katteopdragelse vs. hundeopdragelse katteopdragelse vs. hundeopdragelse
Jeg sidder her og læser alt hvad jeg kan om hunde og hvalpe. Jeg vil nemlig være godt forberedt til når jeg om et år eller 2 skal have hund
Jeg sidder og tænker over opdragelse og at kæresten og jeg INDEN vi anskaffer os en hund, skal have det helt på det rene med hvad vi vil acceptere hunden gør og ikke gør.
Så var det at jeg kom til at tænke på hvordan man (og kan man overhovedet?) lærer hunden at den fx (det er jo en lille vaks hund vi skal have) ikke må hoppe op på stuebordet, når nu vores katte må være alle steder (pånær køkkenbordet)? Kan man overhovedet det og vil hunden opfatte det som forskelsbehandling og føle sig mindre værd end katten?
Hvordan klarer I der har både hund og kat det med de forskellige regler der gælder for de enkelte dyregrupper?
Og undskyld alle paranteserne *gg* jeg er en mester i indskudte sætninger...
Poteklem Cemile
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Lige fra lille lærte hunden hvad den måtte og ikke måtte. De regler har vi holdt fast i, og han overholder dem uden at tøve. Jeg tror ikke at hunden er misundelig over at kattene går på bordene. Men nu er min hund også en gigantvovse, der slet ikke ville kunne finde sig til rette på et bord.
Han har sit tæppe, og dét er det eneste sted han ikke gider at have kattene. Der har aldrig været slåskampe, heldigvis. Han har bare ret kraftigt markeret, at kattene er uvelkomne i hans lille private domæne. Og det er gået helt udmærket
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
Michelle: Nej, jeg tvivler også på at en gigantvovse ville kunne finde sig tilrette i de øvre luftlag, men en lille hund som via sofa nemt kan komme op på stuebordet og få et lidt større/højere overblik, ville vel udnytte det?
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 20 Svar: 1.582
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 15
Jeg tror ikke at hunden tænker på den måde, den akseptere det bare..
jeg skal uddanne mig til hundepsykolog senere og jeg har aldrig hørt om at hunden er blevet misundelig på katten pga det..
apr 2006
Sarah O: Nej, det tænkte jeg nok
Hvis der forresten er nogle der har nogle rigtig gode links som omfatter hundeadfærd, opdragelse og hvordan man skal være det første stykke tid med den lille hvalp/nye hund, så skriv dem endeligt her
apr 2006
Charlotte D: ja, det ville den nok ikke komme langt med *gg* sikke nogle sjove billeder du gav mig i mit lille hovede der *gg* Kan lige forestille mig Røskva sidde på spisebordet med et udtryk af foragt, men den lille cavalier skælder og smælder på hende *gg* Hun ville være absolut ligeglad *gg*
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
apr 2006
Vi har vist kun disse regler herhjemme:
1. Der skal være plads til os alle.
2. Ingen dyr på køkkenbordet (eller mennsker *gg*)
3. Ingen besørgen på gulvtæppet.
Vi havde tænkt os mht. hvalpe og uheld at opdrage den til at gå på et hjemmelavet toilet til den? Vi havde forestillet os en spånplade i hjørnet, med godt med aviser på, så hvis den bare skal nu og vi ikke lige er hjemme er det okay at besørge der. Ligesom at kattene har deres sted det er okay?
Det er jo nemt at fjerne, sådan en omgang lo** på avispapir...
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
apr 2006
katteopdragelse vs. hundeopdragelse