{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Jeg er så ked af det lige nu... :( {{forumTopicSubject}}

Vi er lige kommet hjem fra banken af...
Havde det som om jeg skulle til ekamnen eller til jobsamtale, og bankdamen fik da også hurtigt knust mine drømme helt... smiley

Det så ellers så lyst ud... havde regnet så meget på det, og havde hver gang fået vist at vi kunne låne mellem 800.000 og 1 million til hus...
Men nu ser det ud til vi godt kan glemme alt...

Hun mente altså at vi skulle ha 8000 kr tilbage til os selv ud over huslejen og andre udgifter, hvilket lyder helt absurt for os... vi bruger jo slet ikke så meget, kun halvdelen, og det gør altså at vi lige pludselig skal regne 4000 kr. mere oveni forbrug, hvor vi så næsten ingenting har tilbage... ergo vi kan lige så godt glemme at kikke efter huse og glemme vores drømme...

Hold kæft jeg var bare tudefærdig... havde regnet det igennem så mange gange... havde lagt det perfekte budget, og så siger hun at vi SKAL ha de her 4000 mere tilbage til tjant og fjas... hvilket vi ikke engang bruger nu... det syntes jeg er latterligt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er så ked af det lige nu... :(
  • #1   29. jun 2006 Ka godt forstå du er ked li nu men der findes andre banker i dette land sååå bare klø på :-)))

• #2   29. jun 2006 Det er ikke så sjovt føler med dig... Vi fik at vide at min kæreste kunne låne 1mil alene... Syntes godt nok det var meget når man tænker på at han ikke har noget vildt fedt job.....

• #3   29. jun 2006 Du bor i ROskilde ikke? Nordea nede på Ahlgade er okay, men ellers så tag en snak med handelsbanken. Det er vores bank, og de er virkeligt realistiske og smadder smadder gode.
    - Og de er også gode til studerende. :0)
    Men prøv indtil I finder en løsning..!! Der er massere af banker, og I må bare klø på!!

• #4   29. jun 2006 Ja, der er andre banker... vi vil også prøve igen... men det virker bare så underligt at andre kan uden problemer...

Min kæreste tjener da godt, og selv om jeg kun er elev frem til januar, så får jeg da også mere end en SU...

Vi havde hørt fra vores udlejer om et par, der begge var på SU, som sagtens kunne låne ½ million...
    Og om min kærestes søster nye kæreste (lang titel) der kunne låne 2 millioner helt alene... og han var elektriker...

Så fatter jeg altså ikke vi ikke kan, når det er tydeligt vi ikke bruger så mange penge på spas, som hun mente vi burde... det kan man sgu da heller ikke, hvis man har hus at passe... smiley

• #5   29. jun 2006 Nordea kan ikke lide min kæreste, da han havde dem før han fik min bank... fordi han skyldte 200 kr. uden at vide det mens han boede i USA, så blev han registreret i RKI... så de vil slet ikke hjælpe os... (han er ikke i RKI mere... men vi har begge gæld)

• #6   29. jun 2006 Op med humøret :-))) Prøv andre banker så skal din drøm nok gå i opfyldelse :-))

• #7   29. jun 2006 ja op med humøret, der er masser af muligheder, bare klø på, giv ikke op første gang i får et afslag, prøv evt at kontakte div kreditforeninger, de er vilde med at låne penge ud i øjeblikket.
    8000 kr er meget til forbrug hver mdr, men i eget hus skal der jo være penge til vedligeholdelse osv, går der en rude skal den skiftes, skal taget udskiftes ligger der 200000 kr og venter bare der, skal der nyt køkken ind er det måske 50-100000 kr der venter, det er ikke billigt at ha eget hus, men derimod er det jo jer selv der bestemmer hvordan det skal indrettes osv. vi har selv haft kig på huse til ca 1 mill og i dem alle har der skulle bruges 500000 kr i renovering og det var så bare det nødvendige. og alt det ved bankerne squ godt, de siger så nej til jer fordi de mener jeres økonomi ikke vil kunne bære div vedligeholdelse på nuværende tidspunkt og de vil jo heller ikke udsætte jer for at i efter 1 år skal sætte huset til salg igen. bankerne ser jo tvangsauktioner hver dag selv hos folk med økonomien iorden sker det altså og et nyt tag ka altså vælte de fleste alm menneskers budget især hvis de er 1gangskøbere

• #8   29. jun 2006 Hejsa,

Jeg kan godt forstå din frustration, og ja jeg har hørt det der med de 4000 pr. voksen i husdannen før...det er absurt. hvis du er 2 voksne med 2 børn skal du ha et rådighedsbeløb på 10000 pr. md. jeg synes det er helt hen i vejret. håber i finder en bank der er villige til at se på jer som individer og ikke passe jer ind i en "sådan skal det være" ramme.

• #9   29. jun 2006 Det er noget pjat...Min kærestes lillebror og dame kunne låne næsten 600.000kr, og hun er lige udannet hh, og har ingen elev plads endnu, og han er i lære...så det der er noget pjat...i kan sagtens låne de penge et andet sted :0)

• #10   29. jun 2006 Tak alle sammen... håber da også det kan lade sig gøre andet steds... det slog bare lidt hårdt, da jeg troede jeg havde styr på det hele...
    Hun var allerede igang med at sige det slet ikke kunne lade sig gøre, men hun ville dog lige beregne på det, fordi hun så jeg virkelig var ved at græde... men at udtrække et nej, gør det jo ikke bedre...

Åh suk... håber ikke de alle er sådan...

• #11   29. jun 2006 Bente... ja det med rådighedsbeløbet fandt jeg så ud af... 8000 kr gør vi næsten ikke har noget tilbage...

Vi bruger jo slet ikke så meget...

Jeg havde lavet et "realistisk" budget, hvor jeg havde regnet forbrug mm. ud fra et hus... det vil sige el vand og varme var sat til mellem 3 og 5 gange så meget som det vi bruger nu...

• #12   29. jun 2006 julie jeg forstår dig godt vi skal i banken og spørge om vi kan låne til et hus i næste uge... men som andre siger så synes jeg os i skal spørge i en anden bank eller bare en anden afdeling i jeres bank,,, vi ville på et tidspunkt låne lidt penge til en bil og det kunne der bare ikke være tale om min veninde og hendes kæreste havde samme bank dame og de ville på samme tid låne 14000kr til en hest det kunne de absolut heller ikke men så flyttede vi over i en anden afdeling og der har vi kunne låne lige det vi ville indtil nu...

• #13   29. jun 2006 Bente... hvor meget går der lige ind under de 8000 kr... for nu prøver jeg at forklare min kæreste det, og nu er vi blevet ueninge... smiley
    Ih altså...

• #14   29. jun 2006 Amager banken er elt vild god men jeg ved ikke om der ligger en i næreden af vor du bor.... kender det godt fik samme besked fra danske bank da vi skulle købe vores andel.... de ville låne en 6 del af vad vi ar nu os amager banken... så klø bare på søde....

Naja

• #15   29. jun 2006 Præsis Danske Bank vi har... prøver en anden bank helt sikkert så...

Bente... Okay tak, vi havde regnet benzinen udenfor rådighedsbeløbet...

• #16   29. jun 2006 Bilforsikring er vel ikke med i...?

• #17   29. jun 2006 Okay... så tror jeg at jeg har det hele med efterhånden...

så har vi et gennemsnit på 12700 tilbage... minus de 8000 til rådighed giver 4700 tilbage...

• #18   29. jun 2006 Det er sgu også svært når jeg ikke har et ordenligt arbejde med en normal løn... ih...

• #19   29. jun 2006 hvad dælen er det for en bank!!!

de kan hurtig briste ens drømme, håber i finder en anden bank, 8000 kr, er vildt.... vi bruger lidt over 3000 kr om mdr i mad osv....

• #20   29. jun 2006 Ja desværre er det vel sådan... men vi har desværre gæld... ikke vildt meget, men det er åbenbart nok til vi kan glemme at låne til huset...
    Og ingen opsparing... jeg har aldrig haft penge... men ved også det er helt rigtigt med at dem der har penge, kan låne...

• #21   29. jun 2006 Hej Julie...
    For nogle år siden stod vi og skulle bygge hus. Vores rådgiver forlangte 10.000 til fest & farver!!! Hvor vi gik ind og sagde, at han kunne se tilbage i vores kontoudtog, og så tog vi et kvartal, hvor vi simpelthen bevidste, at vores reelle rådighedsbeløb slet ikke var i nærhedes af de 10.000. Samtidig viste vi, at vi kunne sætte penge til side, og det er jo noget de kan lide!!

Kommentér på:
Jeg er så ked af det lige nu... :(

Annonce