Er det min skyld, Brumme? {{forumTopicSubject}}
Hver evig eneste gang jeg tænker på, snakker om eller på anden måde 'kommer i kontakt' med Brumme ser jeg bare hans ansigt for mig, med bebrejdende øjne. Var det min skyld? Jeg havde lige været indlagt, og måtte ikke komme ind til kattene pga. bakterier og andet. Brumme var utroligt afhængig af at nogen snakker med ham, og det har min mor ikke altid mulighed for. En uge efter døde han. Var det min skyld? Hver gang jeg kigger på hans grav, et billede af ham eller bare snakker eller TÆNKER på ham kommer hans bebrejdende øjne. Og så flash back, fra de gange jeg har skubbet ham lidt væk og så gik han.. Og man så ikke mere til ham den næste times tid. Er det hele min skyld?
Jeg er så ked af det, og I må virkelig undskylde stavefejl, men jeg græder virkelig så meget
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
Det skal du altså ikke kaste over på dig selv. Det tror jeg på ingen måde er sandt. Han har nok savnet dig de gange, men jeg tror altså ikke Brumme døde på grund af opmærksomhedsmangel.. Hvad døde han af, alderdom?
Det er altid hårdt at miste sin kat, jeg oplevede det selv i starten af september. Hold hovedet oppe og tænkt i stedet for på alle de gode stunder, det ville Brumme nok også gerne se at du gjorde..
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Nej, der er ingen tvivl om at du selvf. ingen skyld i at Brumme ikke længere er her. Det er naturligt at bebrejde sig selv det, men det er en reaktion ovenpå sorgen, som på ingen måde er til gavn, men den vil altid være der lidt tid..
Jeg ser Brumme som en charmerende stor missekat, og han blev trods alt 12 år, det er også meget. Og i de 12 år , må i have nydt mange, mange timer sammen, og det er dem du skal tænke på...
Du kan bebrejde dig så meget, du kunne da også godt have gjordt det, og det der kunne du også have gjordt og nu er det min skyld at det der er sket, og det er sket osv osv osv. det nytter bare ingenting... Hold meget fast i de mange år hvor du har hygget, nusset og leget med Brumme. Det er dem der tæller.
En tanke til Bumme fra mig..
Hilsen fra Bettina
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 61 Svar: 304
det er normalt at have den slags følelser når man føler sorg... jeg var jo nærmest også sikker på at jeg slog min morfar ihjel, fordi jeg følte at jeg ikke gjorde nok da min morfar var indlagt, og døde kort tid efter.. det erhelt notmalt, og du kommer videre en dag.. men ingen kan sige hvornår den dag er
Er det min skyld, Brumme?