390 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

For lidt beskrivelse For lidt beskrivelse

Nu har jeg bemærket flere gange at der ved velkomst af en kat at nogle skriver "for lidt beskrivelse". Jeg har endelig fået lokket min søster herind med Cuties killinger, og så kom den igen med "lidt mere beskrivelse tak". Min søster har haft killingerne i to måneder og lige fra hun fik dem har jeg prøvet at lokke hende herind, men hun sagde at hun følte hun ikke vidste nok om killingerne endnu. Desuden føler hun ikke at hun staver så godt, så hun var også lidt utryg. Jeg tænkte bare at jeg glædede mig til at vise Cuties killinger frem, og at give min søster den samme glæde som jeg har ved kg, og jeg synes det var flot det hun havde skrevet under omstændighederne. "For lidt beskrivelse" bliver sagt ret ofte, og jeg tænker at når folk ikke ved så meget om katten endnu, så er det jo begrænset hvad de kan skrive. Vi har også ordblinde, og folk der ikke føler de staver så godt som måske fokusere mere på at lægge en masse billeder ind. Jeg synes at billederne er det vigtigeste, og at folk kommer med den beskrivelse som de nu kan/føler for. Hvis alle skrev en hel roman om deres katte (hvilke vi jo nok alle kan.. Hihi) så ville jeg ikke kunne nå at læse det hele. Er jeg den eneste der tænker sådan?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For lidt beskrivelse
  • #1   6. dec 2015 jaaaa, det ER jo et galleri så noget beskrivelse er da ønskelig......yndige søde kvikke makrel-tabby killinger nu så og så gamle.....der er altid noget man kan skrive. smiley

• #2   6. dec 2015 Hun har også skrevet en del. Blandt andet har hun skrevet hvor shadows grænser går. To måneder synes jeg er ret hurtigt at lærer sin kat at kende på den måde. Hun har skrevet han er kærlig, legesyg, en smule reserveret, hvornår han er født, at hun har hans søster også, og hvad der er blandet i af racer.

• #3   6. dec 2015 Nogle gange synes jeg også lige folk har været hurtige nok når de bare skriver "sød kat" og så har knipset 10 næsten ens billeder med mobilen af katten der ligger og sover, men andre gange synes jeg folk kan være lige hurtige nok med "for lidt bedkrivelse". Som fx min søsters killinger. Hun har haft dem i to måneder, og jeg er sikker på der kommer mere på løbende. Blandt andet når hun ser at vi ikke slår hårdt ned på et par enkelte stavefejl.

• #4   6. dec 2015 Jeg kan ikke lige se problemet. De ER jo kommet ind.

• #5   6. dec 2015 Hmm.. Nu snakkede jeg jo også bare om vigtigheden af beskrivelsen Susanne.. Ane kom med hendes mening, som så startede en dialog, men jeg kan ikke rigtigt få noget konstruktivt ud af din kommentar. Jeg ville bare gerne hører andres meninger nu jeg selv har haft tænkt på det. Jeg er ked af at du synes mit indlæg er ligegyldigt, men så er der jo altså ingen der tvinger dig til at deltage i snakken smiley

• #6   6. dec 2015 Det er og vil altid være et vurderingsspørgsmål, og da regler tolkes forskelligt, vil det også være forskelligt, hvad man synes er nok. Og desuden er det her emne egentlig ret gennemtygget, og du vil kunne finde en del tråde med samme emne.

• #7   6. dec 2015 Igen.... Ingen tvinger dig til at svare på det Susanne..

• #8   6. dec 2015 Næh men heller ingen kan forbyde mig at gøre det. smiley

• #9   6. dec 2015 Wow... Så du kommer bare herind for at kritisere mit indlæg uden nogen grund, siger det er gennemtygget og unødvendigt?

• #10   6. dec 2015 Du læser kun det, du vil, når man ikke giver dig ret. Læs det dog en gang til. smiley

• #11   6. dec 2015 Jeg sætter pris på din mening, men det er ligesom måden du vælger at præsentere den smiley hvis du nu havde skåret alt det andet fra med "jeg kan ikke se problemet", "ingen forbyder mig at skrive" og brugen af ordet "gennemtygget" så havde jeg skam sat pris på din mening. Når alt kommer til alt er det lige hvordan man servere den smiley jeg er ked af du føler dig misforstået, men jeg er endnu mere ked af at du ikke igennem tråden kunne tyde at jeg følte min tråd tog en ubehagelig drejning smiley jeg tænker det bedste vi kan gøre er at vi lukker emnet her smiley no hard feelings, men jeg har lidt tabt lysten til at kører mere rundt i det smiley hvis du ønsker at fortsætte er du velkommen til det smiley

• #12   6. dec 2015 Jamen den måde kan man også få en diskussion på. Når man vælger at "lukke" emnet. Hvorfor så åbne en diskussion, hvis andre meninger er uvelkomne?

• #14   6. dec 2015 Godt at killingerne kom ind, jeg må sige det er sjældent jeg kikker ind til de nye katte, men godt der er nogen der gør.

• #16   6. dec 2015 Det er min storesøster og hun hedder Maria-Malou s. Killingerne hedder rainbow og shadow, og det er to af de 5 dejlige "ups'er" killinger vi fik på Cutie. Det med for lidt beskrivelse var skrevet rigtig pænt og det er ingen kritik til personen som mente det. Jeg var bare uenig, og det sker en gang imellem at jeg ser der står "for lidt beskrivelse" uden helt at kunne se grunden. Det jeg finder spøjst er at der står lige præcis den besked "for lidt beskrivelse", og jeg funderede bare over hvad folk sådan forventer herinde af tekst smiley som jeg nævnte før synes jeg billederne er langt de vigtigeste, men det er jo bare mig smiley :) ingen kritik, bare nysgerrighed..

• #17   6. dec 2015 Jeg er helt enig Felis. Jeg synes det bør være kg's admin eller andre fra siden der godkendte dem. Sådan for at skille dem fra som måske kunne finde på at lave et pjat indlæg eller skriver noget upassende. Det er da nervepirrende og ubehageligt at sidde der og se om folk synes ens kat er sød nok. Nu er kg ikke så slem synes jeg, men jeg har hørt at nogle af de andre gallerier er rigtig hårde. Lastbil og cykel blandt andet har jeg hørt at man let bliver udstødt hvis man ikke lige har det rigtige.

• #18   6. dec 2015 Jeg synes selvfølgelig der skal stå mere end bare: "sød kat", men udover det synes jeg det er op til den enkelte hvor meget de skriver.

• #20   6. dec 2015 Jeg vil give dig ret!
    jeg synes også det er noget fis, at andre brugere skal bedømme ens tekst. som du skriver, så er der jo flere der måske lige vil vente med at skrive noget indtil de kender deres kat bedre.

• #21   6. dec 2015 Det er nu engang sådan, at bazoom er bygget op. Hjælpeadmins har heller ikke tid til at sidde og stemme katte ind. smiley

• #22   6. dec 2015 Det har du ret i Susanne. Personligt forstår jeg bare ikke idéen/konceptet i, at man skal "stemmes" ind. Det skal man jo ikke på andre forumsider... ?

• #23   6. dec 2015 Næh men det har man valgt. Og det har da resulteret i noget hovedrysten nu og da. Jeg har blandt andet selv fået stemt en kat ud, selvom alt var udfyldt, og der var nok billeder.

Jeg ved, at Lis også fik en abby afvist helt og aldeles.

Det sker heldigvis ikke sådan længere.

• #24   6. dec 2015 Ja.... men det synes jeg bare er noget mærkeligt noget... ? man kan jo hurtigt blive "stemt ud" af de forkert grunde... og det synes jeg er noget fis... Alle har jo lige ret til at være her. ?

sådan har jeg det bare selvom det er sådan herinde ?

• #25   6. dec 2015 Nej der er heldigvis ikke så mange der afviser længere. Jeg har set det et par enkelte gange, og da har det frustreret mig når de der afviste ikke kom med en begrundelse. Det synes jeg godt lige man kan gøre, specielt overfor nye brugere som måske føler sig særligt velkomne. Men står der egentlig noget om hvor meget tekst der skal være?

• #26   6. dec 2015 Der er nogle regler for oprettelse, som jo skal overholdes.

Dem jeg talte om, der blev stemt helt ud, de opfyldte dem alle. Sådan er det heldigvis ikke længere. smiley

• #27   6. dec 2015 Det lyder helt vild Susanne. Det må ikke have været rart. Godt det ikke er sådan nu smiley

• #28   6. dec 2015 Det gør en forskel, at man ikke længere kan gemme sig når man stemmer ud, men skal stå ved det smiley
    Jeg kunne sagtens undvære den funktion, især fordi den giver uro, ja også selvom jeg er imod, Armani sætter katte ind under raser hvor di ikke hørehjemme, uden tavle og uden lighed med rasen....
    Men jo vi må følge reglerne.

• #29   7. dec 2015 Fedt du støtter din søster! Er enig med dig smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #30   8. dec 2015 Trine L
    Jeg er helt og aldeles enig med dig, det er noget pjat at man skal stemme ud eller ind.
    Hvad angår det med at nogen "prominenet" medlemmer herinde har fået deres kat stemt ud engang, kunne måske handle mere om personerne end om kattene.
    Nogle medlemmer gør mere opmærksom på sig selv i både positiv og negativ øjemed, afhængig af hvem der læser det.
    Jeg tænker at der sagtens kunne være en form for hævn udstemning i de tilfælde, men hvad ved jeg ??

Egentlig burde man blot kunne oprette sin kat, hvis det er det man vil, fremfor der sidder nogle smagsdommere og måske endda laver en fraktion imod den bruger som gerne vil have sin kat stemt ind.
    Men igen det er blot min mening.
    OG derfor jeg ikke har oprettet nogen kat smiley

• #31   8. dec 2015 Catstuff, jeg er ellers sikker på, at dine smukke katte ikke vil have problemer med at komme ind. smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #32   8. dec 2015 Susanne tak og sikkert ikke, men jeg har det nu fint med at de ikke er herinde smiley

• #33   8. dec 2015 Jeg har beundret dine killinger en del gange. smiley

• #34   8. dec 2015 Jeg giver dig helt ret i at nogle gange så er der en der afviser med for lidt beskrivelse uden der egentligt syntes at være en grund, som du nævner så kan Vi jo ikke alle skrive en hel roman og det er vel heller ikke meningen.
    Omvendt så er der andre gange hvor der måske kun er udfyldt navn, køn og måske blot står en enkelt linje mere og dert kan jeg godt syntes er for lidt, men jeg afviser aldrig af den grund, jeg anmoder blot høfligt om ikke man vil skrive lidt mere om katten, og skidt med at man er ordblind, det er der mange der er og man skal såmænd nok finde meningen med teksten selv om der er stavefejl, omvendt ordstilling osv. Og respekt for at man ikke har haft killingen så længe og derfor ikke kender den fuldt ud, men skriver man netop det i teksten så tvivler jeg også på at man generelt bliver afvist med for lidt beskrivelse hvis man bare har skrevet nogle få ting.

Jeg har ikke set din søsters profil så dette er skrevet ud fra en generel oplevelse af systemet.

Kommentér på:
For lidt beskrivelse

Annonce