Nyt foder, men mor spiser det hele... {{forumTopicSubject}}
I torsdags tog jeg den endelige beslutning... NU skulle det være...
Ikke mere billig foder fra Kvickly eller Netto... ikke flere kompromis med kvaliteten til hverken killingerne, eller de 2 voksne...
Så jeg købte for første gang i den tid, jeg har haft kat, noget af det bedre foder...
Jeg havde i forvejen besluttet mig for Royal Canin, og fik da også et par råd i dyrehandlen...
Købte Babycat 34 til de små og Indoor 27 til de store...
Og de elsker det...
Ja, der er så bare det problem med Cassie, at hun æder killingefodret... ikke at hun ikke må det, for hun dier stadig... MEN...
Ja, hun æder det HELE... selv om jeg giver hende i en skål og killingerne i en anden... så skynder hun sig over til killingernes skål og æder det hele så killingerne kun får ganske lidt...
Når vi så kommer hjem fra arbejde, er killingerne sultne og spiser af voksenmaden....
Hvis jeg sætter 2 skåle med killingefoder, spiser Cassie bare så meget mere af det...
Hvad dælen gør jeg?
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Prøver så vidt muligt at holde Cassie fra skålen, når vi er hjemme... men man skal da også kun kikke væk i 2 sek. så er hun der igen...
apr 2006
Nøøj, hvor jeg dog glæder mig til at kunne flytte til et sted med flere rum og døre...
Jeg prøvede jo det her med at der skulle stå mad hele tiden... derfor fyldte jeg 2 skåle... men jo mere mad der står, jo mere spiser Cassie af det... hun fråder det simpelthen... hun tømte en hel skål inden killingerne fik så meget som en smagsprøve her den anden dag... og fylder jeg skålen op igen, fortsætter hun bare med at æde... er lidt bange for hun forspiser sig helt...
(og det er altså en af vores dybe tallerkener, der er "skål"... der kan være 100 gram i, eller mere hvis jeg fylder top på...)
apr 2006
Må jo prøve med en skål mere... skulle vist ha købt den store 10 kg sæk...
apr 2006
Har prøvet at rykke hende over til sin egen skål, også med killingefoder, men den er hun ikke interesseret i...
Så har undret mig lidt over denne opførsel...
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.019
apr 2006
Har godt nok ikke nogen snor... men det er da lige til at købe... *G*
Nyt foder, men mor spiser det hele...