580 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Luca's øjenfarve + Udstilling Luca's øjenfarve + Udstilling

Jeg ved ikke om det er for tidligt at snakke om hendes øjenfarve, men jeg synes at den er ved at skifte. Ligner lidt at den bliver grøn, men jeg er ikke helt sikker.

Er der nogen der kan hjælpe med en afgørelse?

Hun er her http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7601

Og tror I at hun, rent udseendet mæssigt (aftegninger og evt. øjenfarve) ville kunne være udstillingskat? Har nemlig overvejet at slæbe både hende og Røskva med når Luca bliver ældre. Jeg er nemlig blevet hooked på det med at udstille...

Håber I vil tage jer tid til at svare...

Knus Cemile

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luca's øjenfarve + Udstilling
  • #1   18. jul 2006 Det kommer jo an på om man kan se noget race i hende om hun kan udstilles som huskat... og hende øjne kan blive aller farve så du må vente og se tiden an...

Naja

• #2   18. jul 2006 Jeg tror ikke man kan se noget race i hende... Men jeg synes det er svært at bedømme. Umiddelbart nej.

• #3   18. jul 2006 Hvis man ikke kan så er det bare om at blive meldt ind i en af hovede klubberne og komme afsted jo hurtiger jo bedre så er hun vant til det fra killing....

Naja

• #4   18. jul 2006 Jeg er allerede medlem af Darak smiley Og regner med at tage Luca og Røskva med på udstilling her når Luca er blevet 3 mdr. Evt i Næstved. Det er bare en enkelt dag...

Må finde ud af hvad man gør med huskatte til udstilling... Har jeg ikke den fjerneste idé om...

• #5   18. jul 2006 Det er vel ikke anderledes en med racekatte.... de har jo bare en klasse for sig...

Naja

• #6   18. jul 2006 For det første bedømmes huskatte efter kondition og temperament.
    Det vil sige, at du skal sørge for at hun er i flot stand, ikke for tyk ikke for tynd og at pelsen skinder.
    Du skal sørge for, at hun vil være med til det med udstilling. Øv med hende, lad andre mennesker gramse på hende og så videre.

Øjenfarven har ingen betydning overhovedet smiley

Derimod ser man dommere falde i svime over et flot tabbymønster eller en skarp afgrænsning mellem farverne.
    Som udstillinger generelt, ja så er det en skønhedskonkurrence og 1 pladsen afhænger af øjnene der ser

• #7   18. jul 2006 Lona J: Det med at lade sig rave på af fremmede bliver der vist ingen problemer med smiley Hun tror alle med 2 ben er kattemennesker og hun vader bare beslutsomt hen imod de første ben hun ser for at blive nusset smiley Hun er blevet passet af så mange forskellige mennesker i sit unge liv allerede, at alle mennesker = mad smiley

Tjaa, det med om farverne er skarpt afgrænsede ved jeg desværre ikke en dyt om smiley Vidste godt det med øjenfarve, det var bare nysgerrighed for vores side smiley

Kan du evt se på billederne om hendes farver er skarpt afgrænsede? ellers må jeg jo tage nogle bedre smiley *gg*

Naja: Ja det ved jeg. Vidste bare ikke hvad der lægges vægt på smiley

• #8   18. jul 2006 Hej Cemile.

Nu er jeg jo ikke dommer, men jeg har nu lyst alligevel til at komme med en "for sjov" bedømmelse af hende. smiley

Jeg er vild med hendes sjove næseblis, den giver hende et betuttet udtryk.
    Hun har nogle vildt flotte farver og de er flot lige fordelt på kroppen.
    Hun ser ud til at være i super kondition og har en god størrelse.
    Hvis hendes temperament er som du skriver, ja så er hun for mig indbegrebet af en huskat i vinderklasse
    (ps. min huskat blev BIS, første og eneste gang hun blev udstillet smiley )

Kommentér på:
Luca's øjenfarve + Udstilling

Annonce