404 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
En god familige hund?! En god familige hund?!
Jeg står alene tilbage med min 5 kære katte.
Jeg har en forstilling om at jeg godt kunne tænke mig en hund,
som jeg kunne give meget af min fritid til.
Jeg overvejer stadig.
Jeg er blevet forelsket i en Begels, men jeg høre så fra venner og bekendte at det ikke er en familie hund.
Jeg ville geren have en stor hund, men alligevel ikke så stor, men den må heller ikke være lille som en gravhund.
Nogle der kan hjælp mig med, hvilken race jeg måske skulle vælge? Der skal være en god god familie hund, som kan med mine katte.
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 20 Svar: 1.582
Tænk på hvad du vil bruge den til?
dec 2005
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 21
dec 2005
dec 2005
Er det din første hund??
dec 2005
dec 2005
dec 2005
dec 2005
Slut herfra
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 153
dec 2005
Sidder næsten og har lyst til at sende et linl til et sted hvor jeg tror at hunden skal købes men men må hellere styrrer mig *GH*
dec 2005
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Jeg kan jo så skrive at mit ønske er at få en rottweiler.... Ja, de skal have en Bstemt hånd, men som der bliver skrevet længere op, så kan 'alle' hunde blive familie hunde, så længe de er opdraget ordentligt... Men, men, men, jeg har dog ikke nogen familie, endnu.... Jo min kæreste, men ikke børn...
Men jeg kunne godt tænke mig en Rottweiler....
jan 2006
dec 2005
Nej jeg ka hellerik komme ind på eukanuba
jan 2006
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 28 Svar: 191
Det bedste råd når man endnu ikke har fundet en race er nok at låne et hundeleksikon på biblioteket og bladre det igennem et par gange og læse om de hunde man falder for. Hvad de er brugt til gennem tiden - ergo hvilke drifter de har, størrelse, temp, motionsbehov, hvad racen kræver og kan tilbyde ect. Det giver somregel et godt overblik over hvad det er man søger. ellers kan et besøg på en udstilling også være en god hjælp, så man både ser voksende hunde og får en hundesnak med ejere/opdrættere af hundene
Derefter ville jeg kontakte folk der ejer netop den/de racer man har på tale (evt. inde på hundegalleri) og hører mere til racerne, man søger evt. mere info om racen på nettet, i bøger og kan kontakte dkk, hvor stortset alle racer har en specialklub de er tilknyttet - som ved ALT om deres respektive racer. Klubberne har somregel et team/en person der er klar med råd og vejledning om racen. De kan også henvise til keneler der måtte have eller vente hvalpe i nærfremtid.
Når så racen er bestemt bør man tage ud og se nogle voksende hunde (alle falder jo for en hvalp) og gerne snakke med flere opdrættere inden man vælger hvorfra lille nye fido skal komme
Er du til blandiger synes jeg alligevel du skal finde ud af en masse om racerne i blandingen inden køb - de forskellige racer er nemlig langt fra ens og tænk over de indblandede racers drifter og kombinationen
Sikke en smørre jeg fik skudt af der *ss*
Held med hundejagten
feb 2005
Følger: 20 Følgere: 17 Katte: 7 Emner: 75 Svar: 292
Undskyld, men jeg måtte smutte lige pludselig..
Jeg siger i hvertfald mange tusinde tak for alle de gode svar, og alle de gode ting man skal lægge mærke til.
Jeg vil kikke rundt, også inde på de sidder i har skrevet.
Og lige en ting mere, nøj hvor er det nogle dejlige og søde hunde i har.
I får mange TAK..
Hvis i har andet af gode råd, eller noget i vil spørge om, så skriv gerne..
Ja, jeg er første gangs køber.
feb 2005
Følger: 20 Følgere: 17 Katte: 7 Emner: 75 Svar: 292
Jeg siger til mig selv, at jeg skal finde den hund der passer mig, og så købe en som er på den sidste tråd, hvis i forstår.
Der er så mange hunde overalt som mangler et nyt og kærligt hjem..
Hvorfor ikke vælge sådan ne. Selvom det er mest sjovt, at få en som hvalp, så man selv kan lære de ting man vil. Men hvad med alle de stakkels hunde andre steder??
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Han kan ses her http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=2878
En god familige hund?!