Piercinger og metaldetektorer Piercinger og metaldetektorer
Hejsa..
Dette er vel så off-topic som vi kan komme.. og selvom det måske umiddelbart lyder som en joke, er det skam ment i ramme alvor.. (dog med et glimt i øjet).
Jeg er simpelthen nødt til at vide, om der er nogle der har piercinger, der har været ude at flyve, for jeg vil uendeligt gerne vide, hvordan sikkerhedskontrollen i lufthavnen tackler det at passageren har en piercing.
Der er selvfølgelig en grund til jeg spørger.. og det er - hvis der er nogen der ikke har luret det - fordi jeg har en piercing, og såmænd skal ud og flyve. Jeg var i USA sidste år, og der er UTROLIGT MEGET kontrol i lufthavenen, både når man skal derover, og når man skal hjem. Faktisk bliver alle med ikke.-amerikanske pas, trukket til side i sikkerhedstjekket, og får gennemgået bagage samt tjekket af metaldetektorer. Dengang havde jeg ikke piercingen, så ved ikke helt hvad jeg kan forvente.. Jeg vil jo nemlig gerne gøre så lang en rejse så nem og smertefri som mulig, så håååber der er nogen der har erfaringer de kan/vil videregive, så jeg - om ikke andet - kan få fat i et piercingsmykke af plast inden jeg tager nogen steder
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Men lidt hjæp var det da
sep 2005
Naja
feb 2006
sep 2005
Naja
feb 2006
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
feb 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 160
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Så selvom man har piercinger der ikke er synlige, er der ikke noget at frygte. :0)
Rigtig god rejse når du skal til det.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
feb 2006
Generelt: På flyvninger til/fra USA samt indenrigsflyvninger er de utroligt skrappe. De tjekker blandt andet alt ens håndbagagen (når man er udlænding) og tjekker for spor af sprængstoffer.. Man får også taget fotografi og fingeraftryk når man lander derovre, og da vi skulle flyve indenrigs blev jeg bedt om at tage bh'en af, så de kunne sikre sig at det bare var de små metal dimser i spændet der gav udslag..
Jeg vil bare ikke stå i sikkerhedskontrollen og trækkes mere til side end man i forvejen bliver, og jeg vil slet ikke stå i den situation at de beder mig fjerne piercingen, så ville egentligt bare høre om der overhovedet var nogen hvis piercing var smuttet i detektoren, for så jeg kan nå at løse problemet inden jeg skal afsted...
Lene: jeg kunne ikke finde på at tage min piercing ud. den er simpelthen en del af mig, så det eneste der kan blive tale om er at sætte et smykke af plastik i, under rejsen... har i forvejen en plast-stav i armen (implanon hormon stav) så jeg ved at plast ikke er noget problem
Og mange tak for de mange ønsker om en god rejse..
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
feb 2006
Jeg tror nu lige jeg kontakter de to selskaber jeg skal flyve med, for at høre angående min piercing. Men tror nu også jeg lige får fat i en plast-stav eller ring i tilfælde af jeg får brug for det
Piercinger og metaldetektorer