{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.365 visninger | Oprettet:

PostDanmark {{forumTopicSubject}}

Jeg er egentligt i et overraskende strålende humør idag, men jeg har dog en kæmpe knude af frustration jeg simpelthen er nødt til at få ud.

For at starte ved begyndelsen, så havde jeg købt mig selv en lille fødselsdags-gave på forskud, og den skulle sp sendes mandag. Tirsdag morgen tjekker jeg så tracking nummeret, men der stå ikke andet end at pakken er kommet til Taulov (hvor posten samles inden den køres til bl.a. horsens). Meeeen.. det har oplevet før, så pyt skidt. Hele dagen gik jeg så og ventede, på at pakkeposten skulle komme. Og jeg blev næstne helt ustyrlig da jeg så postbilen komme ned ad gaden overfor (er der i det hele taget andre der har det sådan, når de venter på en pakke???). Men han kørte forbi...
Omkring 13tiden ringede jeg så til postdanmark, fordi der endnu ikke var registreret mere på pakken, og den derfor ikke engang stod til at være til omdeling her i Horsens. Forklaringen lød, at den var til "eftermiddags-omdeling", så den hoppede jeg på.
Men kl lidt i 19, var den stadig ikke dukket op og jeg tjekkede tracking nummeret igen. Nu havde de så fået opdateret for der var kommet endnu en registrering på, desværre var det bare en "retur til afsender" registrering dre fik mig til at flippe.
Èn gang tidligere har jeg prøvet at en pakke blev udleveret til afsender, samme dag den burde være afleveret til mig, og der var påstens grund at modtageren (mig) havde nægtet modtagelsen - og det kan jo ikke lade sig gøre, når det var den dag pakken burde dukke op hos mig!
Anyways... Jeg ringede til postdanmark - der nu er blevet til PESTdanmark - igen, og fik at vide det kunne være en fejlscanning, men at jeg skulle ringe næste dag når kundeservice havde åbnet (aner ikke hvad det så var jeg havde ringet til!!!!!)
Onsdag morgen kl 8 ringer jeg så til pestdanmark og snakker med en ny kundeservicemedarbejder. Han fortæller mig pakken er på vej til københavn (!!!!!!!) og at han ikke kan se hvorfor den er sendt retur. Men han råder mig til at få afsenderen til at efterlyse pakken.

Afsender har jeg selvfølgelig været i kontakt med, allerede igår, da jeg så pakken var på vej retur. Og han har så kunnet fortælle mig, at afsenderadressen slet ikke er uden på pakken, men kun indeni, hvorfor den jo ikke kan sendes retur til ham.

Nå, men jeg har jo så altså sendt en mail med opfordring til efterlysning af pakken, til afsenderen.
Og så går jeg i seng og putter med katten. Da jeg så står op en times tid senere tjekker jeg liiiiiige tracking nummeret igen. Og så står der dælme at pakken er ankommet til omdeling i Taastrup, og hvad værre er, at den er UDLEVERET TIL ERHVERV!

Så koger en vis væske hos mig altså! Så jeg ringer IGEN til pestdanmark, og mens jeg er på vente-musik overvejer jeg at starte en underskriftsindsamling til fordel for at få postdanmarks monopol brudt...
Igen snakker jeg med en kundeservicemedarbejder, men denne virker dog en smule mere hjælpsom end de tidligere (om det holder stik må tiden vise). Hun tjekker i hvert fald tracking nummeret, og finder ud af, at pakken er på deres retur-lager. Så dem ringer hun til. Da de endnu ikke er kommet til pakken endnu, beder hun om oplysninger om indholdet af pakken, samt mit navn, adresse og telefonnummer så hun kan ringe til mig, og så lover hun at ringe senere idag, uanset hvad hun finder ud af. Så nu sidder jeg - ligesom igår - og venter på pestdanmark..

Jeg hader at et selskab så stort som dem, ikke kan finde ud af at bringe en pakke fra A til B uden at kludre i det (og jeg tænker ikke bare på dette tilfælde, men generelt), og i det hele taget løber samtlige dårlige oplevelser med pestdanmark gennem mit hovede - og der er nok nærmere 10 end 5 af de dårlige oplevelser.
Hvor er det absurd, at et land som vores, der gør hvad de kan for at bryde Arla's monopol på mælk, og iøvrigt forsøger meget kraftigt at styrke konkurrencen, indenfor de enkelte grupper, for at stille forbrugerne bedre, at vi så STADIG lider under et postdanmark monopol. Især når man tager i betragtning, at de altså slet ikke gør det så godt endda...
Jeg synes i hvert fald ikke det er nogen særlig stor succes, når 70.000 forsendelser hvert eneste år forsvinder.. Hvor er det smadret at der skal være så meget konkurrence, undtagen på post!

Er jeg bare så usandsynligt uheldig at alle postdanmarks fejl går ud over mig, eller er der vitterligt andre der også oplever det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PostDanmark
  • #1   30. aug 2006 Vi er skam andre der oplever den slags.. smiley Jeg bestilte for en måned siden en ny telefon fra mit telefonselskab. Jeg fulgte ligesom dig med via trackingnummeret hvor langt telefonene var. Jeg glædede mig som et lille barn... da der var gået 8 dage så jeg at telefonen stadig lå på en central i Hornbæk (ved Randers) og jeg undrede mig over om den mon var strandet der ? Så jeg ringede til PEstdanmark og spurgte hvornår den i alverden kom til min adresse. De sagde at den havde været der og om jeg ikke havde en seddel på den (som man normalt får når posten kommer forgæves) MEN NEJ.. jeg havde ikke fået nogen seddel for det havde posten sørme glemt.. knold!! Så min nye telefon havde ligget og blomstret på en central i Hornbæk i 4 dage.. ARRRG!! SJUSK tænkte jeg gnavent og skyndte mig ind til centralen...

    Da jeg kom ind til centralen kl 9 (Det skal lige siges at den såkaldte central er en alm købmandsforretning) og bad om min pakke.. jeg fik at vide : " Vi arbejder kun for postdk fra kl 10 - 14 og vi vil ikke have noget med det at gøre på andre tidspunkter" - Øhhhm nå.. kender du ordet KUNDESERVICE tænkte jeg gnavent.. (jeg var på arbejde den dag, så det endte med at jeg blev nødt til at tage fri for at kunne hente den skide pakke inden 14..

    Så JOW.. jeg kender det ganske godt...


  • #2   30. aug 2006 det der med de sedler... det er de altså ikke særligt gode til, for jeg har også oplevet at de har glemt at smide dem ind.
    Faktisk har jeg oplevet, at pakkemanden kom over gaden med pakken i hånden, gik ind gennem porten som han skulle, om i gården og så stod og kiggede på de forskellige døre der var, inden han så gik igen. Det var åbenbart for kompliceret for ham. Da jeg så kontaktede pestdanmark fik jeg at vide at posten SELVFØLGELIG havde forsøgt at aflevere pakken, hvortil jeg kun kunne sige at det havde han ikke, for der havde ikke været nogen ved vores dør hele dagen!
    HADER sådan noget fis..

    Men hvor er det rart ( selvom det naturligvis er træls at opleve sådan noget) at jeg ikke er den eneste..


  • #3   30. aug 2006 Har til gengæld oplevet at en pakkepost har været ved vores hus... (vi deler indkørsel med vores udlejer, som har hus lige ved siden af...)
    Efter vores udlejer havde denne pakkepost været forbi ved 10-tiden... han havde set vedkommende gå ind i indkørslen og ud igen... havde ikke tænkt mere over det, da han vidste vi ikke var hjemme...

    Ved 16-tiden kommer vi så hjem og finder pakken stående frit ude i indkørslen på nogle paller, der var stablet ved hegnet...
    Tænkte bare WHAT the f***
    Sådan efterlader man sgu da ikke bare en pakke til folk der ikke er hjemme... hvad hvis det var begyndt at regne, eller nogen kom forbi og stjal den...???

    Dette har jeg også oplevet 2 gange med et andet pakkefirma, hvor mine varer bare er blevet smidt af ude i det fri, selv om jeg tydeligt har skrevet ved faktura, at hvis jeg ikke var hjemme skulle pakken stilles i læ i vores vindfang... men havde ikke regnet med postdanmark kunne være lige så sjuskede...


  • #4   30. aug 2006 Vi savner may-britt: ej men helt ærligt! Hvor er det typisk postdanmark. De tror nemlig aldrig på en, når man siger budet ikke har ringet på. Og det er jo helt hen i vejret.. Især fordi de godt ved, at det er de ansatte der napper de 70.000 forsendelser der forsvinder om året, og det burde da om noget bevise at man ikke nødvendigvis kan stole på de ansatte. Desuden kan jeg stadig huske hvad jeg lærte på handelsskolen angåenden virksomhed; Kunden har altid ret. Det blev senere revideret til "næsten altid" men stadig væk, burde postdanmark prøve at komme ind i kampen. Hvem gider besvære sig med at ringe til postdanmark og brokke sig, hvis det de siger er løgn.. helt ærligt!

  • #5   30. aug 2006 Julie: det har jeg så aldrig oplevet med en pakke, men jeg har oplevet at en dvd jeg havde bestilt, der blev sendt som maxibrev stod ude i hørnet ved siden af vores dør en dag jeg kom hjem. Det blev jeg også stiktosset over, for jeg bor i en opgang i midtbyen, og der er en læge i opgangen, så der er fri adgang for hvem som helst der, og hvem som helst kunne komme forbi og se den kuvert - og så skal der jo altså ikke mange sekunder til, før at man kan mærke hvad der er i... (og lige sådan for at nævne det, så kunne kuverten sagtens gå gennem vores brevsprække for dagen før havde jeg også modtaget en, og den kom den vej ind smiley

  • #6   30. aug 2006 Det er ret træls...

    Det er sjovt at de ikke leder efter sådanne værdier hos nye postbude... syntes selv jeg er en fornuftig og ansvarlig person når jeg søger arbejde...
    For at arbejde for postdanmark skulle man "bare" være over 18 år og have kørekort, samt at kunne dansk...!!
    Hvad med at være ansvarsfuld? Hvad med at være troværdig? Hvad med venlig eller pligtopfyldende?

    Så det burde da være nemt at arbejde for dem, når man nu har sådanne kvaliteter...?
    Men noooo...

    Man skal igennem flere iq-tests... og andre fuldstændigt ligegyldige trin for at endelig kunne komme til jobsamtale... der fik jeg så at vide de ikke kunne bruge en som mig, fordi de vurdere jeg lignede en, der ikke kunne arbejde hårdt nok og ville ha mange sygedage, fordi jeg er overvægtig...

    Men kan høre på det hele de sagtens kan ansætte inkompetente ligeglade mennesker...

    Kan altså godt forstå mange arbejdsløse nægter at skulle søge arbejde hos postdanmark.... smiley


  • #7   30. aug 2006 Julie: HELT ENIG!!!!

  • #8   30. aug 2006 Ja jeg er også meget meget sur på dem... Min hund fik fjernet en kræft knude for snart 4 uger siden, den skulle så sendes til england for at blive tjekket lidt nærmere... Fint nok efter 3 uger hvor jeg har rykket for svar finder de så ud af den er blevet væk i posten!!!! Og de kan ikke finde ud af hvor den er blevet af.....

  • #9   30. aug 2006 Vi savner May-Britt!!!!! ~
    LOL.... flot at så skrive det er anonymt... gad vide om man så får dårligere service, hvis de ser man har givet dem dårlige karaktere i den "anonyme" undersøgelse... :s


  • #10   30. aug 2006 Det var kræft knuden der er blevet væk inden den nåede til england... Så det er jo rigtig smart, man kan jo ikke bare tage en ny prøve...

  • #11   31. aug 2006 Jeg kan så fortælle dig at der er et konkurrerende firma på vej til Postdanmark smiley

Kommentér på:
PostDanmark

Annonce