{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
258 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre? Overboerne driver. {{forumTopicSubject}}

Her for godt 4 måneder siden fik vi nye overboer, og da vi bor et hus der er lavet om til 2 lejligheder er man nød til at kan snakke sammen, men det kan vi slet ikke. Vi har allerede fundet os så meget fra deres side, og nu ja, der er det kåget over for mig. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, vi har feks. en have der skal ordnes fælles og jeg kan bare ikke med hende ovenpå. Hun var været så fræk at sende os et brev at nu havde vi købt deres seng der havde generet os i 3 måneder, jeg havde været oppe og sige til hende at vi skulle have sofa og seng i gennem opgangen, og den står i vejen for os. Den blev ikke fjernet og vi flyttede den udenfor. å måtte de selv finde ud af hvad de skulle gøre ved den. godt 14 dage efter smider hun et brev i vores postkasse om at nu var sengen vores og vi skylder dem 3000 kr. Men de kan ikke gøre noget da de har en lejekontrakt de har skrevet under som at deres ord i mod dem. Vi sendte et brev op til dem om de og vi fik et beskidt svar tilbage fra hende. Senere i går var jeg over og handle, og på hjemvejen gik hun bag ved mig, jeg tænkte at jeg lige havde en mulighed til at forklare hvilken skraldespand der var deres, jeg sagde "Hej, denne skraldespand er jeres", hun gik forbi mig med det mest snobbede udtryg jeg nogensinde har det, hun sagde ikke noget, gik op og smækkede døren ind til opgangen. Jeg synes bare det er for meget nu, at hun ter sig sådan, hun er på alder med mig. Hun burde være mere voksen og kunne føre en samtale istedet for det andet. De gamle overboer havde vi ikke rigtig noget med at gøre, men vi kunne fint snakke med dem når der var noget, men dette er kørt for lant ud.
Hvad skal jeg gøre, kontakte udlejer og sige det som det er? Udlejer er allerede lidt indblandet i det.
Nogen der har prøve noget nær det samme om har erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre? Overboerne driver.
  • #1   28. sep 2006 Kunne være en god idé, men tror at jeg vil se om jeg kan fange hendes kæreste, han er bare ikke så meget hjemme..

• #2   28. sep 2006 i første omgang skal i nok se om i ikke ka finde en løsning på jeres kontroverser, hjælper det ikke ku det måske være en idé at indkalde til et møde hvor alle der bor i huset er til stede samtiddig med udlejer. måske i på den måde ka komme overens

• #3   28. sep 2006 Åh for hulan da, nabokrig er noget af det værste der findes og kan udvikle sig helt grotesk.

Man kan få et nogenlunde billede af din overbo ved din beskrivelse og for mig lyder hun som een af de personer der er S**** ligeglad med alt, bare det ikke går ud over hende.
    Desværre hjælper "hårde"ord ikke, for det gør hende mere stejl og stridig og så kan du slet ikke komme igennem med noget.

Hvad med at spørge udlejer om han ikke kan arrangere et møde, hvor I alle for rene og klare linier for hvad man kan og ikke kan og hvad man SKAL. Nå ja og så lige hvilke konsekvenser det har hvis man ikke overholder husets reglement.
    På den måde MÅ hun da være lydhør.

• #4   28. sep 2006 Har selv prøvet det .. Ville nok snakke med udlejer, istedet for selv at tage "battlen" op, så har du i al fald ikke gjort noget forkert smiley

• #5   28. sep 2006 Vi har ikke været grov overfor dem overhovedet.. Jeg synes bare det er smader træls, at hun ter sig sådan.. men tager lige en god snak med udlejer..

• #6   28. sep 2006 Uh... der er bare ikke noget værre...

Jeg har selv boet i sådan et hus, hvor min kæreste og jeg boede på første sal, og et andet par boede ved siden af...
    Neden under boede en familie, der bare var træls... begge forældre var konstant fulde og i weekenden var de ekstra fulde... de råbte og skreg af hinanden og teenage-børnene... hele weekenden var der høj musik til langt ud på natten både fra knægtens værelse i kælderen og fra forældrenes fester...
    Det drev os til vanvid, men det tærede mere på det par ved siden af os, da han havde weekend job og skulle tidligt op...
    Det endte tit i han måtte ned og banke på for at bede dem om at skrue ned... men så blev det kun værre, da faren derned havde et sindsygt temperement... han råbte og skreg, smækkede med dørene... smiley
    En weekend hvor jeg var alene hjemme, blev jeg simpelthen så bange, da jan gik amok og truede med at skade os alle...

Vi endte med at flytte....

Nu er dit jo ikke lige så slemt, så der er stadig mulighed for at løse det på en pæn måde.
    Nogle folk er bare ikke til at snakke med... og ja, det er skide træls... sådan er det desværre, når man skal bo med andre folk lige på den anden side af væggen, eller over/under sig...
    I behøver jo ikke være perlevenner, men man skal respektere hinanden, og ikke lægge op til strid.

Prøv en sidste gang at snakke med hende... stille og roligt og hvis hun bare er helt umulig, så snak med udlejer... måske opfører hun sig ikke så umulig, hvis I snakker sammen jer og udlejer sammen....

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre? Overboerne driver.

Annonce