685 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal jeg ??? (parforhold) {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu boet sammen med min kæreste i snart 2år...
Problemet er jeg gør alt herhjemme, han laver ikke andet end at sidde ved hans pc, jeg er rigtig ked af det og ved ik hva jeg skal... har konfronteret ham flere gange, og har truet med at flytte flere gange... Min mor siger jeg skal komme hjem... men jeg ved det ik... elsker ham jo stadig et sted, men han virker ligeglad...
ved ik helt hva jeg skal skrive...
Jeg ved ik hva jeg skal gøre....
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
ved godt det ka være svært osv, men din mening om dit liv er nok ikke at du skal være hans "slave" vel.
i et velfungerende forhold er det absolut nødvendigt at man hjælpes ad med tingene
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
feb 2006
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Synes da du skal gøre alvor af at flytte fra ham, så kan det jo være han kommer til fornuft - og hvis ikke, så er du nok bedre tjent uden ham.
feb 2006
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
jan 2007
Jeg har bare ik lyst til at flytte fra ham.... har bare tudet de sidste par timer...
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Det må da kunne sætte et eller andet i gang oppe i hovedet på ham, og hvis ikke så er han åbenbart ligeglad - og hvem gider have en kæreste der er ligeglad og ikke kan finde ud af at snakke om tingene?
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Nu er jeg jo næsten 50 år og mine børn er voksne.
Du er nogenlunde på alder med min yngste, som nu er 22 år. Hun er fornylig flyttet fra sin kæreste og sammen med en veninde. De er stadig kærester, men har det pt. bedst med at bo hver for sig og finde ud af om det skal være dem fremover.
Jeg er nok en "ond" mor, men jeg har ikke villet have, at mine børn skulle flytte hjem flere gange. Den med at true med at "ellers flytter jeg hjem til min mor", synes jeg er dårlig at bruge i et forhold. Det er fint nok til lige at prøve tingene af på, som du måske gør nu. Men det løser ikke noget i længden.
Håber I finder en løsning.
Gode tanker fra
May-Britt
jan 2007
det er svært at skulle smide 2½ år væk, hvis det er....
som det ser ud nu, står mn mor og hendes kæreste på stand by i aften, og vi tænker begge tingene igennem idag og tager snakken når han kommer hjem i eftermiddag, har lovet ham og hans mor at tage med til et kobberbryllup i familien imorgen for ik at blive uvenner med for mange.....
det er svært, faldt i søvn med tårer i øjnene og har grædt den sidste time nu....
apr 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 37
Jeg har selv været der og det gør ubeskrivelig ondt, men det bliver det ikke ved med. Mange gange når et forhold går mod enden, siger man "Jamen jeg elsker ham/hende jo stadig"... men i virkeligheden er det trygheden man er bange for at miste. Det kan man ikke se når man står i det og det gør ondt i tiden efter, men en dag får man ikke mindre end en åbenbaring og opdager at man har det meget bedre.. at det måske ikke var så skidt endda. Eller også finder i begge ud af at det skal være jer og at ting bare må ændres. Man ved nemlig mange gange ikke hvad man har, før man mister det. Måske er det dét der skal til for ham.. og du skal ikke være bange for at gøre det, for det kan kun blive bedre, hvad enten det bliver med eller uden ham...
Jeg håber du finder tid til at pleje dine egen behov... Ingen fortjener det du går igennem.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 91
De aller bedste tanker og kram
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Jeg synes du skal tage en alvorlig snak med ham(ikke noget med at true med at flytte). for som det lyder i mine ører bidrager han ikke til jeres PARforhold.... og så er jeg enig med din mor.... så er du bedre stillet uden ham...
Jeg kan jo læse at du elsker ham, det må være ved at være på tide han vise han også elsker dig... Ved at bidrage til jeres PARforhold!!
Jeg ønsker dig held og lykke...
Naja
dec 2006
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Jeg håber for dig at din nat har været bare nogenlunde..
Jeg føler med dig, da jeg kender det alt for godt, både med mig selv og mange andre..
Det er hårdt opg det gør bare så ondt..
Det er ikke rart at se på, man føler at han er ligeglad og kun tænker på sig selv....
Du skal ikke leve hans liv, du må ikke leve dit liv igennem ham, det duer ikke, så længe du ikke gør alvor af dine trusler, Har han ingen grund til at tage dem alvoligt, jeg plejer at sige lad være med at truge med noget du aligevel ikke kan overholde..
Som andre har sagt er det, bedste du kan gøre er at lade som om at du flytter, men fortæl ham at du kommer hjem igen når han har indset at, han skal hjælpe til og være der for dig..
Du bliver nød til at være egoist og sætte dig selv først..
Du fortjener ikke at være han's hushjælp og kærste samtidigt....
Dette er bare gode råd...Håber at du vil sætte dig selv først
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
mvh
angel
dec 2006
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
En af mine veninder sagde at hun først i deres forhold tvang ham til at lave noget husligt i hjemmet men han gad ikke og spillede orbold og så tv i stedet for. Hun siger at det de gør nu er at hun ikke forventer at han gør noget - for det er jo hende der vil have det gjort. Jeg ved ikke om i kender det med at så støvsuger han måske for at gøre lidt og så er man sur og retter på ham fordi at han ikke er kommet helt ind i krogene.? Men det vigtigste er jo han gør noget, det er efter hans egne standarter det bliver gjort efter og man skal være glad når han hjælper. Det er jo oftest os kvinder der gerne vil have det ser flot ud i hjemmet, og efter min venindens mening så er det derfor også os der skal gøre det. Men det jeg gør er at sige at det er dejligt når han hjælper og så kig ikke i krogene. Når man ikke stiller så mange krav til ham lærer han at tænke selv og gøre noget selv - men det er jo klart at han ikke gider hvis vi bare siger at det ikke er godt nok når han endelig hjælper.
Håber ikke det blev for indviklet - jeg prøvede at forklare det jeg mente:-) kan godt være svært når først man kommer igang med at skrive:-)
Knus Louise
dec 2006
Til gengæld er det stort set altid mig der vasker tøj og gør rent (fordi jeg har andre krav i den retning end Bjørn har og så er det jo mest praktisk, at jeg så ordner det)
Vi børster hver sin kat, men ellers er det mest mig, der tager mig af det praktiske med dem og med at give foder osv. Der er ligesom mere nurser-gen i mig
Man lærer hver især at med alderen, at tingene skal fungere og så er det jo fint, hvis man kan fordele det mellem sig, så man gør det man er mindst træt af - hvis det er de "sure pligter".
jan 2007
Men nej man skal ikke kigge i krogene - og det gør jeg heller ik (kommer heller ik selv ind i krogende altid)
Men det er altså ik nemt at gå på gymnasie, lave lektier, skal lave mad, vaske op, vaske tøj, rydde op, gøre rent, passe familie og venner osv, hele tiden uden at blive stresset, og jeg synes ik det er for meget at forlange han tager del i det huslige (det lovede han også da vi vlagte at flytte sammen), der sker bare ingenting... Jeg hverken kan eller vil kunne overskue det hele mere, hva sker der hvis vi nogensinde skal have børn? kommer jeg også til at stå med det hele så?
Jeg kan fortælle, vi snakker om det når han kommer hjem ved 16tiden, hvis jeg synes vi biver enige osv, så bliver jeg hos ham, men hvis ikke - så pakker jeg altså mine ting, min mor står, som tidligere nævnt på stand by i aften hvis jeg skal hentes...
Jeg har også skrevet med ham i løbet af dagen og har skrevet han går hjem og melder sig ud af et spil han bruger rigtig meget tid på, på nettet...
Men nu ser vi, jeg er spændt på om vi finder frem til noget vi begge kan stilles tilfredse med...
dec 2006
Elsker du ham ikke mere, kan det ikke betale sig at bruge mere tid på at diskutere. Det er spild af liv. Så er det med at få pakket alle dine ting og komme afsted hurtigst muligt - for begges skyld.
Håber du melder tilbage.
jan 2007
Igår, da jeg bad om hjælp fordiet par stykker fra min klasse kom idag (vi skulle lave projekt) sagde han bare: det er jo ik mog der får gæster.... nej men han er vel med til at bruge opvask osv ???
dec 2006
Jeg tror faktisk, det vil være en rigtig god idé, hvis en af jer tog et andet sted hen et stykke tid. Sådan lige for at kunne tænke over tingene. Når man er i det sammen kan det nemt blive noget værre skudder mudder når tingene er oppe at køre.
jan 2007
dec 2006
jan 2007
jeg skar igennem og sagde han skulle tage sig seriøst sammen: hjælpe herhjemme og tage tingene af sig selv for jeg kan og vil ik mere, og jeg sagde han skulle skære alvorligt ned på hans computer, og det gør han -(han melder sig ud af et spil han bruger rigtig meget tid på).... håber bare han overbeviser mig den her gang....
Jeg takker for alle jeres søde tanker og råd... men jeg gik jo imod næsten alle - jeg kunne ik gøre gå, elsker ham jo stadig...
men tak alligevel, havde også bare brug for at få det ud til andre end de sædvanlige to (min mor og en god veninde)
dec 2006
jan 2007
Hvad skal jeg ??? (parforhold)