{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Hund - foder. {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg ved godt at der er hunde galleri, men jeg har altså lige et hurtigt spørgsmål omkring hunde foder, ved nogen af jer sikkert godt kan hjælpe da nogen af jer også har hund jo smiley

Det er sådan at vi nu har passet mine sviger forældres hund i nogen uger, vi aflever den nu her på onsdag. Vi går ud med det i hvertfald 3 gange om dagen, eller når den ber om at komme ud og blive luftet. Men vi synes det er mærkeligt at den mere eller mindre laver stort hver gang vi er ude med den. Den er på slanke mad, da deres dyrlæge gang på gang påtaler at hun er lidt for tyk, hvilket også er rigtigt nok.

Jeg vil jo så mene at grunden til den laver stort så mange gange i løbet af en dag, er fordi den slet ikke får optaget ret meget af det foder den egentlig får. Jeg har godt nok haft hund den gang jeg var mindre, men der undersøgte jeg ikke sådan noget med ernæring og gav hunden det mine forældre sagde den skulle have. Så er der nogen der kan fortælle mig om det foder den får er skyld i den skal lave stort så mange gange? Eller om det egentlig er ganske normalt for hunde. For kan ikke huske hvor tit min gamle hund da jeg var mindre, hvor tit den lavede stort smiley

Billeder bliver postet i de næste kommentar da jeg skriver fra computer, men de er på telefonen smiley

Men i skal da ikke snyde af et billed af ferie hunden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund - foder.
  • #1   25. jul 2016 Foder indhold

    profilbillede
  • #2   25. jul 2016 Hvilket slags foder det er

    profilbillede
  • #3   26. jul 2016 Jeg kan ikke læse indholdet på fodret, men jeg ved at deres katte goder vil jeg ikke bruge smiley
    Istedet for slanke foder, skulle den nok have et godt basisfoder, og veje det af, og så noget vådfoder og råt, stort set som til en overvægtig kat.
    Hunde plejer man jo at veje fodret, og så skal det fordeles over dagen, og det er basis fodret som også bruges til godbidder.
    Ud over gå ture, kan man også aktivere både krop og hjerne i haven, feks kan den blive tvunget til, at arbejde for føden, feks finde tørfoder i græsset, ellers fås der også foderdimser.
    Men jeg er sikker på du har ret, at fodret er skyld i alt det lort smiley


  • #4   26. jul 2016 Jette problemet er, at uanset hvad jeg siger til dem jeg synes de skal gøre lytter de ikke til mig smiley Har før sagt jeg synes de skulle få fat på sådan en foderdims så hunden ikke bare hugger maden i sig.

    De gør hvad deres dyrlæge siger de skal gøre, og jeg får dem desværre heller ikke til at kaste foderet ud på græsplæne, da svigerfar er ude at rejse tit grundet arbejde, og sviger mor er førtidspesonist med sklerose så hun ikke går så godt smiley

    Ved at de, efter at dyrlægen har sagt, er begyndt at afveje dens mad, så den kun får det der er i et bære op til en bestemt streg. Før hen fik den efter hvor sulten den var, hvilket helt klart er skyld i dens overvægt, samt at tit fik ved bordet også. Ved godt nogen nemt kan styre at hunde får rester fra aftensmaden, for det gør min mor og hendes mand, og deres hund er fx ikke tyk overhovedet. Men den får så også kun tørkost om morgen, og om aften hvis der ikke er rester smiley

    Men var egentlig mest nysgerrig om, om det nu kunne være rigtigt med alt det lort som du selv skrev smiley


  • #5   26. jul 2016 Ja man kan ikke bestemme over andres liv smiley og enten er du nød til, at acceptere det, eller også må du starte en kamp som du åbentbart ikke kan vinde.
    Så må du hellere tie støtte din mor, mens du har hende, og så krumme tæer i skoene.
    Det er nok ikke det bedste for hunden smiley men du kunne måske give en gave på et tidspunkt, og give dem en foder dims til hunden, og når du er der ( ved du selv har et liv) så prøv at sprede maden ud på græsset.
    Hvis du kan overbevise dem om, at de kun må give kød, der er til overs fra middagen, og uden panering, så vil det være et plus.


  • #6   26. jul 2016 Det er min svigermor der har sklerose, ikke min egen mor smiley

    Men nej det er ikke en kamp som jeg kan vinde, og ja det er sikkert ikke så godt for den dejlige hund, og tvivler på de vil bruge en foderdims til hunden selv hvis jeg købte en til dem desværre smiley


  • #7   26. jul 2016 Sådan en foder dims som denne ville nok være perfekt til hunden.
    http://www.alttilhundogkat.dk/spis-langsomt_skle?/Generelt/HUNDE/SK%C5LE%20HUNDE/Sk%E5le%20Spis-langsomt/Northmate%20Green%20spis-langsomt%20sk%E5l%20ORIGINAL/&showitem=12044

    Jeg kan ikke lige hjælpe dig med hensyn til foder til hunden da jeg ikke lige har forstand på det.
    Jeg kan kun sige at Tøsen får foder fra Virbac og fungere rigtig godt på det, hun har hverken mere eller mindre der afføring end med andet foder (hun har faktisk kun afføring hver anden dag smiley )
    Men tænker som katte kan det jo godt være forskelligt hvilket foder hunden fungere bedst på og jeg kender ikke det firmas slanke foder da det er specialfoder mod urinvejene Tøsen får sammenblandet med Hills.


  • #8   26. jul 2016 Heidi den foderdims er den jeg bruger til mine katte smiley og den første Mitti har villet bruge ( eller også har jeg været mere stædig denne gang)

  • #9   26. jul 2016 Det er også den som er beregnet til katte som jeg har fået som det nyeste til Milo selv smiley En utrolig god en, og så fik jeg den af min mor smiley

    Synes bare det er voldsomt at hunden skal lave stort op til 3 gange på en dag. Det lyder jo helt sindsygt i mit hoved, men ja Heidi du har nok ret i at det kommer an på hvad dyret fungere bedst på, men så kan noget tyde på det måske ikke er det foder hunden her fungere bedst på smiley


Kommentér på:
Hund - foder.

Annonce