3.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Rodalon... Det virker ikke !!! Rodalon... Det virker ikke !!!

Min ekære Jasmin har jo desværre tisset på vores gulvtæppe, og jeg har fået anbefalet Rodalon, og det skulle være enormt godt... Men det virker desværre ikke.. Nu har jeg vasket det to gange, men lugten er faktisk stadig den samme... Så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre....

Skal det gøres mere koncentreret, det syns jeg nu nok det var, men det ved jeg ikke....

Jeg har prøvet med eddike, men det lugtede endnu værre..

Er der mon nogle der kan hjælpe ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rodalon... Det virker ikke !!!
  • #1   24. okt 2006 Det er vel nok en måned siden hun har tisset der ....

• #2   24. okt 2006 Hvordan har du brugt det til vasken?

• #4   24. okt 2006 Jeg har lavet en balje med blandingen, og skrubbet det med en karklud, samt hældt lidt vand på, skrubbet og tørt det op igen...

Vi har beton gulv, så der er ikke noget nedenunder gulvtæppet... Men når vi ligger i vores sofa, i den ende den slutter, og der hvor de har tisset kan man lugte det.. Og når man kommer hjem....

• #5   24. okt 2006 Nu garantere jeg ikke for det virker, men har erfaring med tispletter på gulvtæpper fra dengang vi havde hund...

Vi plejede at putte kartoffelmel direkte på pletten... det sugede tisset til sig og det var lige til at støvsuge op og vaske efter...
    Hvis jeg stod med sådan en plet som din, ville jeg nok prøve at søbe det ind kun med vand og lade noget kartoffelmel suge det til sig... eller måske prøv med tæpperens, der virker lidt på samme måde, at det suger pletten til sig, hvor efter man støvsuger det væk...

Gentag evt. flere gange og vask efter... (evt. med rodalon eller bare alm. brun sæbe f.eks)
    Når det har siddet så længe i tæppet, er det nok sværere at få lugten væk, men ikke umuligt...

• #6   24. okt 2006 Hmmm... jeg vil da prøve.. Nu er det godt nok et Gaaaammelt tæppe der alligevel skal skiftes ud, meen det kunne være rart hvis det ikke lugtede af tis til vi får kæbt et nyt.. Jeg vil prøve de mange gode råd i morgen...

Takker for hjælpen.. smiley

• #7   24. okt 2006 det lyder da utroligt, har altid været tilfreds med rodalon og syntes også det virker

• #8   24. okt 2006 Jamen jeg fik det også anbefalet herinde..... Meen det kan vær måske at jeg først brugte eddike, og senere rodalon.... ved det ikke, men jeg vil prøve at vaske det som skrevet i morgen...

• #9   24. okt 2006 jeg synes heller ikke om rodalon jeg brugte noget der hedder Pis`t væk da min hund var hvalp og det tog altså lugten og gjorde at de ikke tissede der igen... Det kan købes over nettt på denne side eller i flere dyrehandlere www.ostrand.dk

• #10   25. okt 2006 Rodalon har haft positiv virkning her.. smiley

• #11   26. okt 2006 Bruger altid rodalon også til at rense kattebakker med. Rodalon er ikke giftigt -det er rigtigt at det kan virke lokalirreterende, især hvis man har rifter eller lig. og man må selvfølgelig ikke komme det i øjnene, eller drikke det, men hvor mange midler må man lige det ved?. Det er godkendt til brug i køkkenet...både til at gøre køkkenknive osv. rent med. Det er et desinfektionsmiddel som er godkendt af fødevaredirektoratet...og er altså ikke giftigt som en påstår!.
    Herhjemme virker det...men hvis først en kat har tisse på et råt betongulv er der altså ikke så meget af gøre. Beton suger også væske, og den kan indkapsles i gulvet som så hver gang det "opvarmes" begynder at lugte pga. bakterierne....

• #16   22. dec 2017 Du lan også bruge R10. Det kan du købe hos Matas. Du kan sprøjte med det, stile det i en skål i rummet som lugtfjerner og bruge det i vaskemaskinen. Jeg kender ikke Urine off men vil tro det er i samme kategori. R10 er også ugiftigt og urtolig effektivt . .

Kommentér på:
Rodalon... Det virker ikke !!!

Annonce