{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Undre mig over ungdomshusets krav? {{forumTopicSubject}}

Hejsa (:

Sad og spiste aftensmad da jeg hørte i radioan hvad ungdomshusets krav er . er meget forbløffede, og forstår det ikke.

Vi vil ha' jagtvej 69, Dortheavej 63 og Jagvej 155 D
"Vi har nogle krav til politikerne. Vi vil beholde Jagtvej 69 og have rydningsrisikoen ryddet af vejen, vi vil have Dortheavej 63 og Brandstationen på Jagtvej 155D. Og vi vil have el, vand og varme, lød det fra Anna på 21 år til de mange journalister, fotografer og kamerafolk, der var mødt talstærkt op.

"Det er ikke krav, vi stiller for at være flabede. Men vi mener, det er vores ret. Vi var 2000 på gaden i går - og vi er vel alt i alt 2000 til 4000 unge. Det er tvingende nødvendigt at have brugerstyrede huse - og vi vil ikke længere står bagest i køen, når der deles penge ud, lød det supplerende fra den 26-årige lærerstuderende Mads.

jeg forstår det simpel hen ikke ! har siddet i laang tid og tænkt på hvad de forstiller sig ? ideen med det hele er jo at de skal væk fra jagtvejen 69, og kan da godt forstå de gerne vil have et andet hus, men hvordan kan de forstille sig de pludselig kan kræve 3 huse inkl det gamle ?? det giver jo ingen meningen ?

Jeg kunne forstå vis de sagde ''vi forlader det gamle , vis vi får 2 nye'' (ikke at jeg synes det er fair& rigtigt) men det ville da give mere mening ? eller er det bare mig , der er for dum til at kunne se nogen sammenhæng ?

Også tror de , de kan kræve fjernvarme og lys ? HVAD ?? hvorfor , også gratis ?? hvorfor er det de tror de er hævet over andre unge, og ikke skal betale noget ?

Andre en mig , der er rundt på gulvet ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undre mig over ungdomshusets krav?
  • #1   14. jan 2007 ja ikke ? det viiiildt underligt !

    jeg har nogle voldsomme diskutioner med en eks-bedsteveninde der er goth, og hun har boet der et par dage , da hun var på besøg hos en veninde i kbh. ikke fordi de ikke havde noget sted at være , men fordi de havde lyst....

    Vi har selvføglelig vidt forskellige holdningerne smiley

    jeg undre mig vidre ;D


  • #2   14. jan 2007 De skulle have 5 forskellige rap i rø***.

    nej undskyld, men den bemærkning der kom i nyhederne
    "altså bare fordi der er et skøde på et hus, er da ikke ensbetydende med at man ejer huset"

    DOOOOOH

    Okay - så kan resten af det danske arbejdende folk bare sige "ja selvfølgelig skal i have det hele uden at røre en finger.

    jeg er rystet..


  • #3   14. jan 2007 de skulle ha sådan en gang prygl så de aldrig glemmer, desværre er kbh´s kommune ikke ret gode til tilbud til de unge, og jeg frostår deres frustration, men dertil og så te og opfører sig som de gør er der fandme langt.
    jeg har i det meste af mit liv været medlem af div ungdomsklubber,sportsforeninger osv osv og har alle dage betalt en vis sum penge for at kunne få lov til at bruge disse ting.
    ka da godt forstå de gerne vil ha et ungdomshus, men da de fleste brugere af sådan et hus er over de 18 burde de vel for fanden også betale for et sådant.
    næh men den stak forkælede snotunger kræver bare ind og vil intet yde .
    send dem ud og grav grøfter og samle affald så bruger de da deres kræfter på noget fornuftigt og konstruktivt.
    jeg kan ikke og kommer aldrig til at kunne lide forkælede unge der kun vil ha og ikke yde.og som tror de er hævet over landets love
    sådan er vores samfund altså ikke.
    jeg kunne blive ved med at skrive, men jeg blir bare så arrig af det, så jeg stopper her


  • #4   14. jan 2007 ja lige præcis ! smiley

    og så denne kommentar ''Vi synes politiet skal blande sig uden om, for det er politikerne vi appelere til!'' øhhh , HVAD ?

    det kan da godt være, men de politikerne kan sige så meget, men de er altså ikke uddannet til at tage sig sådanne problemer .

    Jeg synes de opføre sig meget barnligt smiley


  • #5   14. jan 2007 Johnny - få nu ro på dit blodtryk vense ;-)) Det gavner hverken dig eller deres sag, at du får en lille prop ;-))

    Katie ja deres kommentarer er som taget ud af luften - øøøhhh vi vil ha.. øøøhh ja vi vil...



  • #6   14. jan 2007 hihi, blodtrykket er squ faldet ned, følger stort set ikke med i sagen længere af samme årsag, det med proppen kom jeg over for 4 mdr siden da en sådan ellers var på vej*SS*

  • #7   14. jan 2007 NEJ DA ?!?!?!

    Rigtig træls med en prop i så ung en alder.

    Og de "ungdomsrødder" - tag dig ikke af dem. Forhåbentligt bliver de lammetævet ud af bygningerne - eller gasset ud *HÆ HÆ HÆ*



  • #8   14. jan 2007 ja ik, min ville været kommet pga arbejdspres, stress og sygdom osv. jeg valgte så istedet at stoppe på mit job for at komme på ret køl igen og det er jeg så nu, har det faktisk bedre end jeg har haft det i mange år. og idag føler jeg mig sprængfuldt med energi

    måske man skulle tage over på jagtvej og lave lidt ravage, når man nu har så meget energi


  • #9   14. jan 2007 Nej nej nej Johnny...

    Nu skal du opføre dig som et ordentligt og anstændigt menneske.
    Tænk nu hvis politiet tager fejl af dine hensigter og du ender bag tremmer. Nej det duer sq ikke.


  • #10   14. jan 2007 Lovely-Cat *

    Jeg er rigtig ked af at læse, at du fik en prop som 36 årig. Det er dælme ikke sjov at opleve.
    var på en afdeling for apopleksiramte (folk med blodprop/blødning i hjernen) da jeg læste til SSA og DET var ikke for sjov kan jeg fortælle....

    Pas nu godt på Jer hver især ikk?


  • #11   14. jan 2007 hehe bare rolig, jeg ønsker kun at bruge min energi på noget der er værd at bruge den på.

    jeg ku aldrig i mit liv finde på selv at opsøge ballade osv.dertil er jeg vist for klog*S*


  • #12   14. jan 2007 Altså jeg er af den holdning at de bare skulle have sådan en lag prygl.... helt ærligt! og nu vil de flytte dem tættere ud mod hvor jeg bor det er jeg sq bestemt ikke tilfreds med... de skulle ikke tilbydes noget ud over det alle andre Børn/unge har.... Slut.... der er nogen der blir nød til at banke i bordet ellers tror de jo de kan slippe afsted med at gøre hvad som helst bare fordi de kan samle brosten og smadre vinduer..... Sådan håber jeg ikke DK fungere....

    Naja


  • #13   14. jan 2007 i det mindste har du chancen for at sidde i vinduet og kaste tunge ting i hovedet på dem.

    nej spøg til side, jeg føler virkelig med dem der bor i området og hver dag skal finde sig i deres hærgen og ødelæggen. de har min fulde sympati


  • #14   14. jan 2007 Charlotte

    Det var også det indslag jeg så.. *donk ... tsk tsk tsk ...*
    Og helt ærligt. Hvor er DK henne hvis de får lov til at te sig åndsvage??
    Lalleglade politikere der ikke tør tage ansvar og en flok politibetjente der heller ikke tør, af hensyn til represalier.

    Vor herre til hest..



  • #15   14. jan 2007 Man skulle næsten tro DK var banket tilbage til 80'erne med den vold og ligegyldighed..



  • #16   14. jan 2007 man burde fandme gøre som de gør i andre eu-lande, vil folk ikke makke ret får de militæret og brandvæsen til hjælp og så blir der squ lukket op for vandkanonerne osv.
    jeg kommer en del i hamborg, da jeg har en del bekendte dernede og kommer så nu og da på reeberbahn fordi der ligger en butik der som sælger katanasværd som er en af mine store interesser, der ser jeg nu og da politiet i aktion og det dur squ, der er ingen kære moar , de får så heller ingen represalier for det de gør mod evt ballademagere. vil så lige sige det er squ politiet der fejler noget herhjemme, de vil squ gerne rydde ud i rakkerpakket, derimod er det vores vattede politikere der ikke er til en skid


  • #17   15. jan 2007 Ihhh for pokker - Johnny du er sq da genial.

    Så får de jo det vand de gerne vil have.

    Frem med vandkanonerne....


  • #18   15. jan 2007 ja og de blir vasket samtiddig med

  • #19   15. jan 2007 vil så lige sige det er squ ikke politiet der fejler noget herhjemme, de vil squ gerne rydde ud i rakkerpakket, derimod er det vores vattede politikere der ikke er til en skid


  • #20   15. jan 2007 Enig - helt enig

  • #22   15. jan 2007 Hmmm sus..... Jeg kan godt se hvor du kommer fra og aligevel synes jeg bestemt at vi skal have lov at være ophisede over den opførsel de ligger for dagen....

    Det er jo ikke fordi de bare skal sættes på gade de gør jo faktisk noget for at hjælpe dem ud at der faktisk Ulovlige situation.... De har faktisk ikke ret til det de gør... og så blir de ved med at kræve og kræve og kræve.... Hallo sådan fungere det ikke....

    Måske er det slet ikke de unge vi er sure/ophidsede over.. men vores slatne politikkerer der ikke bare kan tage en beslutning og stå ved den....

    Jeg synes ihvertfald snart af at hører om allle deres åh så store problemer..... så gør dog som os andre og gør noget ved dem.... let rumpen og kom i sving i stedet for at side og kræve og kræve... synes sq ikke det er synd for dem...... de ligger om de har redt...

    Naja


  • #23   15. jan 2007 Jeg tror, at jeg vil besætte et hus på Strandvejen, for jeg har da også ret til et fedt hus med vand i baghaven!! Bare jeg bliver der længe nok, har jeg da krav på det; det er da fornuftig snak, er det ikke?
    Jeg har altså et behov for at leve i luksuriøse omgivelser, så jeg kan altså ikke tage til takke med en almindelig lejlighed! Det skal da ikke kun være for de rige!

    ER DER ANDRE, DER VIL VÆRE MED???


  • #24   15. jan 2007 naja- hørt hørt(sidder og klapper i mine små buttede drengehænder) ku ik ha sagt det bedre

  • #25   15. jan 2007 God sagt naja . (: *Sss*

    Sus - Tror godt jeg med ganti kan sige, at ingen her ville give de unge koporlig afstraffelse som prygl, tæsk, tæv eller spark. Det er en tale måde,
    Jeg læser det på den måde, at man synes man skulle ta' og anholde de unge oprøre, og sætte dem i fængelse og lære dem hvordan dette samfund fungere, og ikke alt skal gå efter deres hovede. Alt forældre skulle ta' og gi dem omgang prylg ordenlige forældre give - stuearrest, fratalese af ting (mobil tv und so weiter) og opdrage dem ordenligt. Hvis du forstå hvad jeg mener ? sådan læser og forstår jeg det.


  • #26   15. jan 2007 (altså ikke alle i fængelse - men sådan steder hvor de kan hjælpe de unge på en måde - og selvf. kun dem der har behov til de - de andre skulle hjem til deres forældre )

  • #28   15. jan 2007 Sus - Du skal da bestemt ikke undskylde for noget, vil jo gerne have folk med i debatten ! *sss*

    Det kan godt være vi så ikke er bedre end dem med alle vores ord - men de går til handling, og kræver ind og ind ? En ting er at sige, noget andet er at handle. jeg synes det er en stor forskel på dem og os . (:

    Jeg synes også vi er fornuftiger end dem - vi skider ikke på samfundet , og kræver at bo gratis - nej vi betaler, og tilpasser os samfundet. smiley


  • #29   15. jan 2007 Nej nej sus sig du frit din mening synes det er dejligt at se syns punkterne på en anden måde end mine egne.

    Men jeg synes de unge har bevist de ikke kan forstå alm. dansk... Der er gang på gang strukket hjælpene hender ud til dem uden de har taget imod og det er derfor "vi" er så undrene over hvorfor de for så lang snor for vi kan jo tydeligt se jo længre snor de for jo mere kræver de... og det erjoikke det der er meningen...

    Så Politikkere stam jer an og få taget den beslutning....

    Naja


Kommentér på:
Undre mig over ungdomshusets krav?

Annonce