1.461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Jeg får stød af alt på mit arbejde - hjælp... Jeg får stød af alt på mit arbejde - hjælp...

Jaa...

Det er nu blevet så slemt at jeg timer mine tissepauser således at jeg kun skal ud af døren én gang på en hel arbejdsdag (2 hvis jeg er meget trængende)
Og når jeg giver telefonen til min chef ligger jeg den på bordet og han samler den op (og omvendt når jeg skal have den tilbage) men jeg får stadig voldsomme stød -.-'
Jeg får stød ved typisk metalting, såsom håndtag, bordramme, telefon og min chef (ikke lavet af metal dog)...
Og det er 'voldsomme' stød, og de kan altså mærkes i op til flere timer efter smiley
Jeg tøver efterhånden hver gang jeg skal røre den telefon og hver gang jeg skal ud af døren, og har overvejet at tage mine vanter på hver gang jeg skal håndtere telefon og døre, men det virker bare pinligt, da min chef sidder i samme rum som mig smiley
Jeg har også noget antistatisk til kattene, som hjælper rigtig godt derhjemme. Har overvejet at sprøjte det på mig selv, men er lidt i tvivl om jeg skal sprøjte det i håret, på tøjet, hænderne eller alle steder...

Har i nogle ideer til hvordan jeg kan slippe for de her ubehagelige stød, uden at gøre mig selv til grin (helst)? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg får stød af alt på mit arbejde - hjælp...
  • #1   16. feb 2016 Prøv nogle andre sko eller en anden shampoo/balsam - det er som regel en af disse ting smiley

• #2   16. feb 2016 fodtøj gør stor forskel. jeg har ikke så god jordforbindelse og crocs og amdre sko i samme stil er noget l***

• #3   16. feb 2016 du skal nok lede efter nogle sko med læder eller ren gummisål

• #4   16. feb 2016 Det er fuldstændig det samme lige meget hvilke sko jeg har på. (Skifter mellem 4 par regelmæssigt) Skifter også shampoo jævnligt da mit hår bliver kedeligt når jeg bruger samme shampoo længere tid af gangen. Skifter her mellem 3. Så kan ikke se at det skulle hjælpe?

• #5   16. feb 2016 bomuldstøj er også bedre end kunststoffer smiley

• #6   16. feb 2016 Det er også det det meste af mit tøj er i smiley
    Og får intet stød derhjemme overhovedet, så synes det er mærkeligt. Har kun givet kattene stød (ca. 6-7-8 måneder siden sidst tror jeg) og der fik de gave en omgang spray antistatisk dims og så var der ikke det problem længere. Der er masser af metalting herhjemme også og har aldrig fået stød af det, så undrer mig ret meget smiley

• #7   16. feb 2016 Og for at være sikker så er bomuld det der hedder cotton ikk?

• #8   16. feb 2016 Måske jeg skulle prøve at tage skoene af, tror i det vil hjælpe?

• #9   16. feb 2016 jo bomuld er cotton/cottone/baumwolle smiley er der gulvtæppe på arbejde? det gør det nemlig værre

• #10   16. feb 2016 Her er nogle typiske råd smiley
    1. Læg et stykke antistatisk stof over din kontorstol og en måtte eller et stykke antistatisk gulvtæppe under dit skrivebord.

2. Brug tøj af bomuld og uld frem for syntetiske stoffer.

3. Prøv med forskellige sko og løft fødderne, når du går.

4. Brug fugtighedscreme, hvis du har tør hud.

5. Rør dørhåndtaget eller andre stødgivende genstande med håndroden eller armen, som er mindre følsomme for stød end fingrene.
    6. Man kan også aflade med en fingerring, en nøgle eller noget andet metal, inden man tager fat med hænderne.

7. Skyl dit tøj i skyllemiddel. Det har en antistatisk virkning. Det indeholder dog også stoffer, der belaster miljøet, så det bør være en af de sidste muligheder.

8. Gå til din arbejdsgiver eller sikkerhedsorganisation, hvis du har regelmæssig problemer med statisk elektricitet. Tag eventuelt problemet op i arbejdspladsvurderingen (APV).

9. Hvis der er mere end 22 grader, kan I med fordel skrue ned for temperaturen. Det øger luftfugtigheden og mindsker risikoen for statisk elektricitet.

10. Statiske materialer kan behandles med et antistatisk middel eller skyllemiddel. Det kan dog indeholde andre uønskede stoffer, så hold øje med indholdet og eventuelle bivirkninger.

• #11   16. feb 2016 Ja der er gulvtæppe i hele komplekset og ikke noget vi kan ændre ved.
    Den med fugtighedscreme tror jeg er en rigtig god ide, for efter at have vasket hænder efter toiletbesøg så får jeg ikke stød af diverse håndtag. Varmen i lokalet kan vi ikke gøre så meget ved, da solen står lige ind, men vi lufter så meget ud som vi nu kan uden at blive syge.
    APV har vi ikke noget af, da arbejdspladsen kun består af mig og min chef som også kun har ansat mig i praktik grundet familieforhold. Men han er kendt til problemet da han jo også får stød når jeg giver ham telefonen og når han giver den tilbage til mig (derfor vi ligger den på bordet først)
    Men der er en del ting på den liste som jeg ville tjekke igennem! Så får masser at lave det næste stykke tid smiley

• #12   16. feb 2016 Idas råd lyder rigtigt fornuftige

• #14   18. feb 2016 Som Felis er inde på, er det pga tør luft.
    Jeg vil anbefale en luftforstøver der selv sender vanddis ud i rummet automatisk.

• #15   18. feb 2016 Nu skal jeg kun være på arbejdet til maj så vil ikke investere i alt muligt. Men lidt småmønter kan jeg godt gå med til.
    Et antistatisk underlag til bordet er det bare en plastplade eller?
    Da det er chefens kontor er der begrænset hvad jeg kan få lov til at ændre på smiley

• #16   18. feb 2016 Det kan også hjælpe at sætte en del grønne planter derind.

• #19   18. feb 2016 A.P Det er så i den prisklasse jeg kalder dyr smiley
    Synes 400 kr er meget i forhold til at sætte en skål med vand ind i rummet som jo næsten er gratis smiley
    Tror ikke gulvtæpperne er et problem men det jo svært at sige når jeg endnu ikke har fået eksperimenteret med det andet endnu smiley Skal lige tilbage fra ferie smiley

Kommentér på:
Jeg får stød af alt på mit arbejde - hjælp...

Annonce