{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Menstruerer meget uregelmæssigt! {{forumTopicSubject}}

På to måneder har jeg menstrueret tre gange, og det er kun 1½ uge siden at min seneste stoppede. Den varede i otte dage. I dag startede den til min irritation igen, men havde det på fornemmelsen i går, da jeg havde <i>de</i> smerter, der plejer at kendetegne en menstruations kommen.

Den længste tid jeg har menstrueret <b>i træk - uden pause -</b> var i ca. 5½ måneder.

Min læge har foreslået at jeg kunne få en p-sprøjte, men er bange for at jeg ikke vil kunne få børn senere! (Jeg har en veninde, hvis søster er blevet steril, fordi hun fik en p-sprøjte.)

Måske er det min overvægt der er skyld i det?

Poteknus herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Menstruerer meget uregelmæssigt!
  • #1   8. dec 2006 Har du snakket med lægen om det?

Jeg har selv det modsatte problem.. har 6 mdr imellem min menses...

Jeg er på p piller nu og det hjælper... de har stabiliseret mine hormoner smiley

Måske det kunne være en løsning for dig? ville selv ikke vælge p sprøjte, stang eller noget andet...

• #2   8. dec 2006 jeg synes du skal tage til lægen og evt snakke om en udskrabning eller hvis de kan gøre noget andet for dig søde ?

• #3   8. dec 2006 Jamen, det er jo lige præcis dét jeg har snakket med min læge om... - Men afvist, da jeg jo som sagt har en veninde, der har en søster, der <b>aldrig</b> kan få børn p. g. a. en p-sprøjte (som kun skulle have hjulpet i ca. tre måneder).

Poteknus.

• #4   8. dec 2006 Og p-piller? Jeg ville glemme at tage dem hver dag. Og det må man vist ikke, hvis de skal have nogen effekt?

• #5   8. dec 2006 Azizam: Eller bliv henvist til en gynækolog.. de ved trods alt mere om det end din læge smiley

Men umiddelbart ville jeg da tro at p piller kan klare tricket? (p piller er jo ikke det samme som p sprøjten)

P piller stabiliserer jo ens hormoner, og sørger for en fast menses 1 gang om mdr...

Men som sagt har jeg kun haft problemet fra den modsatte vinkel, så jeg synes du skal tage det i samråd med din gynækolog...

• #6   8. dec 2006 Kan det være overgangsalderen der kommer tidligt? Jeg er 30 år, og dengang jeg havde min 5½ måneders menstruation, var jeg kun 26 år. Ca. samme tid som jeg begyndte at få grå, i mit ellers sorte, hår.

• #7   8. dec 2006 Azizam: jeg glemmer det også, men jeg har sat min mobil alarm til kl 22 hver aften, og når den ringer så véd jeg at det er p pille tid... så glemmer jeg det ikke... jeg ved ikke om du har samme funktion på din mobil, men ellers kan man jo med de fleste alarmer, sætte den til at ringe på et bestemt tidspunkt hver dag, uden at man selv skal sætte den til det hver dag...

• #8   8. dec 2006 Jo, jeg kan godt sætte en alarm på min mobil.

Men hvad så med kommende børn? Kan jeg få dem, selvom jeg tog p-piller? Kan der ikke gå et eller andet galt?

Og hvad med kræftrisikoen?

• #9   8. dec 2006 I´ll be right back.

Jeg er sulten, og vil lige tage en bid brød.

Poteknus.

• #10   8. dec 2006 Azizam: Jeg kan sagtens få børn engang selvom jeg er på p piller... det tager jo en til 2 mdr før de er ude af kroppen, men det er jo også det... Og der kan vel altid gå et eller andet galt, med alle former for medicin, men p piller bruges af så mange kvinder at de efterhånden er så godt udviklede at det sker yderst sjældent...

he rkan du læse om dem jeg tager: (link fjernet)

Der strå at det nedsætter risikoen for visse former for kræft smiley

• #11   8. dec 2006 Tak - jeg vil kigge på det. *SSS*

Poteknus.

• #12   8. dec 2006 Hvad giver du for dem, Cemile?

• #13   8. dec 2006 kan jeg ikke huske... vel 250 kr hver 3. måned?

• #14   8. dec 2006 Tager på i vægt er én af bivirkningerne. Men jeg skal tabe mig ca. 70 kg.

Poteklem.

• #15   8. dec 2006 så længe man bliver tjekket regelmæssigt ved en læge (ca. hver 6 månede) sker der intet!. Han vil måle dit blodtryk og en gang om året lave en GU. Hvis man har tedens til kræft i familien...især de kvindelige former, altså i æggestokke osv..så skal man snakke med sin læge, om det nu os er en god ide med p-piller.
    Ang. børn er det faktisk nemmere at blive gravid efter p-piller end hvis du ikke havde taget dem. Det skyldes at dine homoner og din cyklus er helt i balance, da p-pillerne styrer det....det betyder også at det er nemmere at udregne ægløsning osv. så på det område skal du i hvert fald ikke være bange...men aftal en tid hos lægen!

• #16   8. dec 2006 Okay, det lyder ikke så slemt (prisen).

• #17   8. dec 2006 Azizam: Ja, det med at man tager på er uheldigvis rigtig nok (ihvertfald for mig).... Men hvis du i forvejen er på slankekur burde du jo ikke tage på af den grund... så er dit madindtag jo reguleret smiley

Og sara b har ret i at man liiige skal tage en snak med gynækologen... Det er heller ikke sikkert at det er disse p piller der er de bedste for dig.. fx kan jeg ikke tåle yasmin tabletterne og gracial.... så jeg har måtte prøve mig frem..

• #18   8. dec 2006 Nej, jeg har aldrig røget, og tænker heller ikke på at starte.

• #19   8. dec 2006 Jeg giver 132 for mine(hvert kvartal), så det er til at overskue. Og er glemsom, men har en nem mens., så selvom der går tre uden, sker der ikke noget..(skal dog ik anbefales!! )

Lovely-Cat: hvorfor er p-piller og rygning en dårlig komb.? er nemlig selv ryger, og tager p-piller.. er dog kun 22..

• #20   8. dec 2006 eller at holde op med at ryge smiley Det er vist noget med at rygning forsnævrer blodårerne? Deraf ordet rygerhænder kommer, og kombineret med p piller som giver en let forhøjet risiko for blodpropper, så er det et problem..

• #21   8. dec 2006 Puhha, det lyder også grumt! (som de fleste ting ved rygning)
    Tak for informationen!

• #22   8. dec 2006 Sara b: Selv tak *gg* jeg er også glad for at jeg ikke ryger... De negative effekter ved rygning er da langt større end de positive... Correct me if I'm wrong smiley

• #23   8. dec 2006 You´re right Cemile! *SSS*

Men hvad så med overvægt og p-piller?

Overvægt er jo også kendt for at kunne give blodpropper/forsnævring af årer alene, så i kombination med p-piller + forøget chance for at tage på? Puha, nu tør jeg næsten ikke tænke tanken.

• #24   8. dec 2006 Du har ganske ret Cemile:-)

Johanna; Jeg ville prøve at ringe til lægen- og så spørge..
    Men håber du finder en god løsning, for kan godt forstå hvis det andet ikke er til at holde ud.

• #25   8. dec 2006 Mange tak for svarene allesammen. Jeg vil kontakte min læge, og håbe på at hun kan hjælpe mig.

Poteknus herfra.

• #26   8. dec 2006 har nu aldrig taget på af mine...og får man et mærke man tager på af, ringer man da bare til lægen og får pillerne skiftet ud med nogle andre...giver 133 for mine hver 3 månede!!.

• #27   8. dec 2006 Hej Johanna...

måske skulle du få tjekket om dine hormoner er helt ude af balance...?

Jeg er jo også overvægtigt, og har oplevet både det samme, og det modsatte af dig...
    Mit har altid sprunget mange måneder over... engang var det over 1 år...
    Men har nu oplevet 2 gange, hvor det har varet over en uge, med kun få dages pause...
    Dette skete i august, men fordi min læge ikke mente det var alvorligt, og jeg derfor skulle vente 4 uger, for at komme til derhen, holdt det op, og jeg har ikke haft det siden...

Jeg ved der er noget galt med mine hormoner... har nemlig også prøvet med p-piller, men de satte fuldstændig kaos i mit system...
    Jeg blødte så meget, at jeg brugte en pakke bind om dagen... og smerterne var ulidelige... og konstante...
    p-piller er jo en gang hormoner, men hvis dem i kroppen er noget rod i forvejen, kan de godt give nogle ubehagelige bi-virkninger... smiley

Det er ikke for at skræmme dig, for det er jo også derfor der er så mange forskellige p-piller på markedet...
    Så hvis det er det, du vælger, så håber jeg det går godt for dig.
    Kender desværre ikke andre muligheder... har selv opgivet at gøre noget ved det...

• #28   8. dec 2006 Julie Malicia: Ja, det med hormonerne der er i ubalance kender jeg godt... det er mine også... har PCOS (det er hvor man har for meget mandlingt kønshormon i kroppen O.o) og der er p pillerne virkeligt en hjælp...

er du blevet tjekket for det?

• #30   8. dec 2006 Maria Therese K: Ja, den mandlige del af os er desværre for stærk *gg* Men det er noget hø at have det. Når jeg engang skal have børn, skal jeg hormonbehandles da jeg slet ikke får ægløsning naturligt... Jeg kan så heldigvis klare mig med nogle svagere p piller og nu er jeg jo igang med at tabe mig, så forhåbentligt er statestikkerne med mig *gg*

• #31   8. dec 2006 Johanna - man kan osse få en hormonspiral. Den virker mens den sidder der, og skal udskiftes hvert 5. år. Den påvirker livmoderen og ikke resten af kroppen.
    Når man ønsker graviditet, bliver den blot hevet ud.
    Spiraler plejer at øge menses, men en hormon spiral gør det modsatte.
    Din læge ved mere............

Kommentér på:
Menstruerer meget uregelmæssigt!

Annonce