{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Det korrekte navn på en fugl... {{forumTopicSubject}}

Ja, nu så jeg jo i indlægget: "Hvad er en tomat" er der findes en masse kloge hoveder herinde, så vil jeg da lige udnytte det *gg*

Jeg stod nede på dyreklinikken igår, da der kom en lille pige hen til mig og spurgte: "Hvad er en fugl?"

Hendes mor uddybede så spørgsmålet. De havde åbenbart talt om de forskellige dyregrupper derhjemme og vidste ikke helt hvad en fugl hørte ind under...

De vidste ihvertfald at det ikke var et krybdyr, pattedyr eller insekt...

Så nu spørger jeg jer, da dyrlægen og jeg stod helt blanke *gg* (hun har ellers undervist i det i mange år, men den var altså lige smuttet)

Så, kære venner, hvad er en fugl?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det korrekte navn på en fugl...
  • #2   16. nov 2006 Og hedder det ikke bare at det er en fugl? Eller Aves, hvis det skal være fint?

• #3   16. nov 2006 gosh s:

godt spørgesmål ;O vel bare et dyr ? *ggg*

arrj . venter på svar smiley

• #4   16. nov 2006 Er der ingen der ved det? så jeg kan give den lille pige et svar imorgen? *gg*

• #5   16. nov 2006 Her er hvad wipeka skriver:
    Fugle er varmblodede, æglæggende, landlevende hvirveldyr med karakteristiske fjer og de forreste lemmer er modificeret som vinger. Deres mund er omdannet til et næb.

Afhængig af hvilken taksonomisk opgørelsesmetode der anvendes, er der mellem 8800 og 10200 kendte nulevende arter af fugle.

Nyere forskning antyder, at fuglene er meget nært beslægtet med den uddøde gruppe af dinosaurer kaldet velociraptor. Dermed er fuglene direkte efterkommere af dinosaurerne (dinosauria).

• #6   16. nov 2006 og maria: tror du ikke der er et andet ord for den dyregruppe? slog det op på wikipedia, og der står der nogenlunde det samme som du skrev.. men troede bare at der var et enkelt ord for fuglegruppen...

• #7   16. nov 2006 Lone J: ja, det så jeg også selv, men jeg tror det er lidt for omfattende et svar til en 6 årig pige *gg*

kan lige se det for mig: "ja, hej min ven. Jo jeg har et svar til dig. Fugle er varmblodede, æglæggende, landlevende hvirveldyr med karakteristiske fjer og de forreste lemmer er modificeret som vinger." Ahva for en fisk vil hun sikkert tænke *gg*

• #8   16. nov 2006 Okay hvad så med.

En fugl er et dyr, hvor munden er blevet til et næb.
    Den kan flyve fordi dens knogler er hule og fordi dens !arme" er lavet til vinger og fordi den har fjer på kroppen, som hjælper med at holde den oppe i luften, fodi der er luft mellem fjererne

• #9   16. nov 2006 Måske synes pigen at det er spændende, at fuglen engang for maaaaaaaange millioner af år siden var en dinosaur smiley

• #10   16. nov 2006 er det ikke bare pipdyr

• #11   16. nov 2006 Lundkvist og Lone J: ja på en eller anden måde må vi ihvertfald få hende det forklaret smiley Hun kommer nemlig på klinikken med sin bedste ven, Undulaten Piphans smiley

Johnny F: Ja, det tror jeg at jeg vil kalde hele fugle gruppen for nu af *gg* Pipdyr smiley Piphans er et pipdyr smiley

• #12   16. nov 2006 Cemile jeg fandt lige det her, måske kan du bruge en lille smule af det.
    Ærgrer mig over at være så syg, ville sørme have brugt det i børnehaven, det lyder spændende
    http://www.frie.dk/forarfugleogfuglesan.html

• #14   16. nov 2006 Charlotte D: Ja, det er også min tanke *gg*

Lone J: ja, det vil jeg da lige kigge igennem smiley Fuglen er skam et underligt væsen... en blanding af det hele... nu ved jeg hvad jeg skal sige til den lille pige: "Fuglen er en MUTANT MUAHAHAHAHAHA!" verdens mest skræmmende vet sygeplejerske *gg*

Maria: Ja, i så fald var det jo godt fundet på *gg* Men jeg undrer mig nu stadig over det hele *gg*

• #15   16. nov 2006 hehe, ka lige se man valser ind til en dyrehandler og ber om at få lov til at kigge på et pipdyr,mutant eller for den sags skyld et levn fra fortiden.
    tror han vil stå længe og glo på en inden der kommer et svar

• #16   16. nov 2006 Fugle er en taxonomisk klasse på samme nivaeu som pattedyr, padder og krybdyr.
    Så en fugl er vel i den forstand bare en fugl smiley På samme måde som et pattedyr er et pattedyr. Og du har helt ret i klassen også kaldes Aves smiley
    Vil du sætte dem ind i en større gruppe bliver det vel hviveldyr sammen med ovenstående og diverse fisk og hajer...

Kommentér på:
Det korrekte navn på en fugl...

Annonce