404 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

En god familige hund?! En god familige hund?!

Jeg står alene tilbage med min 5 kære katte.

Jeg har en forstilling om at jeg godt kunne tænke mig en hund,
som jeg kunne give meget af min fritid til.
Jeg overvejer stadig.

Jeg er blevet forelsket i en Begels, men jeg høre så fra venner og bekendte at det ikke er en familie hund.
Jeg ville geren have en stor hund, men alligevel ikke så stor, men den må heller ikke være lille som en gravhund.

Nogle der kan hjælp mig med, hvilken race jeg måske skulle vælge? Der skal være en god god familie hund, som kan med mine katte.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ting til genbrug 625 kr.
  • Oprydning i haven 3.000 kr.
  • Tømrer 1.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.500 kr.
  • Tilslutning af el ifm opvaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En god familige hund?!
  • #3   31. aug 2006 Alle hunde ka blive en go' familiehund smiley men det kræver selvfølgelig mere træning med nogen end med andre smiley

Tænk på hvad du vil bruge den til?

• #4   31. aug 2006 Hej jeg kan anbefale en cavelier king charels spainer se min på http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14789 det er god familie hund og de kan som real sammen med katte...

• #5   31. aug 2006 Det skal lige siges at man skal se sig for når man købe hund og køb aldrig din hund ved en hundefabrik

• #6   31. aug 2006 Som maria skriver er en cavelier king en go' familie hund smiley og det skal osse siges at det er er super hund som førstegangs køber smiley

Er det din første hund??

• #7   31. aug 2006 Lena = smiley rigtigt... den er stille og rolig har et godt temprament og tilpas i str.

• #8   31. aug 2006 http://www.hundeleksikon.dk/index.html Prøv den her og så se hvad du får ud a det *sss*

• #9   31. aug 2006 Og så tryk på "Test dig selv" smiley

• #10   31. aug 2006 M>>> Underligt at du ik gir lyd fra dig hmmm vi sidder her og kommer med link o.s.v hmmm

Slut herfra

• #11   31. aug 2006 hønsehunde er fantastiske familiehunde ..

• #12   31. aug 2006 Takker NAN smiley
    Sidder næsten og har lyst til at sende et linl til et sted hvor jeg tror at hunden skal købes men men må hellere styrrer mig *GH*

• #13   31. aug 2006 linl = link smiley

• #14   31. aug 2006 Hmm, masser af gode råd, men hvor er M henne, der oprettede tråden...

Jeg kan jo så skrive at mit ønske er at få en rottweiler.... Ja, de skal have en Bstemt hånd, men som der bliver skrevet længere op, så kan 'alle' hunde blive familie hunde, så længe de er opdraget ordentligt... Men, men, men, jeg har dog ikke nogen familie, endnu.... Jo min kæreste, men ikke børn...

Men jeg kunne godt tænke mig en Rottweiler....

• #15   31. aug 2006 Hmm, det link du skriver, lena, der kan jeg ikke komme ind på den der eukanuba side... Kan I ??

• #16   31. aug 2006 Bettina>>> Bare du ved hvad det er for en hund du går ind til smiley så går det ik helt galt
    Nej jeg ka hellerik komme ind på eukanuba

• #17   31. aug 2006 Jeg vil sige det sådan, at jeg er opvokset med rottweilere... Men der er ingen tvivl om at det bliver revuderet når det kommer på tale... *s*

• #18   31. aug 2006 Hmm... en beagle kan vel sagtens blive en kanon familie hund. Den har bare ry for at være meget egenrådig og lader let næsen tage styringen, hvorfor ekstrem lydighed måske ikke er et typisk træk. Men kan man lide de egenskaber i en hund er det jo perfekt smiley (Jeg kan f.eks. godt lide selvstændige racer - da der er lidt mere kattesind over dem...)

Det bedste råd når man endnu ikke har fundet en race er nok at låne et hundeleksikon på biblioteket og bladre det igennem et par gange og læse om de hunde man falder for. Hvad de er brugt til gennem tiden - ergo hvilke drifter de har, størrelse, temp, motionsbehov, hvad racen kræver og kan tilbyde ect. Det giver somregel et godt overblik over hvad det er man søger. ellers kan et besøg på en udstilling også være en god hjælp, så man både ser voksende hunde og får en hundesnak med ejere/opdrættere af hundene smiley
    Derefter ville jeg kontakte folk der ejer netop den/de racer man har på tale (evt. inde på hundegalleri) og hører mere til racerne, man søger evt. mere info om racen på nettet, i bøger og kan kontakte dkk, hvor stortset alle racer har en specialklub de er tilknyttet - som ved ALT om deres respektive racer. Klubberne har somregel et team/en person der er klar med råd og vejledning om racen. De kan også henvise til keneler der måtte have eller vente hvalpe i nærfremtid.

Når så racen er bestemt bør man tage ud og se nogle voksende hunde (alle falder jo for en hvalp) og gerne snakke med flere opdrættere inden man vælger hvorfra lille nye fido skal komme smiley En opdrætter skal jo gerne kunne fungerer som rådgiver i alle mulige spørgsmål senere i hundeholdet - så det er vigtigt med en go kemi mellem køber og opdrætter. Og vær gerne lidt "kræsen" med opdrætter. Se forældrene til hvalpen, hvor hvalpen har tilbragt de første 8 uger af livet, spørg til hvad opdrætter gør for at skabe den perfekte familiehund til jer og hvad deres formål er med avlen, hvad de gør mod arvelige sygdomme ect. En god opdrætter vil også "krydsforhører" dig inden du accepteres som køber smiley Og til sidst så vær meget påpasselig med ikke at falde i hos en hundehandler/stor kennel/hvalpfabrik - mange har købte "katten i sækken" ad den vej, med syge hunde og triste forløb til følge. De kan somregel kendes på at de har MANGE af tidens mest populærer racer og reklamerer evt. med at have alle mulige hunde og hvad de ikke har kan skaffes... At de stort set altid har hvalpe "på lager" eller med hvor store de er. Søg evt lidt på nettet om emnet. Vær kritisk - det er en familiehund du er på jagt efter, altså bør hunden være vandt til familielivet og hvad det bærer med sig fra lille af smiley
    Er du til blandiger synes jeg alligevel du skal finde ud af en masse om racerne i blandingen inden køb - de forskellige racer er nemlig langt fra ens og tænk over de indblandede racers drifter og kombinationen smiley

Sikke en smørre jeg fik skudt af der *ss*
    Held med hundejagten smiley

• #19   31. aug 2006 Hej hej hej Allesammen..

Undskyld, men jeg måtte smutte lige pludselig..
    Jeg siger i hvertfald mange tusinde tak for alle de gode svar, og alle de gode ting man skal lægge mærke til.
    Jeg vil kikke rundt, også inde på de sidder i har skrevet.
    Og lige en ting mere, nøj hvor er det nogle dejlige og søde hunde i har.
    I får mange TAK..
    Hvis i har andet af gode råd, eller noget i vil spørge om, så skriv gerne..

Ja, jeg er første gangs køber.

• #20   31. aug 2006 Jeg ville også gerne lige sige en ting, som jeg har tænkt over.
    Jeg siger til mig selv, at jeg skal finde den hund der passer mig, og så købe en som er på den sidste tråd, hvis i forstår.
    Der er så mange hunde overalt som mangler et nyt og kærligt hjem..
    Hvorfor ikke vælge sådan ne. Selvom det er mest sjovt, at få en som hvalp, så man selv kan lære de ting man vil. Men hvad med alle de stakkels hunde andre steder??

• #21   31. aug 2006 Ja jeg kan også kun anbefale en cavalier king charles spaniel dejlig nem hund der er nem at opdrage og går fint med katte jeg har selv en på 4 år og vil aldrig undvære en cavalier...

Han kan ses her http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=2878

Kommentér på:
En god familige hund?!

Annonce