sat ind(for at forhindre skulder i at hoppe af led), 2 af dem havde rykket sig ud og sad nu og stak i leddet. da de så åbnede op, kunne de se at de stak faktisk helt gennem ledkapsel og kradsede i knoglen på modsatte side(og det har jeg så gået med i 6 mdr inden op)
    Men de skide ankre ville ikke ud, i forsøget på få den værste ud, brækker de skulderhovedet(toppen af overarmsknoglen), det lykkes ikke, så de vælger at slå ankrene ind i knoglen, hvilket giver 2 steder mere med splitret knogle.
    De fik da ankre så langt ind at de ikke skulle gøre mere skade. Men det betyder så en noget længere helingsperiode, frem for den umiddelbare brugbar arm, de snakkede om før operstion. Men jeg er da glad for at de har lavet det, for det andet var heller ikke spor sjov at gå med.

• #16   22. mar 2015 Sikke en omgang smiley

(han brækker ikke håndledet, men noget ved tommelfingeren)

• #17   22. mar 2015 Jeg er stadig i chok over den omgang du været igennem smiley det må da have gjort ondt, både før og efter operationen.. Pest eller kolera

Googlet, tænker at han nærmere får en revne i knoglen, eller i hvert fald være stabilt brud, da den ikke skal se brækket ud, som på de billeder jeg har set.. Han skal netop ikke tro det er noget særligt..

Kommentér på:
mad der ka spises med en hånd??

Annonce